sobota 14. května 2022

Zamilovaný zahradník


aneb  Zlehounka zvrhlé zápisky 


(znatelně zlepšené "Z")

Díky komentářům u posledního písmenkového článku se mi u písmena "Z" povedlo přepnout z negativně laděného textu na slůvka mnohem příjemnější, která se psala o kus lehčeji. No, lehčeji, chvílemi jsem se odpoutala od země až tak, že část textu je téměř mládeži nepřístupná...

Speciální poděkování patří 
Oby, jejíž slovní spojení, nadhozené hned v prvním komentáři, mi nastartovalo několik úvodních vět a spískalo vznik následujícího textu (jehož psaní mě, ve srovnání s tím předchozím upuštěním páry, dost bavilo):

-----


Zmužile zarostlý zahradník Zbyněk zamlkle zaléval záhony zázvoru. Zaslechnuv známý zvuk zvonivého zasmání, zvedl zrak ze země, záhy zahlédl Zdeniččin zakulacený zadeček. Zcela zaujat Zdeňčinou ztepilostí, zachtěl zvrhle zlíbat zrzčino záňadří... Zčervenal. Zkusí zajíčka získat. Zaimprovizuje! Zřetelně zvolal: "Zajdeme za zábavou? Zatančit?"

Zdenka, zdravotnice zdejší záchranky, zbystřila. Zkraje zimy zrovna zapudila zazobaného záletníka Zikmunda. Zapřemýšlela. Zahradníkův zemitý zájem zlatovlásce zaimponoval. Zběžně zachytila Zbyňkovo zápěstí, zblízka zavrkala: „Zítra zavolej...“
Zajásal. Zdařile zažehnul záblesk zájmu.


Zvečera zprvu zvolili zastávku – za zdejším zámkem zahlédli zčerstva zprovozněné zmrzlinářství. Zasedli. Zbodli zmrzlinu, zhltli závin, zďobli zázvorky. Zapečenou zemlbábu zamítli, zmlsaně zakončili zákuskem. Zálibně zamlaskali. Zapíjeli značkově – Zacapou, Znovínem.

Zasyceni, zašli zatančit. Znamenitě zatrsali, zablbli (zkoušeli zvedačku, zumbu). Zahýřili. Zmoženi zábavou, zpití Zubrem zředěným zelenou, zatoužili zahodit zábrany.
Zbyněk zadoufal – završí zamýšlený záměr? Znalecky zajistil ztemnělé zázemí. Zpříjemnil zahajovací zrelaxování – zatopil, zatáhnul závěsy, zapnul ztišený zpěv Zicha…

Zvítězí? Získá zářez? (Zrána zodpovědně zkontroloval zásobu „záchrany zamezující zplození závazků“*.) Zaváhal. Zahraje Zdeňka „Zagorku"? Zamítne zašpásování?

Zprvu zlehka zkušebně zašmátral. Zálibné zachichotání zavdalo záminku zlikvidovat zbytečné zahalení. Zahodil zdvořilost, zdatně zvládl zdolat zapínání. Záhy zjistil zádrhel – zaseknutý zip. „Zatraceně…“ zasykl. Znejistěl. Zvířená zvědavost zanedlouho zvítězila, zatahal za zip zvonáčů, zarval. Zuřivě ztrhal zbytky zakrývající zevnějšek zlatovlásky.
Zhypnotizovaně zíral. Zornice zeširoka – zasažen Zdeňčiným znamenitě zaobleným zjevem zakoušel závrať. Ztěžka zadržuje zbytky zdrženlivosti zjihle zachroptěl: „Zlato, zalehneme?“ Záslibně zamrkala…

Započal zpracovávat zajíčkova zákoutí, zkušeně zrzečku zlíbal. Zlatovláska ztlumeně zavrněla. Záhy zručně zařídil Zdeňčino “zachvění Země”, zvláčněla.
Zjitřené zavzdychání, zavlnění záňadří, zhýralé zavrtění zadečku Zbyňkovi způsobilo značné ztopoření. "Začni," zapáleně zašeptala (zahlédnuvši zřetelné zvětšení zahradníkovy zbroje). Zvolna zasouval zbytnělý zdroj zábavy. Zabořen, zcela zaplnil zrzčinu zvlhlou zahrádku...
Zoufale zatoužil zabodovat! Zariskoval – zkoušel zapojovat změny způsobů zmocňování: zjemněle zepředu, zvířecky zezadu, závodnicky zrychloval, zenově zpomaloval...
Zmámená, zmítaná závratí, zanedlouho zaníceně zakřičela: "Zrychli. Zrychli!" Zabral. Zintenzivnil zpocené zápolení – zakrátko zasténali zároveň.

Zopákli znova. Zas... (Zažívali změť záviděníhodných zážitků.)

Zcela znaveni ztrojnásobeným završením zasněně zaspali – zaklapli zvonění, zazdili zítřejší záležitosti.

Zázračně zamilovaní…



* záchrana zamezující zplození závazků = kondom


-----

Milí čtenáři, chcete-li si taky trochu písmenkově pohrát a v komentářích zkusit příběh kousek dál rozvinout, přidávám tip na možné záchytné body:
Zabydlování, zařizování, zásnuby, závoj, zplození “závazků”, změna zaměstnání, zahraniční zájezdy, ... závěť.  


30 komentářů:

  1. To jsou hotové zetkové orgie! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, to se povedlo - tohle by byl i docela zdařilý, údernější, název :-)

      Vymazat
    2. Mě původně napadlo Zatraceně zvrhlé Z :D.

      Vymazat
  2. Tak to je hodně dobrý. Také jsem psala krátká povídání na jedno písmeno, ale teď už dlouho ne. Budu asi muset opět zapnout mozkové závity, ale mám pocit, že už tam jsou jenom malé závitky. Jsi fakt dobrá. Přeji hezký víkend 👍😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evko, díky, dyť Ty jsi mi to písmenkové psaní spískala, chytlo mě to před lety po přečtení těch Tvých povídání.
      Určitě se zas do něčeho pusť, čte se to vždy dobře :-)

      Vymazat
  3. Nejen,jsem z toho paf,ale v dobrém 😁Nomi, pobavila jsi, mě velice.

    OdpovědětVymazat
  4. Zteč! zavelel zupák za zídkou.
    Zbijte zbabělce Zbyňka.
    Zmermomocnil Zdenku..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kruciš, Tlustjochu, tohle zaláskované povídání mělo být odreagování od negace z minula. Ale budiž. Aspoň to zakončeme méně dramaticky. :-)
      ------
      Zmiňovat Zbyňka zbabělcem? Základní zmýlení! Zamlada závodně zápasil, získával zlato.

      Zbyněk, zaslechnuv Zdenčino zaječení, zrudnul zuřivostí. Značně zvalchoval záškodníkovi záda, zkopal zadek, zliskal zátylek. Zkrátka, zmužile zlikvidoval záporákův zákeřný zálusk zhůvěřile zmermomocňovat ztepilé (zadané!) záchranářky.

      Zdeňku zavčas zdařile zachránil, zato zmydlený závistivec zásadně zalitoval zachtivnosti, zasloužile zmasakrován, zbaběle zdrhnul.

      ------
      Ale jinak zajímavá slovíčka - na zupáka jsem natrefila snad poprvé. :-)

      Vymazat
  5. Značně zašmodrchaná zmínka: Zatroleně! Zásluhou zhýralého Zbyňka zjara zdrženlivá Zdenka zpustla. Zbyněk začal zanedlouho zahýbat. Ze zoufalství zhrzená zelenooká zrzka zahodila zábrány. Zbohatlíkům ze zahraničí zpřístupnila za zlato zahrádku. Záhy zahaprovalo zdraví. Znervózněla. Zašla za známým. Zákrok zdravotníka Záviše zažehnal zánět. Zdenka začala zvažovat zdravé zvyky. Ze Zbyňkovy zrady získala zkušenost. Zvládla to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, co sakryš máte oba proti tomu Zbyňkovi. Jsem se ho snažila tak milovnicky zdatně a zároveň citlivě vykreslit, dyť on, totálně zamilovaný, té potvoře Zdeňce snášel modré z nebe – a vy mi tu s ním tak zamáváte. :-)

      Ale fakt dobré! :-) Ty nikdy nezklameš, na Tvé pokračování jsem se těšila a dost jsem se pobavila! :-) (ani nemám co dodat, musím se nejdřív vzpamatovat z té Zbyňkovy zrady)

      Úplně mi připadá škoda, aby to tady zaniklo v komentářích, být Tebou, vydala bych si to jako zetkové povídání na blogu.
      Asi bych ji pak ještě nechala se zamilovat do zásadového zubaře Zorana, třeba na zahraničním zájezdu... nebo tak něco. :-)
      Zkus to. Bylo by to moc fajn počtení!

      Vymazat
  6. Nomi, já se omlouvám. Byla jsem skoro celý den pryč z domu a k přečtení a komentování tady jsem se dostala až dost pozdě v noci a nic lepšího mě v tu chvíli nenapadlo. Jojo, mohlo by to nějak zdařileji pokračovat, ale copak mám čas? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, neblázni, jaké omluvy, krásně jsi vystřihla kus bezva písmenového textu! Mě ta Tvá, z fleku nastřelená, pokračování dost baví! :-) Opravdu moc.
      ---
      Jen jsem si za těch pár dnů psaní zahradníka zdárně zidealizovala: nebojí se manuální práce, umí tancovat, líbí se mu oblé tvary, má rád sladké, není lakomý (dokonce i v době závratného zdražování energií bez váhání zatopil), zodpovědně používá pánskou ochranu, v aktu lásky není sobecký a během komentářů ještě zachránil Zdeničku před zmermomocněním... a vy se mi ho tady s Tlustjochem zkoušíte zdiskreditovat 😊, zatímco já jim romanticky přála lásku až navěky :-)

      Vymazat
  7. V zimě zrodí zahradníče!:) Krásný a aktuální, meze už jsou asi prohřátý:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zahradníče - to se povedlo :-)
      V zimě? Takže aktuálně - zčerstva zplozený záprtek. :)

      Vymazat
  8. Zázrak! Zajásala Zoja ze Záporoží.
    Zdena zmizela ze Zikmundova zoru. Zlolajně Zikmunda zradila. Zoja zabrala zápasiště.
    „Zářné zítřky,“ zazpívala zasněně, zelený zimostráz zasadivši.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdenou zrazený Zikmund zkusil změnit zhýralé zvyky, zakončil zálety. Zištné zpěvačce Zoje zakoupil zásnubák, zamluvil zahraniční zájezd.
      Závazně zadán, začal zanedbávat zevnějšek. Zlenivěl, ztloustl... Zato Zoja, zavalena zlatem, zářila.

      Vymazat
    2. Zulukafr ze Zimbabwe zaslal Zoje zbytné zboží za Zikmundovy zlaťáky.
      Zdroj Zikmundových zisků: Zéva ze zálivu zvíci zubra.

      Vymazat
    3. Zásah! Zojou zamluvená zahraniční zakázka znamenitě zvláštního zboží Zikmundovu zazobanost zdvojnásobila...

      Jinak úžasné, jak se z tohoto příběhu dá udělat zajímavý cestopis :-) Pro mě opět další rozšíření slovní zásoby - slůvka zulukafr a zéva se mi ve slovníku nevyskytovaly.

      Vymazat
    4. Teď jsem ještě objevil znakoplavku obecnou - dravou vodní ploštici.

      Vymazat
    5. Na co vše člověk při takových "blbnutích" nenatrefí :-)

      Vymazat
  9. Zásadní zrada: Zbyněk zrána zočil zelenou zrůdu, zákeřně zvedající zduřelý zobák zvící zbytnělého zrezavělého zákolníku. Zdenčin zdomácnělý zvonek zelený zuřil, zdánlivě ztratil zájem zachránkyně. Zbyněk zasypal zob ze zásobníku, zase zobáka zklidnil.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Měl štěstí , zahradník, že byl tak duchapřítomný. Jinak to taky mohlo se žárlivým opeřencem skončit takto:
      "Zvonek, zaútočiv, zuřivě zobaje, zrůdně znetvořil Zbyňkův ztopořený... zalud..."

      Vymazat
    2. Zbyněk zdařile zažehnal zdivočelé zažárlení, zplna zasycený zelený záškodník zvonivě zazpíval.

      Vymazat
    3. Uf, ještě že to tak dobře dopadlo. I když, možná jako větší riziko by hrozilo: ztrapnění "zbombardováním” zátylku.

      ---
      Jinak super přírodovědný odkaz – zvonka zeleného jsem neznala, docela jsem si teď na netu početla. Prý je vyhlášený ptákem letošního roku. Myslela jsem si, že to je super ocenění, než jsem se dočetla ke smutnému závěru, že takto se vyhlašují ohrožené druhy...
      https://www.birdlife.cz/ptak-roku-2022-zvonek-zeleny/

      Vymazat
  10. Před dlouhou dobou jsem se s Tvým blogováním rozloučil, když jsi nepsala a díky Tvé reakci u Fukčárinky jsem Tě teď znovu našel a zjistil, že pořád bloguješ. To jsem rád. Potěšilo mě, že mě máš v odkazech. Jirka (jirik-bloguje.bloguji.cool )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Jirko, ráda Tě zde vidím. :)

      Jj, kaju se, kdyby se na blozích měla známkovat pravidelnost příspěvků, tak mám přinejmenším 4-, a to ještě s vykřičníkem. Někdy mi to prostě nepíše a nepíše a v okamžiku, když už i sama nad sebou pomalu zlomím hůl, to zas nečekaně propukne :)

      Vymazat
  11. Tak to je opravdu parádní.

    Znovu zcela zásadně zažívám zázračný zážitek ze znamenitého zcelení zvěstí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-) Děkuji valin.

      Zatímco zkouším zakontrovat, zděšeně zjišťuji, že se mi mozek už úplně "odzetkoval" :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.