středa 28. října 2020

Blogeři všech servrů, spojte se!

 

Údernický nábor na blogerský tábor. Pardon, klub. 

 

Pokaždé, když se po odmlce vracím k blogování, dočítám články nejen ostatních přeživších oblíbených blogerů (a že sakra ubývají), ale příležitostně zabrousím i sama k sobě a podnikám malý návrat do doby dětství mých potomků, kteří před těmi deseti lety byli sice méně samostatní, ale zase tak zhusta neodmlouvali a celkově se jevili být o krapet roztomilejší než nyní, v rozpuku dospívání. Zápisky mi tak pomáhají vybavit si mnoho příjemných vzpomínek a puberťáky díky tomu občas nepřizabít.

Vždy se pak velice ráda začtu i do komentářů pod články, přestože mě pravidelně v tu chvíli přepadá ohromná nostalgie a stesk po něčem, co už sice taky dávno odvál čas, ale to nemění nic na tom, že to bývalo velice příjemné. Tu bezvadnou atmosféru laskavého souznění prošpikovanou humorem vážně dost postrádám! 


No, tímto lehce zdlouhavým úvodem jsem chtěla prostě napsat, jak mi celé ty dlouhé roky v internetové džungli chybí nějaká ta domácká základna, která naše blogy sdružovala. Prohledávání blogosvěta pomocí odkazů oblíbenců svých oblíbenců je sice docela zábavné (a taky trochu bystří mozek), ale… Přece jen už nejsem nejmladší a občas holt zapomínám, odkud jsem se proklikala kam …

Co si ovšem zatím pamatuji docela čerstvě je, kterak jsem se od své dlouhodobě oblíbené blogerky přemístila na další příjemný blog a tam objevila něco docela zajímavého.

Copak že to bylo? Toto:  



Zvědavě jsem na ten odkaz nakoukla a přišlo mi to jako fakt dobrý nápad. Blogy nazdařbůh rozházené v blogovesmíru spojit do jednoho místa. Do oné základny, na níž by se jednotlivé solitéry daly najít bez zuřivého skákání po odkazech odkazů (včetně nutnosti si ty škobrtavé cesty pamatovat).

Říkám si, kdoví, zda by tolik blogerů ukončilo své psaní, kdyby v době rozprášení bloguje.cz někoho z nás napadlo podobný klub založit. To už se nedozvím. Ale s potěšením jsem využila příležitost se do nového společenství blogerů přidat, protože… Ačkoliv jsem časem našla zalíbení i v blogu psaném zejména pro sebe a dva či tři věrné čtenáře (což má překvapivě taky svůj půvab), tak za prostor s větším počtem spřízněných duší jsem vážně ráda.

A zkuste se přidat i vy, kteří doposud váháte či jste o tomto blogu ještě neměli tušení. Čím víc nás tam bude, tím stabilnější ta základna může být.

Tak, agitka je v závěru. Ať žije Klub blogerů!

  

PS: Jako vždy, když něco končí, tak zároveň něco začíná. Věším nostalgii na hřebík a s těžkým srdcem mažu odkazy na blogy, které již několik let nefungují. Přidávám tam nové, nedávno objevené a těším se na nový začátek!

 

26 komentářů:

  1. Tento projekt Klubu blogerů je moc fajn :) Já jsem začala blogovat na blogspotu až potom, co došlo k zrušení serveru blog.cz. Tam jste také měli takový klub, bohužel poslední roky spíše chátral. Jsem ráda, že tady to zatím tak funguje a mám vždycky přehled o tom, že můj oblíbený bloger vydal článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, já právě poslední dva až tři roky po té doméně blog.cz pokukovala, protože se mi právě líbilo, jak tam jsou blogeři pospolu, hodně mi to připomínalo tu naši tehdejší komunitu z bloguje.cz. A když jsem se v létě rozhoupávala, že se tam připojím, tak přišla ta pecka - informace o jejím zrušení...
      Osobně ke štěstí ani přímo něco jako organizovaný klub nepotřebuji, ale moc se mi líbí ta myšlenka blogu sjednocujícího ostatní blogery, kde se zobrazují jejich aktuální články. To byl dost dobrý nápad.

      Vymazat
  2. Jo, ted to po skonceni blog.cz na blogspotech docela ozilo:) Trochu mi to pripomnelo retro velky tresk, kdyz tenkrat padlo bloguje.cz. Na oblibene blogy pouzivam feedly rss ctecku, ale stejne uvitam nejaky readers digest:) Takze zazadano!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že tam budeš taky :-)

      No, já jsem v některých technických věcech šprajcnutá a zrovna tu čtečku neumím zprovoznit, protože tak nějak si neumím představit, co to vlastně je :-) Takže jsem si raději pořádně narvala tu odkazovou lištu. :-)

      Jinak, pokaždé když vlítnu na blog a dočítám oblíbené, tak žasnu, kolik blogů z té původní pokaždé mezitím "usne". Asi před měsícem jsem zkoušela odkazy u Janiky - má tam přímo článek "Kam odešli z bloguje" a přišlo mi, že dobrá polovina už to zabalila... :-/

      Vymazat
  3. Zažádáno nemám, nechám si to ještě projít hlavou. V souvislosti s mnoha peripetiemi kolem Autorského klubu na blog.cz jsem se nad fungováním a smyslem různých klubů sdružujících blogery docela dost zamýšlel a dospěl jsem k závěru, že asi nejsem dostatečně klubový typ :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, myslím, že na takových klubech je fajn i to, že jsou dobrovolné :-)

      S tím Autorským klubem nemám žádnou zkušenost, jen si vybavuji, že občas jsem možná v nějakých komentářích natrefila na nějaký povzdech.
      Myslím, že na bloguje.cz jsme nic podobného neměli. Tam byla hlavní stránka s přehledem nových članků - řazených chronologicky. A pak spíš stránky s různými statistikami (délka blogování, počet příspěvků atd.) a právě seznamy blogů a blogerů. Což mi osobně stačí. :-)

      Takže na tomto Klubu mi nejvíc přínosné připadají právě ty záložky se seznamem blogů a seznamem blogerů. Ty jsem si proklikala a o část z nich si rozšířila lištu s oblíbeným čtením.
      A z toho důvodu mi připadá dobré tam být, že na jedné straně člověk může najít nový zajímavý blog, či naopak, jeho blog může zaujmout někoho dalšího.

      Vymazat
  4. Jak se říká, všechno zlé je pro něco dobré - a konec blogu.cz byl, myslím, dobrý po více stránkách :-) Mimochodem ještěže jsi tam nestihla přejít, technické problémy, které se tam během posledního roku provozu vyskytovaly, byly ke konci už vážně k nevydržení a komunita se taky rozpadala přímo před očima.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, tak s tím rčením souhlasím, byť někdy se to z počátku tak zdát nemusí :-)

      Jj, ty technické problémy jsem vnímala v komentářích u některých blogů, které jsem četla. Dost lidí si na to poslední dobou stěžovalo. A docela tam články rozbíjela i reklama, co jsem si tak všimla.

      Vymazat
  5. Jééé taková skvělá reklama na klub, super! Dobrý nápad, možná by všichni z klubu mohli udělat nějakou agitku u sebe, teď se mi zdá je tam bídně málo blogů a konečně tam přibude nějakej ten humor, jsem tam ani moc nelezla, málo členů, nebylo moc co objevovat. Ty jofka a ty jsi tam dala proklik i na mojí stránku a hned vedle psice, ómfg! Děkuji! Jsem slavnáááá, budu si to užívat minimálně celý den, možná i týden :). Jinak mě přesun z blog.cz jedině prospěl, je to tu hezčí, logičtější, hlavně to FUNGUJE a překvapivě jsem si myslela, že přijdu o čtenáře a naopak! Mám jich mnohem víc.A jsem moc ráda, že jsem objevila Psici a přes ní proklikala k dalším hrozně vtipným blogům vč. tvého, hledat vtipné blogy totiž v té džungli vůbec není sranda, už jsem se bála, že všichni píší jen o koučingu, foodu a šminkování a o divných neodvratných temných pocitech.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helgo, tak ten Tvůj komentář mě dost mile rozesmál. A to, pokud se mi povede dopsat ještě pár částí, budeš mit proklik i v covideníku u Morové rány. ;-)
      Kdysi na bloguje.cz jsme to tam tak dělávali, bylo to fajn, akorát po tom jeho skončení mi v blogu zůstala spousta nefunkčních odkazů, tak prosím hlavně nenech blogování.

      Jj, ta platforma na blogspotu mi taky připadá povedená a celkem intuitivní. Před osmi lety jsem se chvilku rozkoukávala i na wordpressu, ale tohle mi přišlo komfortnější.

      No, ty food a šminkovací blogy taky nejsou mou parketou, líbí se mi ty klasicky psané. Vtipné, ale i ty laskavě povídací. Hodně jsem si před pár týdny, když jsem si na netu všimla té obří negace, uvědomila, jak je to prostředí blogerů milé a nekonfliktní, což je kór v dnešní době moc fajn. Takže jsem se tady teď trochu festovněji upíchla a místo zpráv pročítám ostatní blogy - a je mi fajn. :-)

      A díky :-)

      Vymazat
    2. Helgo, se teda rdím a nadouvám. Kdyby šlo jít ven, hned to půjdu oznámit náhodným kolemjdoucím!:) Taky jsem ráda za tyhle nárazy. V blogovacích skupinách na FB jsem přesně už zahořkla na přesvědčení, že se blogovací svět smrskl na designové outfity, designové žrádlo a "neuvěříte, co jsem si koupila v DMku za poslední týden". Konečně nějaká útulnější a veselejší klubovna!

      Vymazat
    3. Helgo, máš pravdu, že je nás v klubu zatím málo a že tedy není moc co objevovat. Věřím tomu, že až se nasbírá nějaká větší členská základna, tak to bude zajímavější, jak objevování nových blogů, tak i rubriky v klubu. Propagaci se rozhodně nebráním. Já už to nasdílela, kde to šlo. Dokonce i na FB, dokud nás nezablokoval (prý máme na klubu nevhodný obsah porušující zásady komunity FB)... Zatím se mi je nepodařilo přesvědčit, aby s tím něco udělali.

      Vymazat
  6. O tomto blogu vím už od jeho začátku, ale zatím mi ke štěstí stačí návštěvy mých oblíbených blogerů, nové nehledám cíleně, většinou mě zaujme nějaký komentář a pak je, jak se říká, ruka v rukávě :). A po pravdě, docela si užívám té anonymity, kterou jsem na blog.cz v Autorském klubu neměla. Tady vím, že mezi návštěvníky převažují lidé, kteří nezůstávají v anonymitě, kteří zanechají milý komentář. Na blog.cz jsem tohle nezažila, sice jsem měla stovky i tisíce návštěv denně, ale k čemu mi byly, když byly bez odezvy. A i když v klubu blogerů nejsem, stejně tu komunitu tady cítím i tak :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, já právě vůbec netuším, co ten Autorský klub obnášel, ale chápu, jak to myslíš. To popovídání si pod článkem je takový příjemný bonus, za to jsem taky, zvláště v této době, ráda :-)

      A ano, u docela velké části blogů, které jsem nedávno objevila, tu komunitní soudržnost vnímám a je to moc hezké pozorovat.

      Vymazat
  7. Ahoj Nomi, díky za tip. Jinak se hlásím k Tvým pravidelným čtenářům, bo Tě mám ve čtečce furt, tak jen abys věděla, že nemáš čtenáře tři, ale čtyři :)))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Báro, ani netušíš, jak ráda tu Tvou ikonku zas vidím a jakou mi ten dnešní komentář udělal radost!

      A taky docela ovládáš umění načasování, mimochodem. Zrovna tento týden, před pár dny, jsem se u Tebe na blogu začetla do starších článků a nostalgicky si říkala, jak mě mrzí, že už se spojení přerušilo :-)

      Jestli třeba píšeš někde jinde, na FB nebo tak, budu moc ráda za odkaz.

      Vymazat
    2. Ráda bych psala, ale věnuji hodně času jiným aktivitám a tak mi přišel velmi vhod Twitter, to stíhám. Jedna fotka, dvě věty, někdy i vtipné. To je teď moje maximum. Ovšem blog nechávám, nikdy nevíš, kdy bude potřeba se zase rozepsat. Nostalgicky mám ve čtečce všechny moje milé a mám vždy radost, když někdo píše. Možná bych to měla oplatit a také občas něco publikovat, když pro nic, tak alespoň pro své vzpomínky, aby se byla časem kam vracet. Na FB nic nedávám, na instagramu @bara_koralkova na TW také tak...

      Vymazat
    3. Úplně to chápu, taky jsem měla období, kdy nebyl čas a někdy třeba nálada. Ale fakt je, že teď mi to asi zachránilo mozek a pomáhá ustát situaci. Je moc fajn se mít takto kde vrátit. :-) Blog určitě neruš, to by byla fakt škoda. Jsem se zrovna onehdy tak nasmála u toho popisu lékaře/automechanika :-)

      A ano, ty vzpomínky za zapsání fakt stojí, u tolika hlášek jsem si myslela, že si je zapamatuji - ale v podstatě skoro všechny se postupně z hlavy vytratily a zůstalo jen pár nečitelných poznámek na papírcích...

      Pokrok - vybavuji si, jak ses mi před lety pokoušela vysvětlit tu čtečku :-) Instagram ani TW zatím nemám, ale až (zda) se někdy k tomu rozhoupu, tak určitě hned vyhledám. Už jsem nad tím taky párkrát přemýšlela. Možná by to mohlo být i dobré na postřehy a ty pak použít k ucelenějšímu článku, mě tak teď napadlo.

      Bude moc fajn, když aspoň občas - třeba nějak výročně - něco napíšeš :-)

      Vymazat
  8. Jojo, na blog.cz jsem milovala tu úvodní stránku, která ukazovala nejen autorský klub, ale i nové články na téma týdne a celkově tam byly i žebříčky s nově založenými blogy a nově přidanými články. To mi tady chybí, blogy se objevují dost těžko.
    Asi se tam tedy taky přidám, byť mi to přišlo chvíli jako mrtvá stránka... nejspíš se teď po odvanu lidí z blog.cz zase oživuje. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, myslím, že mít takové sjednocovací místo fakt není špatné - to s tím proklikávácím obrázkem mi připadá jako dobrý nápad a je fajn se takto propojit.

      Fakt je, že mi by ke štěstí úplně stačila stránka s chronologickým řazením nových příspěvků, ale docela jsem si tam i prošla ty seznamy blogů a blogerů, to je taky fajn.
      A možná, jak uvádíš, by bylo dobré i nějaké upozornění na nové blogy, ať člověk rychle zjistí, kdo tam přibyl.
      Třeba se to tam časem podaří taky nějak dát...

      Vymazat
    2. Ona to nebyla mrtvá stránka, spíš nová. Klub vznikl teprve letos v únoru. Ale je pravda, že konec blog.cz nám hodně pomohl. Jednak nárazově přibylo několik nových členů a díky tomu je možnost rozjet i nějaké další rubriky a projekty.

      Vymazat
  9. Ten blog už jsem objevila, ale nějak moc šanci jsem mu nedávala. Teď koukám na PC, že vypadá trochu jinak, než na mobilu :-) Nevím, možná popřemýšlím. Zatím nějak nestíhám číst články ani u svých oblíbenců... Je tedy pravda, že mi chybějí někteří známí, které se přesunuli z blog.cz, ale netuším na jakou adresu... Možná bych je na tom místě mohla časem objevit .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podle mě stojí za to, se tam přihlásit. Krom prvního nahlášení vlastně nic nemusíš, ani pročítat další blogy, ani se ničeho účastnit. Ale třeba tam někdo rád objeví blog Tvůj. :-)

      Vymazat
  10. Nikdy neříkej nikdy.
    Byla jsem též členem autorského klubu, mé články se často potulovaly na hlavní stránce, přinášelo to i mnoho negace, závisti a nepříjemnosti.
    Dlouho jsem se potýkala i emaily, typu vypadni, nezacláněj.
    mám blog deset let, lidé, kteří chodí za mnou, čtou, jsou ti, kteří nemají problém mne přijmout a hlavně docení skutečnost, že se snažím, na svém blogu pracuji a nemám to zadarmo.
    Když jsem odešla před dvěma lety z Blogu.cz, mnoho lidí mi šanci na přežití nedávali. A vidíš, přežila jsem.
    Na jaře oslavím deset krásných let a vím, že blog je o lidech, nikoliv o adresách.
    A tak třeba jednou se tam sejdeme :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Blondýnko, ta hláška o nikdy, je i má oblíbená a řekla bych, že to tak v životě fakt platí :-)

      To s tou negací a autorským klubem tady v komentářích vnímám více, je to fakt škoda, podle mě by aspoň blogerské prostředí té zloby, která je internetem prolezlá, mohlo být ušetřeno…

      Fakt je, že na tom našem domovském serveru jsem tohle nikdy nevnímala, o to víc se mi špatně vyrovnávalo s jeho ukončením. Z počátku to bylo taky moc fajn, odkazů v oblíbených jsem měla nacpáno několik desítek, jenom jak šel čas, tak možná i kvůli té chybějící základně, postupně blogy odpadaly jeden po druhém, až mi jich z původních asi třiceti v oblíbených zůstalo jen několik (a většina z nich už píše jen sporadicky).
      A fakt je, že jsem si prošla i obdobím, kdy se mi nové blogy ani objevovat nechtěly, a pak obdobím, kdy mě objevování sice bavilo, ale jen jsem četla a nekomentovala…
      Až zrovna teď uzrál čas, kdy cítím takovou jakoby blogerskou obrodu a chuť navázat vztahy nové, a proto mi třeba osobně tento klub zrovna teď dost sednul, pár zajímavých blogů jsem tam objevila, i když stále raději proklikávám oblíbence oblíbených či blogy některých komentujících.

      A plně rozumím tomu, že každý to vnímá jinak. Jen je třeba fajn vědět, že až se člověk bude chtít rozkoukat po nějakých nových blozích, tak tam jich pár může najít :-)

      Vymazat
    2. Ahoj Blondýno, AK si pamatuju, chvíli jsem byla i jeho členkou a adminkou, takže moc dobře vím o čem píšeš. Bohužel klub se časem zvrtl v ješitné hnízdečko "elitářů", kteří si o sobě díky členství mysleli, že jsou kdovíco lepšího než ostatní. To mi vadilo a bylo i jednou z mnoha příčin, proč jsem blog.cz opustila.

      Doufám, že se to v našem Klubu nestane. Jeho smyslem není vypíchnout ty nejlepší blogy, ale dát prostor těm blogerům, kteří se chtějí nějak družit, zviditelnit, hledají inspiraci, nové blogery... Nemám v úmyslu někoho odmítnout kvůli tomu, že jeho blog není "dostatečně zajímavý". I proto jsem vlastně rozdělila výpis na kategorie, takže každý může některé blogy podle témat rovnou ignorovat.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.