čtvrtek 10. října 2019

Dokonalá duha ...


... a malý kvíz 




Tak si dnes říkám, že ten podzim začíná být zas trochu barevný a ne tak šedý a studený, jako předchozí dny. Vytočím se na židli zády k monitoru  (i ke střechám a komínům, které mám bohužel celý den v zorném poli) a sleduji, kterak ten jediný, leč aspoň krásně košatý, strom ve výhledu  hraje různými odstíny zelené barvy. Jak se do něj opírá jasné slunce, listy se ve větru třpytí jak drobná zrcátka. Krásný zářivý strom. 

Ještě chvilku se tak kochám, ale pak se zaberu zas do práce a najednou totální temnota. Hromy, blesky, průtrž mračen. Kruci, jak jsem to tu přetáhla, z toho krásného dne nebudu mít nic a navíc do cvičení dojdu nacucaná vodou jak hastrman. Hrom aby to spral, pomyslím si a blesk za okny mi přitaká.  
Zrovna v takové slotě se musím vypravit ven. Chjo. Pomalu si jdu umýt hrnek, vypnu počítač a zatímco rezignovaně dumám, zda má vůbec cenu dolovat z kabelky ten malý skládací deštník, nebo vzít ze skříně ten velký vystřelovák, který ovšem nebudu mít šanci nacpat do skříňky v šatně, začíná se pomalu rozjasňovat. No co, sice ještě prší, ale aspoň už přímo neleje.
Vydám se ven, kde je zas mezitím o trochu víc světla a jak vrhnu kontrolní pohled na nebe, zůstanu užaslá stát..

Na obloze duha
klene se jak stuha
s tvarem do "půlkruha"
a nad ní hned druhá,
co jde vidět ztuha...

Nemaje tu druha
s kým bych tu krásu sdílela,
s vášní dobrodruha obětuji včasný příchod na lekci i suché vlasy, vyskakuji z auta, tasím mobil a snažím se tu extra nádhernou duhovou slavobránu vyfotit. 
Dlouho se mi nestalo, že bych měla pocit, že se nacházím přímo uprostřed ní. Občas nějakou vidím, ale většinou z nějaké boční strany. Ten pohled ze středu toho oblouku je nepopsatelný. A jo, bohužel i mnou nevyfotitelný (leč snaha byla).

Tak mám pro vás, krom aspoň jedné použitelné fotky, malý kvíz.

Duha se fotí poměrně špatně, když:
a)   vám prší do očí i mobilu (protože se jí snažíte vyfotit zespodu, bez té zavazející budovy, což nakonec vzdáte)
b)   chytáte ujíždějící nastartované auto, které jste tak trochu zapomněli zabrzdit
c)   se vám poštěstí kombinace obou předchozích možností



















4 komentáře:

  1. Skoro bych to tipovala na c) je správně:) Ale je krásná! Osobně mám s podzimem trochu problém - překlopí se pro mě až na Mikuláše, kdy začínám odpočítávat krátící se dobu do jara:)

    OdpovědětVymazat
  2. Psice, tak kvíz je pravda zapeklitý :-)

    Podzim vnímám přesně tak. V dětství mě aspoň těšily dárky pod stromečkem, boby a sněhuláci, ale poslední roky už jen závidím medvědům (nejen) ten zimní spánek...

    OdpovědětVymazat
  3. Živě si představuju, jak v dešti lovíš dvojduhu do mobilu a pobrukuješ si: "Já jsem duhová víla..." ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, tak ta písnička by se k tomu možná hodila, kdybych u toho zrovna v panice nenaháněla to ujíždějící auto. Zcela nevílovitě… :-)
      Ale na Tebe jsem u toho vzpomněla, jak mě v tu chvíli mrzelo, že neumím tak fotit...

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.