sobota 8. srpna 2009

Svítíme a chci máslo

 

Normální máslo. To chci tak moc?!

 

Hurá, elektrikář příšel, spravil, zapojil a: v koupelně budiž světlo, v kuchyni zmizni prodlužovačko!

Hmm, nešlo to až tak úplně hladce. První (a největší) překážka nastala hned u toho elektrického kabelu, který jsem včera tak pracně tahala přes ten kryt stupaček. Nebyl do něj odnikud zapojen elektrický proud. Aha! Co teď? A máme po zásuvce u poliček. Už budeme mít v kuchyni prodlužovačku nadosmrti.

No, nějak by se to ale vyřešit mělo, když už v tom stupačkovém krytu máme vyřezaný otvor...  Manžel vycítil příležitost, zajiskřily mu oči a pravil: „Já to rozmontuju!". „Néééé!" Při té děsivé představě bych se raději vzdala elektřiny v polovině bytu.

Ale nenechali jsme se s panem elektrikářem nahnat do kouta a dumali a dumali, až jsme konec drátu objevili a našli řešení. Uff, docela se mi ulevilo.

Řeknu vám, je to docela příjemné, zase si jen tak rožnout v koupelně. A nemuset v kuchyni přeskakovat prodlužku.  Pochválen buď elektrikář!

 

 

No, a že lednička tak nějak zela prázdnotou, byla jsem rodinnou radou vyslána na nákup. Doplnit běžné zásoby. Hlavně šťávu, máslo, ovoce, zeleninu, jogurty, maso a nějaké pečivo. Proč bych nejela? Aspoň si na chvilku odpočinu od zaměstnání „nosiče malé příšerky s bolavou nožičkou". 

Jak tak mrskám věci do vozíku, najednou se zarazím: „Sakra, kde tu je to máslo?". Projela jsem kilometrový regál se všemožnými mléčnými výrobky a nějaké to normální máslo nikde. Tak jsem teda zaparkovala u margarínů a spol. a začala pátrat. To byl margarín  takový a makový, pomazánkové máslo s desítkami příchutí a kupa ztužených tuků... - a mezi tím, úplně na pidikousíčku prostoru, něco jako máslo. Vzala jsem jedno a čtu - obsahuje margarín. Další už ani název máslo neměl. A zas něco takového... Nakonec jsem vybrala jediné, co mělo nápis máslo a nebyla tam žádná další poznámka o margarínu. Byla jsem na ten úspěch docela i hrdá.

 

A pak jsem přišla domů, namazala to dětem na rohlík a ony to nejedly. Voní a chutná to jako margarín...

Kde udělali soudruzi z NDR chybu?!

 

Buď jsem prošvihla nějakou novou směrnici EU, a tak jako končí normální žárovky a nahradí je úsporky, tak bude máslo nahrazeno margarínem?

Nebo výše nejmenovaný obchod přepálil objednávky margarínu - a schovaje máslo do skladu - snaží se ho tak vyprodat?

 

Nevím, v každém případě jsem absencí klasického másla byla tak zaskočena, že jsem nakonec nekoupila ani tu šťávu.

 

 

Tak zítra. Na jiném místě, v jinou dobu.

Třeba budu mít víc štěstí a koupím nejen tu šťávu, ale i normální klasické máslo...

9 komentářů:

  1. máslo je už dnes přežitek, vždyť krávu budou dnešní děti vidět snad jen na obrázku:-(

    OdpovědětVymazat
  2. No, asi jsem včera narazila na nějaký \"nový trend\".
    Musím říct, že jak si tak občas čtu u Horalky, tak jí i lehce závidím...

    OdpovědětVymazat
  3. Lidé, čtěte! nedávno jsem o tom psal... dneska je opravdu NUTNÉ číst složení výrobků, obchodní názvy jsou už jen naprosto zavádající nicneříkající bláboly... takže: ve složení toho cos koupila, je tam napsáno rostlinný tuk nebo živočišný tuk? ;-)
    Jediné pravé máslo je totiž ŽIVOČIŠNÝ tuk s min. 82% tuku.

    OdpovědětVymazat
  4. Vstala jsem a šla se kouknout do lednice, protože jsem konzerva a kupuju jen co znám většinou. A co myslíte? Mám tam Olmu a živočišného tuku je tam min 82% :)

    OdpovědětVymazat
  5. Abu - Olmu taky kupujeme, to je prostě to pravé normální máslo... :-)

    OdpovědětVymazat
  6. PJ - na tom prvním másle z Polska, co máme doma je napsáno jen tuk 82 % - jinak složení veškeré žádné. Vzala jsem to, protože nebylo nic jiného, co by víc to máslo připomínalo... Ale fakt to voní a chutná spíš jak margarín.

    A věř mi, že čtu. Máme doma bezlepkáře, takže v obchodech mám načtené hodiny a hodiny...

    A na tom druhém, co jsem viděla další den, pro jistotu nebylo uvedeno nic krom máslo-Polsko-dováží... Docela jsem koukala.

    OdpovědětVymazat
  7. na zmrzliny a mražené krémy - FŠECKY....
    ze smetany ani Ň nebo ň. Fšude rostlinný tuk a má-li jedna štěstí je upřesněno -ŘEPKOVÝ LECITIN. DOKO NCE I TEN POSLEDNÍ MOHYKÁN - RUSKÁ ZMRZLINA - SMETANOVÁ--- ROSTLINNÝ TUK. CO NA TOM ŽE ŘEPKOVÝ OLEJ VADÍ I MOTORŮM AUT ... LIDEM MOŽNÁ NE ... nebo nám tu někdo zaspal..A ZMRZLINÁŘI ZAPOMĚLI NA MLÍKO A ...... Najdete-li někdo zmrzlinu klasickou - dejte vědět značku...

    OdpovědětVymazat
  8. NEKUPUJI - PO ZKUŠENOSTECH COKOLIV CO MÁ NÁPIS VYROBENO V EU - PL- je to náhražka strašná - mlíko, jogurty,´vajička jen krátkodobě, tvaroh bez chuti .. máslo jakbysmet. No a ještě prastarí zkouška - kousek másle přepustit - a hned víte ne čem jste - je-li z mléka nebo emulgované cosi.... on ten náš organismus ty EU náhražky nesnáší... nebo velice špatně....a játra dostávají zabrat a fest. ju a majonézy dtto. sorry..

    OdpovědětVymazat
  9. Herdekbabko, ty jsi fakt rázná :-)
    Ale to je zajímavé, ohledně těch zmrzlin. A co třeba ty točené ve strojku?

    ad výrobky PL - upřímně, taky se těm potravinám celkem vyhýbám. Jen při tomto nákupu nic jiného na výběr nebylo, a tak jsem to po x-letech riskla. No, zas už teda dlouho ne. No nejen organismus, ale i chuťové buňky se bouří...
    My právě teď používáme jen klasické máslo a olivový olej. Snažíme se v mezích možností taky o zdravější stravu... Určitě mi případná osvěta a varování nevadí :-)
    Pěkný den

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.