sobota 13. března 2021

Odpolední brainstorming

Aneb Je to na kočku…

 

Po nedělním obědě odcházím do ložnice a cestou oznamuji, že si jdu odpočinout, nejlépe schrupnout, a hlavně chci mít klid.

V domácnosti lid na toto ovšem stále a pořád reaguje zvláštně opačně. Během chvíle si připadám jako při cestě tak deset let zpět do minulosti a obě přerostlé ratolesti jsou záhadně nasáčkovány u mě v posteli s geniálním nápadem, že budeme vymýšlet jméno pro kočku.

Přestože, nebo možná právě proto, že jsme s Luckou v tom dietním nastavení, jako první jména se objevují hlášky „Muffin“, „Piškot“ a podobně.

Tom jde na to vědecky a objasní nám, že kočky prý nejlépe reagují na německá jména a nejlepší bude nazvat ji Hermína. To okamžitě zavrhneme a padne jméno Leo, Dráček a Bůby.

Ale vědátor se nedá a prý je to ověřené, že když se na kočku zavolá německým jménem, tak ta sebou trhne. Čemuž bych nakonec i věřila, neb mu objasním, že to je bezpochyby úlekem. Tom přesto chce Hermínu.

Lucka se rozjíždí a přihazuje Sedmikrásku, Amálku, Sabrinu a Teddyho.

Tom navrhuje typické kočičí jméno Pejsek. Toho se ujmu a vytvořím Hafíka. Lucka nás sepsuje, že to bude rozhodně Amy nebo Sheldon, načež se od bratra dozví, že to komplikuje, že by se prostě mohlo jmenovat Kotě. Nadšeně navrhnu Kitty a jsem smetena dvojím vražedným pohledem, že to zní jako Hello Kitty, což by fakt bylo nevhodné, jak záhy i já uznávám.

Chvíli nato zvažujeme jména po morčatech a se slzou v oku se s dcerou zesekneme mezi jmény Bublina, Pusa a Míša. Dilema rozsekne syn, které opráší další vědecký fakt, že prý to ani nemusí být nějaké konkrétní jméno, stačí shluk hlásek a mohlo by se na to kotě volat třeba Pfrrr a vydá zvuk ne nepodobný odfrknutí koně.

Zamítnuto, takže se aspoň neúnavně snaží vrátit do hry Hermínu. Ta je nahrazena Sherlockem, Barnabášem a mi nepovolí Satana, protože to zní moc hřibově. Stejně neslavně dopadne i Alf, Fík a Tomův Karel.

Vrací se do hry Amálka, následuje ji Lentilka a Vanilka (ano, ta dieta je sviňa). A prý proč ne rovnou Brambora, útočí vědátor, kterému je mezitím opět odmítnuto nejen jméno Hermína, ale i ono odfrknutí Pfrrrr a Fusekle taky.

Po zhruba hodině smíchu a rokování jsme na výchozím mrtvém bodě. Jméno zatím vybráno není, ale pár horkých kandidátů už se rýsuje (a fakt to není Hermína).

Podobný rozhovor se odehrává i následující víkend a občas i po večerech. Na jméně to fakt stojí, což si plně uvědomuji, zejména při vzpomínce na vytváření jména pro první Lucčino morče (to jich tehdy vystřídalo nespočítaně) i na povzdech Tomova kamaráda ohledně pořízení křečka.

 

Po dvou týdnech už do závěrečných kol postoupilo pár horkých kandidátů a vypadá to, že se blížíme do cíle i můžeme se směle těšit na pořízení kotěte. A těšíme se opravdu hodně! Je to náš velký sen několika posledních let, jen jsme nechtěli stresovat morčata, která byla zvyklá na velký otevřený výběh. Na netu máme zhlédnuty spousty kočičích videí, včetně mnoha dílů Pekelné kočky a z knihovny čerstvě nafasovanou kupu kočičí literatury. Taky už máme vybranou i chovatelskou stanici, kde je zrovna jedna kočka březí a přírůstek se za pár dnů očekává. Těšíme se ohromně!

 

Jen manžel s námi nadšení nesdílí a diagnostikuje si na kočky alergii, což si neváhá jít ověřit k doktorce. A ta mu ji bohužel potvrdí.

 

Což je dost na kočku….

Zvlášť, když už pro ni máme téměř vybrané jméno…

 

--- 

Ale zatím to nevzdáváme. Domlouvám testovací návštěvu u kamarádky s kocourem a vrhám se na studium ohledně alergií. Třeba to nějak půjde skloubit…  Jen, kočky plemene sfinx se nám vážně nelibí.

 

Aktuální jména jsou: Zuri, Sheldon, Sherlock, Kubík, Leon, Amy, Amálka

 

Tak držte palce, ať to vyjde!

Zatím pfrrr. Ehm, vlastně – pááá.

 


-----

Dodatek:

Reálný závěr dopadl neslavně. Krom manželovy alergie na kočku odhalila alergoložka synovi začínající astma. Po převelikém zvažování a hledání schůdných cest (další čistička vzduchu, vysavač s UV světlem, vysavač s nástavcem pro vyčesávání chlupů apod.) jsme s velikou lítostí od pořízení kotěte ustoupili. Astma vážně není sranda a koupat kočičáka několikrát týdně by pro něj taky nebylo nejlepší. A hlavně – nechceme zažít situaci, kdy by se mazlíček musel po čase dávat z domu.

Takže tomu je třeba přizpůsobit nový plán. 

Ano, až to ještě trochu přebolí, můžeme se výhledově vrhnout do dalšího vymýšlení jmen pro nová morčata. Jméno totiž, jak vidíte výše, toť náš nutný chovatelský základ! :-)



42 komentářů:

  1. Škoda, že to nakonec s pořízením kočky nevyšlo, ale ještě že jste na tu alergii přišli včas. Z výběru se mi nejvíce líbí jméno Amálka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliss, to je pravda, neumím si představit, jak musí být náročné takového mazlíčka dát třeba po dvou či třech letech pryč. A fakt je, že v době hledání kotěte jsem na pár takových inzerátů natrefila...

      Amálka byla hodně horký kandidát :-)

      Vymazat
  2. No to rozhodně, já už mám léta vymyšlený jméno pro psa - Číča. Ale i mně to kazí alergie. Taky mám pojmenováno několik desítek firem, který si založím, až mě po mateřský nikam nevezmou :) A dětí, kolik já bych ještě potřebovala dětí, abych zúročila všechny jména..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bloude, taky moc pěkné, typicky psí, jméno :-)

      Jj, u nás je jak alergie na psy, tak na kočky, plazů se bojím a s rybičkami se blbě mazlí, tak to máme zas vyřešeno.

      S těmi jmény do zásoby to máš fajn, mi vždy např. u té případné firmy přijde nejhorší to, že pracně vymyšlené "dokonalé" jméno pak už někdo dávno používá :-)

      Vymazat
  3. Padala moc pěkná jména, vybrala bych si. Uvědomuju si moc dobře, jak složité a zodpovědné je vybrat správné jméno. Velká škoda, že to s kotětem nevyšlo, ale to nic, astma opravdu není sranda, tak budou morčata, ta jsou taky super. Naše morčata se kdysi jmenovala myslím Mandarinka a Borůvka, ta byla holek. Na svoje si už přesně nevzpomínám, ale vím, že jsme jim dlouho říkali klučičími jmény. Dokud teda Karel neporodil. Pak jsme měli jeden čas tolik morčat, že jsem se stala vyhlášeným chovatelem a jezdili si k nám pro malá morčátka až z devět kiláků vzdáleného Nového Města. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bev, padalo dokonce i jméno Ruby, to jsem tady schválně nepsala, ať se jako neopičíme (ale byl to nápad dětí) :-) No, a morčecí jména - teď mimo jiné jsou v kurzu Borůvka a Jahůdka :-) Je sranda, jak je to podobné.

      Ad Karel - tak my to měli prvně naopak, ze zverimexu jsme si přivezli dvě holky, z kterých se po první kontrole na veterině vyklubali kluci :-)
      Z Karla uděláš krásně jednoduše Karlu, ale u nás pak Sedmikráska měla dost razantní změnu jména na Oříška.

      Vymazat
    2. Mně by vůbec nevadilo, kdybyste měli Ruby, naopak, potěšilo by mě to. Ale Borůvka a Jahůdka se mi taky moc líbí, jsem zvědavá, jak to dopadne. :)

      Vymazat
    3. Já upřímně taky :-)
      U nás výběru jmen tvrdě šéfuje dcera, ale my se synem občas klademe lehký odpor, tak je to taková zábava na dlouhé zimní večery... :-)

      Vymazat
  4. Taky jsem alergik, takže když jsme kočku doma měli, vždycky to byla striktně kočka venkovní, co do ložnice ani nepáchla. Takhle zpětně se docela divím, že jsme to uhlídali :-) Tak snad si užijete aspoň to nové morče!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jste byli vážně asi důslední. Fakt je, že to je asi jedna z cest, jak u té alergie kočku mít - striktně ji oddělit od těch obytných prostor. To ale v panelákovém bytě bohužel nehrozí...

      Vymazat
  5. Castecne je mi lito s tebou, ale asi je to spis uleva, ze uz vite, jak jste na tom a fakt by to bylo srdcervouci, muset se ji zbavovat potom. Jinak jestli jsou za vas ok hlodavci, tak co potkani? Ne nadarmo se jim rika "psi do kapsy" a ne nahodou preziji jadernou apokalypsu - jsou desne chytry, vynalezavi, vtipny a zaroven mazlove (aspon potkani kluci, holky jsou spis hyperaktivky). Odchovali jsme 3 generace a ted kreckujeme jen diky tomu, ze na ne ma zrejme alergii Em. Ten ocas je ve skutecnosti hedvabnej:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, taky si říkám, že to nakonec ještě dobře dopadlo, ale docela jsme se z toho hlavně s dcerou dostávaly...

      Hodně jsme zvažovali do čeho jít dál. I potkani byli v hledáčku, ale oni žijí docela krátce a my ty "odchody" nějak čím dál hůř snášíme. :/

      Vymazat
    2. Jo, to je pravda, umiraji presne v dobe, kdy je ma clovek strasne rad i pres ty vsechny lumparny. Rak stastnou ruku pri vyberu, uz se tesim na post o novych clenech rodiny!

      Vymazat
    3. Právě, a ještě když si je fakt člověk tak ochočí. Kočku jsme chtěli i proto, že by to bylo aspoň na těch 15 let. I když - na druhé straně ten odchod pak musí sestřelit mnohonásobě...
      Díky :-)

      Vymazat
  6. Já žádnou alergii nemám. Ale jméno taky ne :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)

      Fakt je, že já bych si vystačila s jedním či dvěma adepty, ale dcera se ve vymýšlení jmen docela vyžívá :-)

      Vymazat
  7. Přimlouval bych se za německé jméno, ovšem volané důrazně a s východopruským přízvukem. Pak sebou kočka jménem Gertuda (zkrátit na Gert), Brunhilda (zkrátit na Brun) či Adelgunda (zkrátit ... no nějak) jistě trhne!
    Ovšem nepočítejte s tím, že příěštích pát let bude kočka bydlet s vámi doma. Vy budete bydlet s kočkou u ní doma!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vypadá to, že mě Tvůj blog nějak nechce, musím anonymě. Rowdy

      Vymazat
    2. Tak to netuším, kde je u komentářů zádrhel, nic jsem neměnila... Ale na Wordpressu taky někdy zápasím, třeba u Kashiky se mi komentovat nepovedlo ani jednou.

      Jj, takové úderné německé jméno by stavělo do latě potažmo i mě. Úplně to slyším :-) I když ta Adelgunda - jak na první poslech zní děsivě - by ve výsledku mohla být docela jemná Adélka :-)
      O tom, kdo by při pořízení kočky v bytě šéfoval, vůbec nepochybuji :-)

      Vymazat
  8. A ještě dělám pravopisné chyby.

    OdpovědětVymazat
  9. Kočky mají mít jména vznešená. Např. Viktorie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, kór, když to ještě měla být britka, ty jsou vzešené i od pohledu.
      Ovšem např. Jasmínku mi zamítli.
      Ale upřímně, na kotě by to bylo stejně spíš ťuťu ňuňu... :-)

      Vymazat
  10. Nomi, tak to mě mrzí. Takové přípravy! My měli několik, vlastně docela dost, jak teď o tom přemýšlím, nezapomenutelných koček a kocourů. Zrovna dneska jsem na svém blogu marně hledala příběh o jednom kocourkovi, který se nám ztratil ve Francii a my ho vypátrali a jeli pro něj z Normandie až k zámkům na Loiře, což bylo 600 kilometrů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Mirko, s dcerkou jsme to obrečely. Kočky fakt můžeme, před covidem jsme aspoň chodívaly do kočičí kavárny (kdo ví, jestli teď ještě bude funkční).

      To musel být taky dobrý stres, hlavně, že jste ho našli. Jestli článek objevíš, budu ráda za odkaz.

      Vymazat
  11. Šokoval nás nedávno vnuk, když nám sdělil že má doma papouška a dal mu jméno Kokos. Tak to by mě nenapadlo dát takové divné jméno, ale na druhou stranu přečtení dnešního tvého příspěvku mě Nomi napadlo jméno pro kočku Smudla. Ovšem s tou alergii to nevypadá , že nějakou kočku mít budete a kdyby náhodou tak šmudlu nedávejte mohla by totiž podlehnout tomu jménu a Smudlou se opravdu stát.Fukcarinka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčírinko, tak mi se to jméno Kokos docela i líbí :-) Fakt je, že u nás od toho konce ledna padla taková spousta jmen, že mě téměř žádné teď nezaskočí :-)
      Právě - ta jména Šmudlinka, Strašpytlík apod. bychom raději nedávali, ať to nepřivoláme :-)

      Jj, alergie změnila plány dost razantně, kočka v dohledné době opravdu nebude. Tak se těšíme aspoň na návštěvy kamarádek, co kočky mají - až to půjde...

      Vymazat
  12. Zrovna nedávno jsem viděla video, kde se na kočku volalo čiči v různých jazycích. Vůbec nereagovaly, stačilo ale zaburácet něco německy a hned projevily zájem :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janinko, tak jednak bych toto video docela ráda viděla taky, se přiznávám. A taky teď vím, odkud vítr vane ohledně syna - očividně viděl totéž :-)

      Vymazat
    2. Celé video, kde bylo víc koček, jsem nenašla, jen tenhle kousek 😀 - https://www.videoman.gr/cs/164421.

      Vymazat
    3. Jé, moc díky, to je od Tebe milé.
      A musím říct, že mě to video vážně rozesmálo :-)

      Vymazat
  13. přesně takhle jsme splakali nad pořízením psa, taky jsem šla na testy.. kdysi.. když jsme ještě neměli děti, časem jsem to teda dost ocenila, že ho nemáme, hlídání a všechno a i mi to zlidšťování psů hodně vadí, myslím si, že bychom dopadli podobně. Kocoura máme, respektive najal si nás jako vrátné, musíme mu pořád otvírat dveře, zejména večer se nějak naučil vzorec, že poté, co přijde zvenčí, dostane žrádlo, takže takhle chodí od šesti do sedmi dovnitř ven než se někdo slituje a nakrmí ho. Ale od víkendu má kočičí dvířka, i tak čeká před dveřmi, jestli mu náhodou ještě někdo neotevře. Blbec. Jmenuje se Pošuk. Ale stejně na něj voláme ččč takže to je úplně jedno. Já bych se klonila k pojmenování ččč.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pošuk je super jméno, tuším se to hodí na velkou část mazlíčků :-) A očividně nestudoval to video na netu, že nemá reagovat na ččč, ale na německé povely :-) Ale jinak je s tím jídlem pěkně fikaný :-)

      Jj, alergie, v tu kritickou dobu jsem si o tom dost zjišťovala, a zatímco alergie na psa se může vystavením alergenu teoreticky časem i zlepšit, u kočičí to prý je naopak. Bohužel. Mrzelo nás to fakt hodně.

      Vymazat
  14. Kočka a alergie, máme s tím opravdu velice platnou zkušenost☹️. Ale pobavila jsem se čtením, jak u vás probíhal, konkurz na kočího adepta😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to nezávidím, muselo to být náročné :-/
      Vlastně ve výsledku si říkám, ještě že to u nás dopadlo aspoň tak...

      Vymazat
  15. Tak škoda, že s kočičkou to nevyšlo, ale třeba některé ze sbírky jmen uplatníte pro náhradní mazlíčky. :-) A malý psík by asi taky neprošel, že?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, psík - na ty má alergii pro změnu Lucka.
      Ale spíš jsme opravdu hodně toužili po kočce. Nevyšlo to sice, ale jako několika-týdenní náplast na smutek po posledním morčeti to nakonec docela posloužilo.

      Vymazat
  16. Tak nic... : (
    Podle výzkumů kočky dobře slyší souhlásky jako K, T, asi Č (to je podobný měkkému T), možná C. Takže ideální jméno je Kitty :- )
    Psi zase líp slyší výtaznější hlásky jako R,D,B. Bojar, Bary, Bud...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je zajímavé. A zrovna tu Kitty mi těžce rodinná rada tak zavrhla :-)

      Vymazat
  17. Celý život máme v domácnosti kočky, dlouhosrsté, krátkosrsté, bez rozdílu.
    Inu, když jsem si jeli pro prvního britského kluka, moje dcera začala kýchat, slzet a bylo vymalováno.
    Narazili jsme na alergologa, který prostě řekl, že se tomu musí postavit A tak dcera chodila na vakcinaci a celkem se to časem upravilo, kdyby pan doktor tušil, že jich pak ještě několik přibylo, taky by se osypal :)
    Mimo mísu ... před pěti lety má dcera oznámila jméno pro svou dceru - Gvendolína.
    Naštěstí do porodu se rozmyslela a máme Sofinku.
    Současný výběr jmen už nehýří tak velikými hormonálními bouřemi.:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak nám právě alergoložka silně nedoporučila kočku i s tím, že zrovna na ně se teď ty vakcíny nedají sehnat (a zrovna ty prý i účinkují nejméně).
      Upřímně, kdyby šlo jen o tu manželovu alergii, tak to bylo na vážkách. Ale synovi bych si astma zhoršit nelajzla :-/
      Ale pořád se časem jako chovatelka koček v představách vidím, člověk by nikdy neměl říkat nikdy. Nebo aspoň dcera si ji při osamostatnění se pořídí :-)

      Jj, Sofinka zní určitě o moc líp :-)

      Vymazat
  18. Škoda, že to s kočkou neklaplo :-( Ještě mě napadá pořídit si bezsrstou sfinx, ale je fakt, že ta zas z jiných důvodů nesedne zdaleka každému... Jinak já jméno vybírat nemusela, kočku jsem dostala už pojmenovanou. A pak jí po týdnu soužití vymyslela přezdívku Bestium, které se držíme dodnes :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, jméno či přezdívka prostě musí sednout :-)

      U nás už nemožnost kočky přebolela, ale časem to třeba klapne aspoň u dcery, až jednoho krásného dne vylétne z hnízda a bude mít v tomto směru volnost...

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.