úterý 20. prosince 2022

Hrnkobraní


A též přání


Prostě mám ráda hrnky. Takže jsem se při výběru dárků u nich opět zasekla, a to až tak, že z toho nakonec vznikl článek. Do kterého jsem, což se až tak často nestává, dokonce pořídila i vlastní fota. A rovnou dvě! 



Když jsem byla malá, měli jsme hrnky docela nudné a já si místo nich moc přála něco veselejšího, nejlépe hodně barevného. 

Ony hrnečky z dětství vypadaly nějak takto - ovšem jen v té fialové barvě. Možná ještě jeden odstín trochu dočervena k tomu, toť vše. 


No, jak se na ten obrázek dívám, tak zpětně kvituji aspoň to, že to nebyly ty zelené. 

-----

Uznávám, že obecně sady nádobí vypadají celkově asi úpravněji, avšak u hrnků mě ta stejnorodost prostě nebaví. A navíc mám ráda skoro na každý druh nápoje hrníček jiný - třeba na bylinkový čaj se hodí jiná velikost než na ovocný, kakao je  sympatičtější v bucláku a kafe se zase lépe pije z menšího šálku... 

Vlastním tedy hrnky značně různorodé a nechtě i celkem obměňované. Zatímco dříve převažovaly jednoduše tvarované "mugy" různých barev, posledních pár let mám v oblibě různorodé kočičí. Toto jsou mé aktuální. 


Ten černý mám nejraději. Původní (nyní už nahrazený) jsem si kupovala před deseti lety během pobytu s dětmi ve Zlatých Horách. Líbí se mi tento styl kočičích kreseb, velikost je tak akorát a k tomu nostalgická vzpomínka jako bonus. 


-----

Další  kategorií jsou hrnky se jmény. Před lety jsem je pořídila dětem v této podobě:


Nyní jsou k dispozici v úplně odlišném provedení:



Docela bych řekla, že nejen ratolesti, ale i tyto jméno-hrnky tak nějak zrají a z hravě rozpustilého vzhledu se za těch pár let překulily do sofistikovanějšího dizajnu. Skoro mě chvíli lákalo je potomstvu znovu objednat. 


---

Loni jste mi v odkazech dali tipy mimo jiné na úžasné hrnky s lenochody. A ty ladí do pohody člověka i nadále, letos jsem objevila několik dalších, které mě  pobavily. Kdo by například nechtěl mít nějakou super-schopnost:

  

A k lenochodímu super-lín-manovi by se určitě krásně hodil tento: 


-----

No, a  protože je momentálně shonu všude víc než dost, tak své dva letošní hrnko-výherce využiji jako inspiraci k vánočnímu přání:

     

Takže, milí čtenáři, 

KEEP SNAILING  

                 


abyste zbytečně 

NEBYLI V PRESU!

        

Pohodové svátky :-)




PS: A jaký je oblíbený hrneček váš? Máte nějaké nové úlovky?



Zdroje obrázků: 
superlíný, procenta práce a lenoch v presu - https://ahome.cz/
Lucie, a Tomáš - https://www.darekvakci.cz/
usměvavý šnek - https://www.uax.cz/  
sada z dětství - https://www.retro-antik-bazar.cz/

27 komentářů:

  1. Mimochodem - baví mě i hrnky na plotech:
    https://www.tyden.cz/rubriky/relax/zabava/rodina-z-chuderina-sbira-hrnky-stovky-jich-zdobi-jejich-plot_390221.html?showTab=nejctenejsi-3

    Na podzim jsem kolem jednoho šla, tuším ve Veřovicích. Všem okolo procházejícím zvedl náladu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak já Vám rozumím. Přála bych Vám vidět náš kredenc. Každý hrnek jiný. Skoro. Na kafe mám také oblíbené solitéry. A s kočkama hafo - jsem totiž známá kočkomilka, takže přátelé mne jimi zahrnovali. Hrnky na plotech mne baví taky.

      Vymazat
    2. Tak to je bezva, že máte na hrnečky dostatek místa. My válčíme s prostorem, takže se vleze jen těch pár nejmilejší a rochním se hlavně virtuálně :-)

      Kočičí, ty jsou super, téměř v jakémkoli zpracování. :-)

      Vymazat
  2. Mám rád mařížskou keramiku, takže moje hrnky jsou velmi, velmi barevné :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, tak ta je úžasná, měla bych problém si vybrat. Tohle by byly tutově snové hrnky mého dětství. :-)
      Díky za tip, opravdu nádherně hravé kousky.

      Vymazat
  3. Keep snailing je vskutku půvabné :-) Já si na hrnky moc nepotrpím, takže už celá léta piju z jednoho, který kdysi dostal manžel. Pravda, je na něm jeho jméno, ale tak jedno tělo, jedna duše, jak se o manželství říká, že :-)
    Krásné a klidné svátky plné nejen spousty kreativních hrnků :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, zrovna ten mě pobavil nejvíc. Ještě víc než na hrnku bych toto brala na triku a celkem o tom vážně uvažuji :-)
      Děkuji

      Vymazat
  4. Já sháním hrneček "HRNEČKU VAŘ!", protože jsem líný.
    Ale předloni jsem dostal něco mizu hrnkem a kelímkem, co vypadá jako objektiv fotoaparátu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, na ten jsem taky při brouzdání natrefila.

      No jo, ale ta kaše by se brzo přejedla. Hrneček Vař! by měl rozhodně být doplněn ubrouskem Prostři se!

      Vymazat
  5. Už jsem si dělala legraci, že budu muset vydat oficiální dekret zakazující mi k jakékoli příležitost dávat hrnky :D Naštěstí to (po několikerém více či méně nápadném naznačování) ostatní pochopili a musím zaklepat, že jsem už cca dva roky žádný nedostala :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vědmi, tak Tobě by se určitě hodil ten hrnečkový plot :-) Nebo máš aspoň dostatečný materiál na střepy pro štěstí...
      Ale chápu, v podstatě si hrnky taky vybírám nejraději sama.

      Vymazat
  6. Skoda, ze se sem nedaji pridavat fotky. Muj hrnek je totiz vyrobeny na zakazku od Emovy segry, ktera dela krasnou keramiku. A je ooobrovsky, ma 0.7l! Mne totiz hrozne stvou takove ty pidihrnky na dva loky. Obrhrnek truni v praci a mam v nem caj minimalne do obeda:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psice, tak to je vážně škoda, ten by mě opravdu zajímal :-)

      0,7 l mám v práci taky - se závazkem do dopoledne tu jednu dávku do sebe vyklopit :-) A jo, mini hrnky na čaj jsou zlo, nejvíc mě to točí v restauracích, když objednaný čaj donesou v dvoudecáku zalitém vodou max do dvou třetin... (mmch, takto bych si představovala ideální porci na horkou čokolku)

      Vymazat
    2. Presne, pritom zrovna v re restauraci, kde stoji caj kolem 50 Kc, by je aspon ta jedna decka navic nezabila. Tak krasne Vanoce, treba se nejaky novy prirustek urodi uz vecer:)

      Vymazat
  7. Je to hezká záliba. Já hrnky nesbírám, přesto jich máme v kuchyni tolik, že na ně není skoro místo. Používám jich několik, třeba velký na čaj, jiný na kakao... Něco jsem si přivezla z výletů, něco dala jako dárek já, něco dostala...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anawi, já je v reálu (kvůli omezenému prostoru) taky nesbírám, jen se občas takto virtuálně kochám :-)
      Mám to velice podobně, používám cca čtyři oblíbené - dva na (různě výrazné) čaje, pak puntíkovaný buclák na kakao a ten nejmenší na kafe.

      Vymazat
  8. Nominku užij si v pohodě Vánoce! jirik-bloguje.bloguji.cool

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Jirko, taky přeji příjemné prožití svátků.

      Vymazat
  9. Krásné a vtipné hrnky. Když jsme ve stresu, používám hrnek "A když mě popadne pracovní zápal, sednu si tiše do kouta, a počkám, až to přejde" .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je fajn, mít malou připomínku, že by se člověk neměl tak úplně strhat. Akorát si říkám, jak se to na ten hrnek vejde? To musí být aspoň půllitrák :-)

      Jinak nevím, co mi ty komentáře poslední dobou blbnou, lovila jsem je ze spamu...

      Vymazat
  10. Jsem dle rodiny podivín,hrníčku mám několik,na ranní kávu,na odpolední.pak poraddny koflík na čaj a zde se dělí čaj při nemoci obří hrnek,dál ochutnávka decentního množství čaje. Hrnku mám plno,pár po prababičce,pár z lásky a pak z praktičnosti.Mam radost, když si hrnek mohu vybrat.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Fukčárinko, úplně Tě chápu, mám to velice podobně a taky si hrnky vybírám ráda sama. Po babičce mám akorát na památku schovaný hrnek vařák - opravený dráteníkem.

      Vymazat
  11. I u nás se v posledních letech objevují nejrůznější hrnky, tak něco jako každý pes, jiná ves, a to se mi právě líbí. Poslední dva přírůstky jsou zrovna kočičí. MOc se mi líbí hrnek s tím lenochodem, je super 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, ty lenochodí na netu obdivuji, jsou fakt povedené. :-)
      Mi připadá, že kočičí hrnečky jsou pěkné téměř všechny. :-)

      Vymazat
  12. Nádherné hrnčeky <3 keby bolo viac miesta, tak mám kopu hrnčekov. Tiež mám rada tie s menami. Máme podobné ako Vaše deti, akurát, že môj už padol :-(

    OdpovědětVymazat
  13. Nikky, fakt je, že nyní je neskutečný výběr.
    Mě docela i začalo bavit možné dárkové hrnky vymýšlet :-) Už mám seznam nápadů i nalezené stránky, kde mají k dispozici bílé hrnečky a na další Vánoce to vidím na ručně vyráběná překvápka :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.