pondělí 4. ledna 2010

Píšu, píšu, nevím dál – oč bych ještě asi stál...

 

Mila bábičko jarko a dědopěpéo,

můžežmí dát toho pějska coma luckě a hoděnědar ku 

Tomášek, ač ještě nechodí do školy, písmenka mu nedají spát - a začal psát.

Nutno podotknout, že od několika stránkových jazykolamů (př.: ujujujujiiáiuýzžzžýzxdghdgvcxggvdgcvgdxdvxdgvgrswasssdcxxfxfdrrggffggbvcbbv       vgfgfggfgnbnhbh  bjhg) postupně přešel k psaní dopisů a přání ručním způsobem. 

Tomík píąe sám

Jenomže, ta jeho matka pořád něco buší do té klávesnice - a on chce taky! Přece...

  

Přepustila jsem mu tedy na chvilku místo u počítače, nastavila mail a byla v pohotovosti, coby orgán poradní...

I začal psát:

  

mila babičko jarko

hodně dárků, lásky, zdraví a štěstí!

ti přeje

tomášek"

  

Přiznám se, s prvním výtvorem jsem mu částečně pomohla (jen technickou radou, text měl vlastní). Tam umazat pár písmen navíc, tam ukázat, jak se dělá nový řádek, upozornit na mezery mezi slovy, připsat vykřičník. Jo, a nakonec poradit, jak mailík odeslat.

 

  

Babička projevila nad zprávou radost, což malému pisateli dodalo odvahy a další mailík už byl pojat trošku zištněji (leč požadavek zatím jemně zakomponován do přání a nenápadně maskován i podpisem sestřičky) :

  

„mila bábičko jarko,

hodně zdravi a můžěžmí

dát toho pějska coma luckěprosim spozdrvem

tomasek alucinka"

 

Úspěšně odesláno. Chuť a odvaha psát dál roste.

  

Než chudák babička vůbec může zjistit, co že se to po ní chce, přichází mailík další, o krapet údernější.

Tady už pisatel kašle na nějaká jalová přání zdraví a jde rovnou k věci. Urputnost žádosti  se pak snaží lehce maskovat šifrovaným textem v druhé části textu:

  

„mila---- babičko 

jarko si mochodna žežmi daš tohopejška okerem toho ma lučka 

atakiitohpejska chci otebe navelince 

pišnitomašekalucinka

 

  

No jo, ale co jen s pejskem? Třeba by toho mohl mít víc. Přece má ještě nějaké další prarodiče...

  

Takže si začíná připravovat půdu u dědy. Děda velice potěšen zatím netuší, jak se takové dopisování s vnoučkem může vyvinout :-)

  

„milidědopěpéo hoděnědar ku potstroměčkěm,celi rok 

darku cerhrok,hoděne darku,apičečiatakimi napič,

pični,tomašek lunka"

  

Asi je i přes mohutně zakomponovaný ostravský dialekt („apiče..", „napič") víc než jasné, že se jedná o ... hodně dárků!!!

Myslím, že jen děda zatím nerozluštil rafinovaně formulované přání - komu vlastně ty dárky mají být směrovány. No, pokud by četl korespondenci pro „bábičku jarku", asi by tak nadšeně neodpovídal...

  

  

Takže mi nezbývá než dodat:

„bábičko jarko, kup už prosím toho pejska. A dědopěpéo, hodně dárků, jo? A po celý rok!"

   

... ať mám zas někdy volný počítač...

   

35 komentářů:

  1. Tak a už nemáš nic, děti obsadily i PC a \"matka\" má útrum :-) hezký nový rok Nominku a ať se daří a.. hodně dárků :-))

    OdpovědětVymazat
  2. tak pisatelku ještě nemáme, ale jelikož obě mý děti zvládnou otevřít můj noťas, zapnout ho, odklikat všechny ty debilní upozornění, že můj antivir je zastaralý a následně si otevřít Malování a tam řádit, pořídil jim Ježíšek dětskýho noťase, na kterým jdou hrát hry, malovat, psát...
    Můj noťas je ale můj noťas, tak přemýšlím, kam nacpu u toho dětskýho noťase USB modem, abych se taky někdy dostala na blog.... :)))))))

    Před pár lety jsem nechápala, když jsem na návštěvě u spolužačky uviděla dva počítače v dětském pokoji, noťas na stole v obýváku a v rohu v pracovním koutě další počítač....My neměli nikdá žádnej, tak jsem nedovedla pochopit, proč oni mají doma čtyři....Člověk si zvykne a pak, aby předešel domácím nepokojům, tak každý člen domácnosti dostene vlastní počítač...

    Takže si užívej Tomáškových milých a skromných žádostí o pejska...za rok za dva bude chtít noťase....:))))

    OdpovědětVymazat
  3. a jinak se přidávám k Nigerijcově ženě ... s jídlem přece roste chuť ... pejsek ... poník ... koníček ... jenom noťas? nebuď zpozdilá, nám už syn \"zasíťoval\" celý byt ;-)

    OdpovědětVymazat
  4. Jee to mi připomnělo moji předškolní úchylku psaní dopisů, akorát že tehdy pc nebyly, takže to máti pracně posílala příbuzným poštou. :D A číst ještě malý nezkouší?

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to funguje u nás. Já mám notebook, manžel stolák, mamka stolák a spolubydly mají notebook a stolák. Poměr lidí k počítačům v této domácnosti je 1:1 - stejně jako u těch lidí, co vyprávěla Nigeria :-D

    OdpovědětVymazat
  6. to je dobrý! Je vidět, že když něco chce, jde tvrdě za tím :o))

    OdpovědětVymazat
  7. [1] přítelko, je to tak...
    Děkuji za přání a taky přeji nejen hodně dárků v novém roce :-)

    OdpovědětVymazat
  8. [2] Amálko ... a mimibiloumišičku :-)

    [7] Jarmilko, až díky synovi jsem pochopila, co skutečně znamená pojem \"asertivita\".

    OdpovědětVymazat
  9. [3] Niger, tak to je přesně to, proč Ježour ten dětský laptop ani nesháněl...
    Asi bude šetřit a příště dovalí rovnou nějaký starší noťas - on se totiž syn dal na fotografování a v dětských laptopech (mám zjištěno) to není pro vášnivé fotoreportéry to pravé ořechové... O internetu ani nemluvím :-)))

    Zatím jsme žabaři, máme doma jen jeden manželův noťas - a ten jsem donedávna měla ukořistěný já :-)

    OdpovědětVymazat
  10. [4] Gombo, tak to rčení s jídlem - to je přesné... :-)

    No, se taky obávám, že mám ještě tak rok, kdy budu moct coby uživatel PC hrát chytrou a velmi brzo se role obrátí... :-)

    OdpovědětVymazat
  11. [5] Dívko, tak dopisy \"posíláme\" (nosím je v kabelce atd...) už pár let... Donedávna to probíhalo tak, že \"pan ředitel\" řekl: \"Mamko, piš!\" a jal se diktovat... Pak jen přidal nějaký ten šifrovací podpis a bylo to :-)

    O čtení se pokouší, ale zatím psaní jednoznačně vede :-)

    OdpovědětVymazat
  12. [6] Cirrat, nejspíš to tak dopadne.
    On byl už letos dost zklamaný, že ten noťas nedostal.
    Tak si na něj pomalu šetří... :-))

    OdpovědětVymazat
  13. [13] No vidíš :-) Tak až si našetří... :-D

    OdpovědětVymazat
  14. Nominku,kolik je malymu?
    Nase deti PC okazale ignoruji a hraji si se zviratky,malujou si a tak..
    Daniela obcas chce Oblikacky,ale malo kdy..
    Ze bych mela doma male Neandrtalecky??? :)
    hihi

    OdpovědětVymazat
  15. ja se tak tesim az budu mit deti:)), jojo pejsek a bilamisicka a hodnedarku! to je zaklad preci!:)

    OdpovědětVymazat
  16. Tomášek jede! Šikovnej! Tak na babičky a dědečky. ;o)

    S těmi pc si dejte pozor, pokud budete pořizovat další. My máme doma 4, takže by se zdálo, ok, dobrý, každej ma kompo, tak vocode, že? Jenže! Jeden pc používá manžel k psaní jenom, ten nemá zapojený k netu, aby ho to nesvádělo místo psaní třeba čučet na You Tube, další kompík je Apple, na kterém nám některé věci nejdou jako v Okýnkách, další - náš nejlepší a nejrychlejší je Vista, ten používáme všichni nejradši, já mimo jiné i proto, že mám k němu přiháknutou českou klávesnici, skype a programy s fotkami, no a poslední má program windows 7 a je nějaký pomalý, než něco po kliknutí naskočí je člověk pomalu po obědě. Tož počítačům zdar! ;o)))

    OdpovědětVymazat
  17. [15] Cheo, spíš doma nemáš malé Techniky :-))
    No, aspoň zatím, než Raptor doroste věku šesti let :-)

    OdpovědětVymazat
  18. [14] ... no, tak to vidím, že začne šetřit na auto... :-)

    [15] Jo, o to jde hlavně :-)

    OdpovědětVymazat
  19. [20] Jé, Oby, takový usměvavý nový avatar! Moc pěkné!

    Dík za varování. Se máme na co těšit :o)))

    OdpovědětVymazat
  20. \"Dnia 8go pazdziernika zebral sie komitet w domu prezydenta Barbicane pod l. 3, przy ulicy Republikanskiej; azeby zas zglodnialy zoladek nie przerywal mruczeniem waznej dyskusyi, zasiedli czterej członkowie Gun-klubu okolo stolu, zastawionego sandwiksami i poteznymi czajnikami.\"

    Jinými slovy, nominku, toto je jeden z nejbáječnějších článků, jaké jsem kdy četl.

    OdpovědětVymazat
  21. [21] Chjo, Henry, tak to tady musím zabalit a pustit Tomíka k dílu :-)))

    Ale jinak k Polštině on tíhne taky. Teď už na mě u každého druhého slova neřve: \"Jak se píše \"ň\" a \"ť\" - ve slovech: něco, nic, tě, ti - ale rafinovaně přešel na jazyk našich skorosousedů (tie, nieco).
    Včera jsem si díky urputnému dotazu - \"Jak se píše g?!!!\" - vlastně uvědomila, jak nesmyslně píšeme slovíčko \"kdy\"...

    Myslím, že tento článek bude mít asi brzo pokračování (i když třeba u filmů moc dalších dílů ráda nemám)... :-)

    OdpovědětVymazat
  22. Já mám v Ostravě taky babičku Jarku. ;)

    OdpovědětVymazat
  23. [22] \"Gdototutaxmrdí\". První slovo \"Zazi v metru\".

    OdpovědětVymazat
  24. [23] Petisee, tak ať žijí ostravské babičky Jarky! :-)

    OdpovědětVymazat
  25. [24] Jé, Henry, další tip na prima knížku? Sem s ním :-)

    OdpovědětVymazat
  26. [20] Jó, Nomi, pěknej možná jo, díky, ale co se mne natrápil, mrcha jedna, než jsem ho tu propašovala. ;o)

    PC - Neboj, snad nebude tak zle. Dokud bude Tomík jen psát mejly a blog, třeba si nevšimne, že má trochu pomalejší mašinu než Ty. ;o)))

    OdpovědětVymazat
  27. [26] Raymond Queneau, Zazi v metru (česky 1969 a 1996).

    OdpovědětVymazat
  28. zazi au métro se dá číst v češtině i v originálu. vždy je to zábava.
    tak jsem tady, nominku, s mírně upraveným názvem..:-)

    OdpovědětVymazat
  29. Chytrý (vyčůraný:o)) je ten Tvůj chlapec malý:o)), do života dobrý základ!:o)))
    Krásný nový rok celé Tvé rodině!

    OdpovědětVymazat
  30. [27] Jo, Oby, to s avaterem věřím. Taky jsem se tím svým tehdy mordovala minimálně na třikrát. :-)

    Mi by ani ta pomalejší mašina ani tak nevadila - kdyby při tom internetování po mě různě nelezli atd... :-))

    OdpovědětVymazat
  31. [28] Henry, díky :-)

    [29] pavle-hastone, se obávám, že bych si ho v originále až tak úplně nevychutnala :-)

    OdpovědětVymazat
  32. [30] tazinko, díky - a nápodobně! :-)

    OdpovědětVymazat
  33. Je to frajer! :-) Má u mě 100 bodů! :-D

    OdpovědětVymazat
  34. [34] Jé, ahoj Luci, už se taky chystám nakouknout, co je u vás nového :-)

    Jo, snaží se. Už nepíše jen o dárky pro sebe a velkoryse zahrnuje i některé své bližní (i mě - jednou, heč) :-))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.