pátek 27. listopadu 2009

Auto a já - část 5.

O typologii řidičů

 část 1.;  část 2.;   část 3.;   část 4  

   

 

Z předchozích dílů jste pochopili, že občas usedám do vozu. Nejraději jako spolujezdec, není-li zbytí rovněž jako řidič.

Ačkoliv obecně moc nemám ráda škatulkování, přece jen k něčemu tak ohavnému sem tam taky sklouznu.

Někdy si nemůžu pomoct. Škatulkuji.

A co že to?

...

   

Typy řidičů

•-         Angličan                          jezdí nejraději v protisměru, zejména na úzkých cestách, kde bývá značný problém vyhnutí se

•-         řezač                              o něco decentnější varianta Angličana. V protisměru se řítí jen do zatáček

•-         sváteční jezdec                klasika víkendových silnic. Přemisťuje se na chatu nebo na občasný nákup do hobby obchodů

•-         čepičář                           vyráží do terénu ještě o něco méně než sváteční jezdci. Ovšem nenechá si ujít výlet do nově otevřeného Baumaxu. Na zpáteční cestu si pro „jistotu" vybere jízdu v protisměru na rychlostní komunikaci

•-         suverén                            no a co, že ty jsi na hlavní. Já jedu!

•-         pirát silnic                       svým stylem jízdy by o řidičák přišel pravděpodobně již první den platnosti bodového systému. Je mu ke cti, že většinou (narozdíl od suveréna) respektuje přednosti v jízdě. Nutno podotknout, že díky vyvinutému „radaru" na možné policejní hlídky, nemá na rozdíl od ostatních řidičů ztrátu ani jediného bodu.

•-         poctivec                          opak piráta silnic. Jezdí podle předpisů, svítil celý rok ještě před bodovým systémem. Pak jednou zahne do zákazu vjezdu (omylem) a zaplatí pokutu

•-         opatrný                           pro jistotu jezdí se zataženou ruční brzdou

•-         smrt v očích                     s největší pravděpodobnosti uvědomělý řidič začátečník

•-         alibista                            při odbočování doleva nahodí blinkr až poté, co způsobí lehčí kolizi ostatním řidičům - čili až po zabočení

•-         slalomista                        ve snaze ušetřit pár sekund kličkuje mezi ostatními jak ďas

•-         stop and go                      vyžívá se v několikerém prudkém zastavení při opouštění křižovatky. Zejména, když má zelenou, před sebou volno a za sebou spoustu aut nažhavených ke startu

•-         rak                                  při opouštění křižovatky místo jedničky s oblibou zařazuje zpátečku. Rovněž lehce leká tu kolonu za sebou

•-         nebojsa                            ve dvouproudém kruhovém objezdu se zařadí do vnitřního pruhu přesto, že má záměr kruháč záhy opustit

•-         frotér                             nalepí se vám na zadek tak těsně, až se leknete. Nechcete-li se třít, je třeba urychleně zbaběle uhnout. V případě, že by vám docházel benzín, nebo jste spořiví, lze se nechat tlačit.

•-         brzdič                            opak frotéra. Pokud jedete rychle v levém pruhu, hodí před vás šikovnou kličku a začne pomalilinku předjíždět. Tak tak zabrzdíte. Záměr je, aby se váš předek nalepil na jeho zadek. Nechcete-li se eroticky tulit, bývá dobré zpomalit.

•-         já mám fáro, stará káro    fakt hustý frajer. Jezdí cca týden, zato velmi suverénně a agresivně

•-         machr                              finančně zajištěný týpek Napoleona. Upřednostňuje velká, nebo ještě větší auta. (teréňáky, hamry)

•-         dáma                               vždy! má v případě překážky na cestě přednost. Když ji náhodou nepustíte, sjede vás opravdu zdrcujícím pohledem

•-         kámoštaxi                        cestou vysazuje spolupasažéry. Pro jejich pohodlné vystupování neváhá zastavit uprostřed cesty, nejlépe v nepřehledné zatáčce

•-         tajný agent                      vybírá si převážně našedlou barvu auta, ale zejména se vyhýbá zviditelnění pomocí zapnutých světel. Zejména v pošmourném počasí. Tak trošku si zakládá na tom, že je neviditelný...

•-         světluška                         opak tajného agenta. Auto chce mít viditelné i když parkuje. Mívá pravděpodobně velkou spotřebu autobaterií.

•-         milovník                           miluje své auto nade vše. Mívá ho špičkově vypulírované a perfektně vyšperkované. Jeho manželka takové štěstí už nemívá...   

•-         sebevrah                          zastaví sekundu poté, co si uvědomí, že minul stopku. Na kolejích...

•-         vrrrrrrm-jé-vrrrrrm        pravděpodobně motorkář, co vás zrovna minul

  

Ach ano, málem bych zapomněla:

•-         - gentleman                      téměř vyhynulý typ, na českých silnicích jen zřídka se vyskytující...

   

14 komentářů:

  1. jsem se tam nikde nenašla!
    Aha já vlastně neřídím :o))
    ale když jsem řídila, tak jsem byla jasnej \"smrt v očích\"
    byla jsem natolik uvědomělá, že jsem se na to radši vyprdla úplně :o)))

    OdpovědětVymazat
  2. Jarmilko, taky jsem byla pár let uvědomělá - ale je to teď s těmi dětmi občas autem jednodušší :-)

    Mimochodem, já tam jsem hned v několika kategoriích - jen si pro sebe ponechám v kterých :-)
    (ale tu smrt v očích jsem si taky odbouchala)

    OdpovědětVymazat
  3. Hahá, tak to sedí, jsem pirát silnic a fakt body jsem ještě nedostala. Asi že Rakušáci mi je dát nemůžou. :D

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že Ti tam chybí kategorie \"nekňuba\"; já kdysi skončila ve škarpě plné sněhu na úplně prázdném letišti. ;o)))

    OdpovědětVymazat
  5. Wien, a co pokuty? Ty piráti silnic taky většinou neplatí :-)))

    OdpovědětVymazat
  6. 5) Ti piráti - samozřejmě... :-)

    4) Oby, spíš bych to viděla na kategorii \"zákopový průzkumník\" nebo tak něco :-)

    OdpovědětVymazat
  7. zajímavé hodnocení. ještě že já jsem zařazen do kategorie téměř vzorný chodec..:-)

    OdpovědětVymazat
  8. já bych se našel rovněž v několika kategoriích
    ... něco mezi pirátem a gentlemanem ;-)

    OdpovědětVymazat
  9. 7) hastone - to je fajn, téměř vzorných chodců není nikdy dost!!!

    OdpovědětVymazat
  10. 8) Gombo, budeš se divit, ale tak nějak jsem si to k Tobě tipla - asi z toho Tvého nedávného článku :-)

    Ta kombinace genleman-pirát je celkem v pohodě. :-)
    Ale třeba z takové představy piráta-čepičáře mě jímá hrůza... :-/

    OdpovědětVymazat
  11. Poctivec a smrt v očích, strašně nerad řídím ... ale pokutu jsem ještě nedostal :D

    OdpovědětVymazat
  12. Nomi, tuhle už jsem měla nahnáno, když jsem se blížila k policajtům rychlostí 180 km/hod. To se mi muselo kouřit od brzd! A von už si tak nakročil, už jsem myslela, že jsem jasná. Ale nene, on chtěl toho náklaďáka za mnou. :D A rakouský pokuty házim do koše. :))

    OdpovědětVymazat
  13. 11) Medvídku, byla jsem na tom podobně. Jen poslední dobou tu smrt v očích střídají vražedné blesky vysílané na některé typy řidičů (alibisti, dámy, ...)
    Neboj, jak jednou začneš řídit, tak to přejde. Jen ta pokuta se pak sem tam objeví :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Wien, tos jela nejspíš tak rychle, že špatně načasoval vykročení, no a aby nevypadal blbě, odnesl to chudák kamioňák :-)))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.