pátek 16. prosince 2022

Něžně sněžně

aneb Slabikové hrátky? 


Jo! Zas už jsem zpátky ve hře. 
A vře mi to v hlavě právě dost hravě...

-----

Vždy, když mi to na čas nepíše, tak si říkám, jestli to zas někdy naskočí. Tentokrát to už vypadalo na absolutní zásek, ale rozhodla jsem se, smířená s vyschlým tvůrčím pramenem, aspoň pročistit ten šuplík. Viděla jsem to fakt bledě… 

 …dokud mi nezačal naskakovat onen paralyzující paradox. 

K němu Tlusťjoch připsal bezva komentář na PAR

PARdálové vědí. PARkují na PARcele s PARníkem. PARtyzán cpe se PÁRkem v rohlíku v městském PARku. LOPAR (čili Laponec) má oPAR, zatímco Sicilián LUPARu. A PARvenu (čili povýšenec) šel na komPARs popíjeje camPARi. Hrdina PARis nabodává kaPARy PÁRÁtkem, 

mě v reakci nato napadl tento kousek se ZLE:

Rozmrzele seškrabuji zleva doprava okenní puzzle zle zledovatělé. Nejde to zlehka, namrzlé je fest.* (A mrzne mi pěst…),

on zakontroval:

MaZLE se s kůZLEtem ZLEhka, jdu do ZLEnic.

a už jsem v tom opět pěkně zadrápnutá. 

Cestou do práce, vzhledem k čerstvé sněhové kalamitě, se mi jako odpověď začal rýsovat textík zaměřený tentokrát na SN:

---


Obluzena sny zaspím, vynechávám snídani. Snad to stihnu! Snaživě se brodím hustě zasněženou pěšinou k busu (fakt ne v klusu). 
Sníh neúprosně stále s nadšením padá, s načesanou kšticí se loučím, za chvíli vypadám jak sněhulák s naprosto hnusně se roztékající řasenkou jako bonus navrch. S něhou vzpomenu na léto, neb si začínám připadat jako sněžný muž křížený s nanda-pandou. Naštěstí mě maskuje snížená viditelnost...

No, jasné je, že přesně na čas nepřijede as nic. Část lidí očividně do práce dnes nedorazí vůbec. A já? Dojedu? 

Jasně! 

Krásně a včas nakonec ne, ovšem jen s nepatrným zpožděním po nastaveném docházkovém limitu (snímač značí plus necelé 2 minuty, čili děsně těsně), což je na dnešní sněhovou kalamitu i tak slušný výkon, takže případné vyplísnění snesu s nonšalancí… 

No, chtělo by to konečně něco sníst. Na zahřátí by bodla česnečka, ale spokojím se holt i s něčím aromaticky snesitelnějším. S nějakým zdravým snackem třeba. Či s Nutelou chleba si dát? (Mńam)

Co víc si ještě přát? 

Mít za sebou už cestu domů a chutě se zasmát tomu, 
kterak sníh jak ďas napálil dnes nás.



 * 13/12/22 - Námraza taková, že než jsem doškrabala jinovatku z vnitřní strany skel, zvenku mi na oknech zamrzl super-rozmrazovač... 

19 komentářů:

  1. SNadno zosnoval jsem na SNěmu v OSN plán:
    Každému k SNídani RouSNice.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marná SNaha, pravil SNědý SNob, SNím rouSNici a chytím děSNou SNěť.

      Vymazat
    2. S Nadšení žaSNu, jaké vždy dokážeš vymyslet dramatické zápletky :-)

      Vymazat
  2. KyrySNík, zápaSNík, báSNík i leSNík roSNičku do kapeSNíku balí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, toť otázka!
      Řekla bych, že S Nožičkami svázanými kapeSNíkem jí, pokuSNé nešťastnici, aS Nic jiného nezbyde, než to aspoň prubnout... SNad to dá a těm děSNým tyranům DRze zDRhne! DRžím jí palce.

      Vymazat
    2. DR?
      DRobný DRáteník DRažil DRomedára.
      DRažba DRhla.
      DRomedára DRahně vyDRáždil DRban a DRomedár zDRhnul.

      Vymazat
    3. DRaku! :-)

      ---
      DRogista (DRedař) Drbe Dromedára Dravě Drtícího Dracénu.

      ---
      DRuhá DRobnost: DRamatická DRahota! DRžkuje náDRažák - DRžgrešle DRahuš.

      ---
      PS: to první DR vzniklo nechtě náhodou, pobavilo mě, jak ses k tomu postavil :-)

      Vymazat
    4. ad DRahuš: ...NaDRátován DRyákem, zDRchaně haDRem.DRhne náDRažáckou DRezínu DRobnou DRtí zaDRhnutou...

      Vymazat
  3. Hezký:) Já nic nového nedodám, jen tě tiše obdivuju, že dovedeš takhle naskočit i po delší pauze. Mně to přijde těžký i po 2 týdnech - musím si prostě ve svém blogovém vylučování článků držet pravidelnost (tak a teď si připadám jak tasemnice!)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, milá psice, chtěla jsem zakontrovat k té tasemnici (mimochodem, to je dost dobrý dedukční manévr) a tak teď dumám, kteréžto zvíře se může vyznačovat občasnou dlouhou nečinností (většinou v létě), aby pak na zimu ožilo a chvíli jelo jako turbomyš - do dalšího úpadku... :-)

      Tím chci kostrbatě říct, že já pro změnu obdivně smekám před vámi všemi, kteří dokážete přispívat pravidelně! Toho bych chtěla někdy docílit...

      Vymazat
  4. Je úchvatné, jak moc počasí dovede tmelit lidi! Když je strašné vedro, tak si stěžujeme, jak strašné vedro je, když hodně sněží, tak si zase vylíváme srdce, kde kdo uváznul, a ještě se tím zvládneme pobavit a povzbudit. Lidi jsou fascinující stvoření :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Co vše sněžení zapříčiní a jak se lidi činí 👍

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Fukčárinko, je to tak. Dokonce jsem měla první dny na cestách pocit, že jsou i řidiči ohleduplnější a dávají si přednost - ovšem dnes už i toto opět zmizelo, stejně jako se ztratila ta bílá barva sněhu...

      Vymazat
  6. Vida, co postačí, aby se věci rozjely :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, je to zvláštní, jak někdy stačí malé nakopnutí (taková sněhová kalamita, třeba) a jindy to nejde ani náhodou... Holt se to vrací jak specificky zakřivený bumerang :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.