neděle 29. ledna 2023

Mám ráda duhu

a jde mi k duhu pokaždé, když jí spatřím.

Vždy prostě radostně pookřeju. A občas neodolám pokušení si jí vyfotit.  


Tentokrát se prudce setmělo dopoledne v práci. Chvíli na to záře a já z kanceláře opět užasle zírám na ono úchvatné dílo přírody.

I když fotograf zdatný nejsem, prostě to zkusím. Otevírám pravé okno, ostřím, ostřím - a navzdory tomu vidím objekt na displeji stále hůř a hůř. Nemůžu ovšem spílat technice, ta je v tom nevinně. Ten duhový okamžik trval jen krátce a je po duze...

Po duze vpravo. Objevila se na opačném konci. Skáču k druhému oknu, kašlu na ostření a rychle ťupám po tlačítku focení.

Vyfotím komín chrlící barevnou stuhu. 



Chci to zkusit lépe, ale zas už nikde nic. Na té levé straně. Přebíhám opět k pravému oknu a bez váhání cvakám a cvakám.

A jo! Tento obrázek se mi líbí. Fascinují mě i sluncem ozářené zlaté stromy a řekla bych, že na fotce ten přechod z temnoty před duhou do oslnivé záře během ní je ještě lépe znatelný než ve skutečnosti. 


Na chvíli se, po pár letech, ocitnu uprostřed duhy. Ten současný moment ovšem nejde na foťák zachytit ani z jednoho z oken a navíc je také velice letmý. 

Ale aspoň kousek následující dvojité nebeské slavobrány si taky vizuálně poznačím:




A je mi prostě fajn. 

Usmívám se, mám dobité baterky, řádně vyvětraný kanclík a dokonce jsem si i trochu "zaběhala". :-)



24 komentářů:

  1. Tento prchavý okamžik dobře znám, dnes s mobilem jsme sice stále v pohotovosti, ale podle zákonu schválnosti se zrovna žádná duha nechce ukázat. Ta dvojitá je opravdový zázrak, myslím, že ji někde také mám zachycenu, ale nevím už, kde to bylo.
    Podle tvého prvního snímku s téměř kolmým obrysem průměr oblouku musel být obrovský.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, byla to duha macek, ale hodně dynamický - každou chvíli čouhal kousek jinde :-)

      Ty dvojduhy - to mě vždy hodně potěší. V prvním roce blogu jsem tady taky jednu vkládala, ale po přesunu z bloguje jsem ji (nejen) nechtě smázla. Připadají mi ale častější, než to, když se člověk ocitne uprostřed toho úplného oblouku (často bývá vidět jen jedna část).
      Být vprostřed celé duhy se mi povedlo bohužel jen párkrát, ale je to fakt super pocit. :-)

      Vymazat
  2. Fredy Kruger

    Světle modrá ( tyrkysová ),
    modrá ( pravá ) a fialová,
    červená, žlutá a oranžová,
    samozřejmě i zelená ......

    Víc barev duha už nemá !

    Velice miluji duhu !
    éééé....vlastně duhy všech druhů
    Však, - nemá-li potřebné množství pruhú,
    ( když zdá se, některý schází ) ... mne nutí,
    přepočítávat všecky do zblbnutí !! "

    .... hovoří rozčilen Uzdisrall Cýna

    ( muž uviděl duhu u komína )
    on všecky pruhy chce přepočítat,
    nemúže se však dopočítat !
    ... jeden pruh naskočil, dva zase zmizely ?

    .... kominík na střeše překáží prdelí !

    "Uhni se wole, nebo tě sestřelím !!!
    ... špinavý obrys tvojeho rekta,
    mi překáží v sečtení celého spektra !! "

    řve kominík : " Blbí jak ty, jsou všici
    lidi tu u vás, na vesnici ??"

    Hle !! .... Uzdisrall přiběhl s brokovnicí !
    řve : " Ihned já vystřelím... slyší mně ? .... pokud "......

    Vykřikl komeník : " Seru ! ... ty svoku !"
    ...... a hned na to, prdel má .... muž plnou broků !
    Jak se lek´, na střeše nevydržel,
    ani okap jej nezadržel,
    když padajíc, za něj se zachytil !
    Když dolů spad´, strašně se rozlítil !

    ... a navíc, šli dole po ulici,
    další cc tři kominíci,
    ( jež čistili komíny ve vesnici )
    ... špinaví jsou jak knechti !!

    " Ty broky, mu vydrápeš nehty !!
    všechny, co jsi mu nadělil !"

    .... muž s obnaženou prdelí
    po každém vyndaném broku syčí !
    " Tu facku máš za každý ( ostatní křičí )
    brok v řiti našeho kamaráda !

    vytahal všecky, aniž se hádal
    .... " Máš štěstí !" křičejí kominící
    míříce všichni pak ku hostinci .....
    " Kdybysi vzpíral se, byl bysi tuhý !!"

    Cýna má monokly, - ve barvě duhy,
    ať sčítá je doma, či odečítá,
    nemůže se jich dopočítat !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fredy, řekla bych, že málokterá duha je tak barvitá, jako Tvá fantazie :-)

      Vymazat
  3. Takhle jsem kdysi fotil nádhernou duhu a v hledáčku a na fotkách přitom vůbec nic nebylo. Bádal jsem nad tím, kdo mi duhu ukradl, když se nad obzorem nezpochybnitelně klenula. Pak teprve jsem si uvědomil, že mám na objektivu trvale nasazený polarizační filtr, který je třeba nastavit do takové polohy, aby se duha na obrázku objevila :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, to musely být horké chvilky :-) Snad jsi to pak ještě stihl a duhová modelka trpělivě zapózovala.

      Vymazat
  4. Krásné :-) U duhy se řadím k tomu druhu lidí, které ani nenapadne sahat po foťáku a jen v němém úžasu koukají. Má to svoje kouzlo, ovšem ostatním můžu vždycky jenom vyprávět :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, v 99 % případů to mám stejně, nejsem zrovna fotící typ.
      Ale tak trochu jsem si dala menší výzvu blog krapet fotkami oživit - a tohle nešlo nevyužít.
      Nicméně je fakt, že naživo si to člověk užije lépe. Třeba tu chvilku celého duhového oblouku jsem si jen němě vychutnávala.

      Vymazat
  5. Moc pěkné duhové fotografie ♥♥

    OdpovědětVymazat
  6. Duha je úchvatná. Duhu snad nemá rád jenom ten, kdo ji nikdy neviděl. Chválím tvou snahu o zachycení prchavého okamžiku. :-) Já možná dnes vyrobila duhu kolegyni na obličeji. Nechtě. Prý ať jí půjčím opravnou bílou fixu. Stála u jiného stolu proti mě, tak jsem jí tu fixu hodila, nějak jsem se trochu víc rozmáchla a už ji měla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Oby :-) Tak snad ta duha na obličeji kolegyně (pokud se objeví) zmizne taky tak hbitě, jako ta děšťová :-)

      Vymazat
  7. Pridavam se nejen k obdovovatelum duhy - mas navic hezky vyhled z prace:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psice, teď se skoro cítím jak publicistický mystifikátor :-) - neb foceno s mobilem nad hlavou, ať není vidět spodní polovina výhledu - samé nic moc střechy a komín... A ten strom mám bohužel za zády. :-)

      Vymazat
  8. Je to malý zázrak, vidět duhu. Ty hry světla a vody jsou úchvatný.
    No a moje vnučka má hračku "šneka prdícího duhu" ale to už je o něčem jiném.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Valin, tak mi to nedalo a toho "šneka prdícího duhu" jsem si vygůglila :-) A jo, být malá, rozhodně ho chci! :-)

      Vymazat
  9. Když se mi po duze začne stýskat, prostě aspoň začnu chlastat jak duha, a hned mě přejdou všechny neduhy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rowdy, tak tomu říkám řešení :-)

      Mi se, nevím proč, u Tvého komentáře vybavila duha z odrazů školních pravítek. Nad myšlenkovými postupy raději nepátrám, spletitost očividná :-)

      Vymazat
  10. Nominku, duhu mám také ráda - prostě takový nebeský pozdrávek .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, takový ten pozdrav s úsměvem :-) Mě to fakt vždy nakopne.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.