úterý 7. února 2023

Když holomrazy náladu kazí



Alespoň teda mě dnes netěšily, tak si zde trochu zabrblám: 



V mrazech deset mínus
nenacházím plus.



Po škrabání autoskla zažívám muka,
na volantu tiše puká
zkřehlá ruka.

Za nehty mráz strká hřebíky
malý, ba i veliký…

Těším se až roztaji
při čaji.

-----

Zmrzlá jsem rozmrzelá, toužím co nejdřív být v teple a štvou mě zbytečná zdržení:

na kruháči
mě vytáčí
neblikači.


Zdroj obrázku: TN.cz 

(Mimochodem, napadlo by vás, že na kruhovém objezdu se lze srazit i čelně?
Také jsem natrefila na docela zajímavé stránky věnované bezpečnosti silničního provozu.)


-----

Pak polední šance, koupit kousek žvance:

Když na řasách mrznou slzy,
tak do tepla uteč brzy.


-----

Bonusová tečka v závěru mrazivého dne, která mě dnes zahřála?

Po více než dvou měsících shánění se mi povedlo objevit lyžařské kalhoty pro dceru, které jí nesahají nad kotníky, ale mají délku tak akorát.
Jupí!


14 komentářů:

  1. Zavolej si bufetáře
    který vozí na své káře
    horké párky horkou kávu
    ruce si schov do rukávu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak takový bufetář by se včera býval docela šiknul :-)

      Vymazat
  2. No sláva, tak aspoňže ty kalhoty, když vám tam tak mrzne. Tady se to drží přes den kolem 5 nad nulou, což je i celkem výhodné, ale že by to bylo to správné zimní počasí, to se mi moc nezdá. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, fakt je, že tady byl docela teplý leden, až to bylo divné, začínaly se nalívat některé pupeny, což fakt není dobré. To raději ještě těch pár dní mrazu.

      Kalhoty, to bylo včera málem na oslavu, lyžák už je celkem za rohem, začínala jsem propadat panice :-)

      Vymazat
  3. No a když po ránu nejde nastartovat auto...škoda mluvit...!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tohle raději ani nepřipomínat. Upřímně doufám, že benzínový motor to utáhne.
      Ale pamatuji jeden firemní výjezd, kde přes noc tak namrzlo, že většina aut na naftu neodjela.

      Vymazat
  4. Jako matka vysokých hubených dětí doceňuji drahocennost kalhotového úlovku!:) Tak ať zahřejí...a ať už je jaro proboha!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jaro jo, ale až po lyžáku, když teď už máme ten základ pořízený :-)

      Ani nemluv. A to si ještě můžeš gratulovat, k jejich hubenosti. Shánět sportovní dámské oblečení na hoooodně vysokou "Kardashianku", to je ta správná výzva. :-)

      Vymazat
  5. To úvodní dvojverší je kouzelné! Připomnělo mi jeden můj oblíbený vtip: "Co vidí optimista na hřbitově?" "Samé plusy."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)

      No, vidíš, mi to včera přišlo jako dobrý nápad a dnes, když jsem šla po čase do Lidlu, jsem tam uviděla jejich slogan - a očividně se mi nenápadně vloudil pod kůži. Doteď jsem si ho neuvědomovala, ale dnes mě uhodil do očí - Něco ve stylu "Lidl plus ceny minus" nebo tak nějak.

      Vymazat
  6. Pamatuji ještě dobu, kdy na kruhovém objezdu platila přednost zprava a projet jím bylo o nervy.
    Čelnou srážku na kruháči si dovedu představit, zvlášť když se občas objeví zpráva, že někdo jel x kilometrů po dálnici v protisměru, nedávno nějaký popletený 89letý senior :).

    Krátké kalhoty a k tomu dlouhé podkolenky a je to :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Miloši, tak kdybych na ten nápad s pumpkami a podkolenkami natrefila dřív (a dcera ho v nějakém pomatení smyslů odsouhlasila - protože na lyžáku, jak jsem pochopila, hlavně taky záleží, jak se vypadá), tak jsem mohla mít od podzimu už klid :-)

      Kruháč - tuším, jsem to taky možná ještě zažívala, ale v té době jich bylo naštěstí minimum.

      Protisměr - my to teda s manželem zažili už hodně dávno, když se ve Frýdku-Místku otevíral nějaký hobby market a na rychlostní cestě OV-FM nám do rychlého pruhu vjel v protisměru nějaký čepičář. Manžel naštěstí zareagoval dobře, střihnul to do pravého a za námi naštěstí natěsno nic nejelo - ale jakmile nám to vše došlo (o pár sekund později), tak to fakt nebyl příjemný pocit. (Je to přes dvacet let a pořád se nejedná o příjemnou vzpomínku)
      Ale s odstupem času jsem musela i ohodnotit specifický "um" onoho dotyčného se při plném provozu do toho "rychlého" pruhu přes ten pravý prodrat... Doteď mi to hlava nebere.

      Vymazat
  7. Ja som po týždni rozmrazila Pištíka a keď mi po naštartovaní ukázal -7, tak som mala chuť sa otočiť a ísť naspäť domov, ale keďže som hlavná taxikárka, tak som pekne odviezla pána domu do práce :-D
    Inak by som ani nevedela, aká je hrozná zima von, keďže tento týždeň som uväznená so sopľo-kašľo potomkom.
    Gratulujem k lyžiarskym nohaviciam :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikky, tak to si tě pán domu musí pořádně předcházet :-)

      Mínus sedm mi následující den přišlo už v pohodě, zjistila jsem, že ta má hranice totálně zmrzlých rukou navzdory rukavicím je u mínus deseti. :-)

      Děkuji, to byl fakt výkon. Celkově hodně úspěšný týden v tomto směru, po roce a půl shánění se povedly pro dceru sehnat i nové černé rifle (vzaly jsme oboje, co měli na skladě a na chvíli bude klid).
      Docela mě to štve, nákupní centra plná hader od podlahy až po střechu, ale odhaduji, že 99 % šité v Asii - a při větší výšce fakt totální diskriminace.
      Ale zas ta radost, když se něco uloví, ta stojí za to :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.