pátek 4. září 2009

Když se ironie špatně použije

Obrátí se to proti vám...

   

Mám svlíkací děti. Co to obnáší? Docela velký problém při jejich oblékání. Zejména solidní výkon pak je - v tom pracně nasoukaném oblečení je udržet.

Naštěstí tuto formu rodičovského teroru realizují hlavně doma - nepočítám-li zážitek, kdy jsem s těhotenským břichem naháněla na poměrně frekventovaném hřišti nahatého Toma.

   

Lucinka dnes v podvečer, ve svlíkací pauze mezi denním oblečením a pyžámkem, mi říká: „Jéje, mám tady chovínko."

Chuďátko malé dostala průjem a první výpad se jí povedl zrovna na koberci.

  

Krutá matka, když spatří tu spoušť, si neodpustí ironii: „No, ty jsi šikovná..."

   

Dcera nezáludně (zvyklá na chválu) ucedí: „Jo, šem!"

A hrdým tónem (jako obvykle) dodá: „Já to umím, ty ne."

  

   

A já?

Přiznávám, že zas tak úplně všechno umět nemusím...

  

 

 

9 komentářů:

  1. :-))))))) Ať je co nejdřív \"chovínko\" zase pevnýho tvaru ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Je fajn, že už tak malá nepochybuje o tom jak je vyjímečná a šikovná :) A samo že přejem ať to brzo zhutníte :) To si zase PJ asi rýpne, že nesnáší, když matky popisují fekální historky :D

    OdpovědětVymazat
  3. hehe, to je dobry. U decek jsem zjistila ze ironii neznaji. Tohle se uci postupne. A nekteri hodne pravdomluvni ji neprijmou za svoji nikdy (muj nejstarsi syn)

    hovinkove historie jsou skvele. Musim jednu povypravet. Byla u nas na navsteve babicka (prababicka) a nasla na zemi takovy hezky kulaty hnedy predmet. Vzala ho do ruky, prohlizela a obracela ze strany na stranu a pak polozila na stul. Kdyz jsem sla kolem tak mi rika: heled nasla jsem neco na zemi a nevim co to je. Vypada to jako kolacek. Ale voni to divne.

    No rozuzleni? Jasne. Byl to kakanek mojeho stredniho. Hezky kompaktni a uhledny. Jako vsecky jeho kakanky.

    OdpovědětVymazat
  4. Duno i Abu, díky! :-)
    No jo, hovínkama se to tady na blogu jen hemží. Hlavně v počátku... Ale čtenáře šetřím, nefotím. :-)))

    ratko - jo, ta ironie k dětem moc nejde. Ale občas mi z té pusy vystřelí, ani nevím jak...
    Čokoládový koláček :-)))
    Jako dítě jsem děsně ráda poslouchala historku o tom, jak se takový \"koláček\" jedné holčičce vykutálel z plínky a než stihla maminka zasáhnout, mlsná slečna se snažila \"okoštovat\" a při tom si stihla udělat i něco jako indiánský make-up... Brrr - to nás naštěstí minulo... :-)

    OdpovědětVymazat
  5. 5/ asi byly holt moc úhledné...:-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéje, tak nejsem jediná, komu se kutálí? Mám hadrový přebalovák. Bezvadný v tom, že dítě se na něm neotočí - zatím nemůže z dolíku. Jediná chybka je v tom, že když rozbalím plínku a dítko zvedne nožky, aby si hbitě strčilo palec do pusy, tak se ty malé hnědé produkty zvíci tuhých rozinek vykutálí - nejlépe pod záda - a občas si je dítě stihne šikovně rozmatlat pod bodiště....

    OdpovědětVymazat
  7. squire - ony ty děti jsou holt šikulky, o tom žádná :-)
    U nás delší dobu úhledné bobky nebyly(kojení), zato občas se povedlo pěkně upatlat patičky v takové té \"hořčici\"...
    Jednu dobu taky bylo přebalování něco jako zápas ve volném stylu. U obou...

    Luci - ahoooj :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.