neděle 11. prosince 2022

Ztráty a nálezy


aneb Trampoty slibně se rozvíjejícího sklerotika 


Na úvod sestřih z několika posledních dní:


Pátek

Koncem minulé zimy jsem si pořídila modré kožené rukavice padnoucí i na mé dlouhé prsty a měla z nich fakt radost. Přes půl roku jsem se těšila, jak je pěkně vynosím s modrými zimními botkami. 
I nastal čas je konečně provětrat. A docela jsem si to i užila. Jednou. Než jsem následující den přišla o tu pravou z nich. S největší pravděpodobností vypadla na chodník, když dcera vystupovala z auta, mrzutě vydedukuji poté, co prohlédnu celou přední část vozu a ta modrá potvůrka prostě nikde.
Kruci! Jednorázové rukavice si obecně představuji jinak.


Pondělí

Ke sportovním teniskám se mi čistě náhodou povedlo dokonale barevně sladit pohodlné kotníkové ponožky a to mě docela těší. Při odchodu ze šatny vždy pohledem zkontroluji, zda jsem tam něco nezapomněla, ovšem doma při vybalování tašky jedna z oněch ponožek chybí. Sakra. Fakt mě bavily, jak bezva ladily, žádné další takové nemám, rozmrzele si pomyslím.


Úterý

Uzávěra cesty směrem k obchodu poblíž práce překopala mé nákupní zvyky i chodím v obědové pauze na nákupy pěšky, tj. množství věcí naházených do košíku relativně zvažuji. Proto z regálu uvědoměle beru jen DVĚ smetany v akci. Tak. Cestou do kanceláře odložím nákup do kufru auta a doma při vybalování pak vážně nechápu, proč mám tu smetanu jen jednu.

No, tolik věcí, co za posledních pár dní, jsem neztratila za několik let. Tady je něco špatně...
Požádám chotě, zda by sic ne chutě, ale přece jen se do toho auta ještě zašel podívat, neb já mám asi něco přinejmenším se zrakem...
A ano, jako zázrakem po oné tekuté šlehačce ve voze není ani stopa, což mi připadá velice, velice podivné.
Zato však, dík očividně důslednému pátrání, choť objevil onu již oplakanou modrou rukavici. Jupí!


Středa

Myšlenkové zatmění na chvíli oslnil záblesk světla. Mám to! Jedna z těch smetan vlastně zůstala na pokladně, neb byla protržená. Záhada pohřešovaného mléčného výrobku zdárně rozřešena. Uf.


Čtvrtek

Při novém balení vypraných věcí do cvičení nacházím onu ztracenou ponožku, i když jsem před pár dny tašku prohlédla asi pětkrát a tutově tam nebyla. Tento zášmodrch holt nerozlousknu, ale i tak jsem ráda, že se lichá ponožka našla. Pokud jsem teda mezitím nevyhodila onu druhou z páru, neb pro změnu nemůžu najít tuto. Ale i samotný fakt, že v šatně na nějakého nebožáka nevykoukla zpocená fusekle tlumeně meruňkové barvy, mě dokáže potěšit.


Jelikož se toto vše událo jen v několika málo dnech, začínám mít neodbytný pocit, že to se mnou jde z kopce…

I když, ty "nálezy" oželených věcí mi zatím pokaždé docela zvedly náladu, to zas jo.

Takže, je tohle vůbec skleróza či snad jen takové hravě zákeřné zpestřování všednodennosti?

Nevím.

Ale ráda bych našla tu první neztracenou (čili druhou pohřešovanou) z páru oblíbených ponožek. Usilovně teda přemýšlím, co bych tak asi měla zašantročit, abych ji objevila...


-----

A tak si trochu dumám dnes,
kde zakopán je onen pes.
Kterak neztráceti hlavu,
když v zapomínání plavu,
plavu,
plavu...

Je tohle vůbec skleróza
nebo lehká esence
(začínající demence)
přebujelé roztržitosti...?

Či znuděný šotek domácí,
co rád z druhých legraci,
si mě teď vzal na paškál?
A já tápu, jak jen dál?

Čert aby to spral!

Koenzym či ginko výtažky
v lékárně nahážu do tašky!
Šotek přestane se mi snad smát.
(Když nezapomenu je pak brát...)


PS:
A ptám se, trochu s rozpaky,
stává se vám to taky?

-----

Na závěr vás, milí čtenáři, neochudím o hluboké zamyšlení (když už teda hledáme toho zakopaného psa):


Zatím se vždy jednalo o ztrátu jedné věci ze dvou. 
Tedy oborně se jedná o tzv. parapsychologické odpárovávací paradigma.

aneb

Nemám páru proč jedna část z páru mi příležitostně mizí jak pára nad hrncem.

Skáčou, podle nějakých komparačních parametrů, na pár časových jednotek než se s plnou parádou zas objeví, do paralelního vesmíru? Schovávají se tam pomocí parabolického parakotoulu za paraván? Či paraple?

No, jsem z toho paranormálního paradoxu úplně paralyzovaná, tento para oříšek (navzdory absenci paradontózy) asi nerozlousknu…

Nebudu se s tím raději už párat, ať nejsem para-paranoidní a nerozhodím si parasympatikus.

Jen místo podpisu dnes na závěr přidám parádní

parafu.


Anebo možná jen trpím lehkou paramnézií doprovázenou těžkou paranomázií*?  
No, aspoň že mě nepostihla paraskavedekatriafobie.



Zdroj obrázku: Klub blogerů


* vědoma si, že se jedná převážně o předponu a ne o kořeny slov

31 komentářů:

  1. To už je tedy slušná koncentrace! :-) Zkus zase něco v omezeném množství nakoupit (třeba másla, ta se před Vánoci neztratí), to by mohlo zabrat :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak zrovna másla, ta se nám z ledničky poslední dobou úplně vypařují. Ale po těch pak vážně nepátrám :-)

      Vymazat
  2. Tak řekla bych, že ti vesmír nachystal zajímavý život - ztratit a najít, to se před vánoci nenudíš. Jinak obdiv za para - ani nevím, že některá slova existují :-) Ju, bych si hlídala asi ten pár, aby se ten druhý někam neztratil a nemusela jsi hledat... na druhou stranu, když se vždy věc záhadně objeví nebo najde, není čeho se obávat .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, nenudím, tu druhou ponožku jsem objevila v době postrádání řetízku se srdcem...
      Ale už mám teorii, co by to mohlo spískat. Zrovna jsem ve víceméně abstinenční fázi čokoládové a mozku holt chybí dostatek cukru... Tím to určitě bude :-)

      Vymazat
    2. Mikuláš ti nedonesl lentilky? To bych od něho nečekala! Každopádně držím palce, ať je ztracených věcí méně než nalezených. :-)

      Vymazat
    3. Oby, tak zrovna lentilky jsem si nedávno koupila sama a právě dnes mi byly doma zákeřně nevratně zabaveny dcerou... (pár let jsem je v obchodech jen míjela, tak mě pobavilo, jak jsi se s nimi zrovna trefila)

      Vymazat
  3. Já už jsem se vyrovnal, že se mi občas něco schová do čtvrtého rozměru. Až to přestane trucovat, zase to vyleze. Anebo taky ne :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, tak to už je úplně zenový přístup :-) K tomu se třeba taky v dohledné době propracuji...

      Vymazat
  4. Ten závěrečný PARAgraf by se líbil i PARAcelsovi, ten je skvělej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Liško, tak to slůvko paragraf jsem tam chtěla nějak nacpat, ale nepovedlo se mi to, tak je fajn, že se dostalo aspoň do komentáře :-)
      Plus mám nevyužitých ještě několik dalších para-slov (i běžně používaných), co se jim do textu naskákat nechtělo... Tak jsem zvědavá, jestli se ještě nějaké v komentářích objeví... :-)

      Vymazat
    2. PARdálové vědí. PARkují na PARcele s PARníkem.
      PARtyzán cpe se PÁRkem v rohlíku v městském PARku.
      LOPAR (čili Laponec) má oPAR, zatímco Sicilián LUPARu.
      A PARvenu (čili povýšenec) šel na komPARs popíjeje camPARi.
      Hrdina PARis nabodává kaPARy PÁRÁtkem

      Vymazat
    3. jo, a ještě existuje PARdus, což je staročesky výprask.

      Vymazat
    4. A na Slovensku známé PARAdajky.
      A co ten PARAseveřan = PARAFIN?

      Vymazat
    5. Jj, paradajky jsem tam taky chtěla nějak dostat, ale už se nepovedlo :-)

      Ti seveřani na F jsou vůbec takový univerzální - zrovna jsem si začala zas pohrávat s těmi chemickými prvky a i tam jsem na ně narazila F I N.

      Vymazat
    6. Ještě k PARAcelsiovi - určitě léčil ponejvíce PARAcetamolem a PARAfínovými obklady.

      Vymazat
    7. Jinak dnes jsem ráno přepnula na další písmenka:

      RozmrZeLE ZLEva doprava ZLE ZLEdovatělé okenní puzZLE seškrabuji.
      NamrZLÉ je fest, nejde to ZLEhka

      aneb

      Když i super-rozmrazovač zamrzá…

      Vymazat
    8. Tlusťjoch z chytrého telefonu:
      MaZLE se s kůZLEtem ZLEhka, jdu do ZLEnic.

      Vymazat
    9. Milý Tlusťjochu, jako odpověď máš samostatný článek :-)

      Vymazat
    10. TlusŤjoch:
      Děkuji

      Vymazat
  5. Věci většinou neztrácím, spíš myšlenky.
    Papej lecitin, taky papám :).

    Parakonec je super!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, tak komentář jsem našla ve spamu, už to teď kontroluji.

      Jinak teorie s lecitinem se vrací nenásilně k tomu, že bych si neměla ubírat tu čokoládu :-)

      Díky :-) Původně to měla být jen ta věta "Nemám páru... " a pak se mi to zvrtlo :-)

      Vymazat
    2. Díky za vylovení ze spamu! :)

      Vymazat
  6. Mne vzdycky dostava, ze se na inkriminovane misto ztracene veci opravdu nekolikrat poctive podivam a nevidim! Dokud mila ztrata nejak zahadne nepreskupi atomy a stane se znova visibilni:) A kdyz jsme u ztrat a Vanoc, moje mama vzdycky nekolik dnu po Stedrem dnu tahala darky z tajnych skrysi, ktere zapomnela dat pod stromek:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak jsem pár dní hledala tu první druhou ponožku, která se nakonec taky našla na místě, kde jsem nakoukla několikrát... To už fakt ani jinak než paravědeckými termíny vysvětlit nejde :-)

      Ještě ke ztrátám - mi se občas u Tebe na blogu ztrácí komentáře a nikdy si nejsem jistá, jestli Ti spadly do spamu či jsem to špatně odklikla...

      Vánoční dárky pár dnů po Štědrém dnu - to je ještě pohoda. Horší je, když uběhne pár let a potomci se mezitím z dětského věku přehoupnou do puberty. To už pak ani neudáš :-)

      Vymazat
    2. No to je pravda s těma odrostlýma potomkama:)) To pak jedině při stěhování, to se našlo věcí... a mnohé z nich v těch krabicích stále je a to tady budeme za chvilku rok.
      S těmi komentáři, to je nemilé...nedovedu ti přesně říct, to bys mi musela napsat konkrétní, co zmizel. Ale pokud není na blogu, tak mi na něj nepřijde ani žádné upozornění do mailu. A na komenty se snažím reagovat, takže pokud je tam nějaký osamělý chybějíicí, tak z mé strany to není ignorace a už vůbec ne jeho mazání.

      Vymazat
    3. No, ony to nebyly žádné přelomové myšlenky, jejich ztráta určitě nikoho neochudila. Jen fakt nevím, kde je ten problém. Dělá mi to občas od doby nového noťasu, tak asi někde něco v kyber-vesmíru...
      Dnešní komentář zatím vidím :-)

      Vymazat
  7. Je s podivem kolik předmětů dovedeme ztratit u nás doma. A to si je ukládáme se slovy,dám to zde do šuplíku,sleduj voláme se navzájem ať mě to můžeš připomenout. Pak hledáme horko těžko,kde to může být,těch míst,kde to určitě najdeme je víc. Jó, kolikrát koukáme a ono to tam je až napotřetí 🥰

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, Fukčárinko, to jsou ty jevy mezi nebem a zemí :-)
      Já většinou nejvíc ale hledám věci, které si schovám schválně někam důmyslně tak, abych je našla - hlavně kdysi se mi to stávalo u věcí schovávanými před dětmi a pak bývala fuška si vzpomenout, kde ta geniální skrýš byla. Ale zas fungovala dobře (až moc), o tom žádná. :-)

      Vymazat
  8. Se mi stalo tyhle Vánoce. Že budu zdobit stromek a našla jsem strom a něco málo dekorací, ale zem se slehla po světýlkách s hvězdou a větším zbytkem ozdob. Tak honem do levného krámu koupit nový světla. Pro jistotu dvoje. Vyzkoušela jsem, že fungujou, a šup s nimi na strom. Syn projevil nelibost, že jedna z 5 barev je světle fialová, k Vánocům se prý nehodící. Pak jsem večer ještě bloudila po suteréna a dumala, kam se starý světla mohly podít a našla jsem je zašité v rohu u prádelny. To bylo radosti na Starém Bělidle! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, Oby, aneb je třeba si to trošku zpestřovat :-)
      Já zas na Štědrý den hledala přídavkový řízek a když už jsem obvinila všechny včetně morčat, že jej tajně snědli, tak se zjevil neosmažený v ledničce... :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.