úterý 24. ledna 2023

Nenápadný nápadník - 1

Obsahuje: Napad a stat 


V mládí jsem několik notesů zaplnila citáty, ale postupem let mě toto nadšené přepisování mouder jiných zvolna přešlo. Zápisky z čerstvě popsaného sešitu Petra Vápeníka mi vnukly inspiraci opět si nějaký takový poznámkovník pořídit, ideálně i na moudra (a hlavně blbinky) vlastní. 

A jak to tak u nás chodí, je třeba nejdřív vymyslet to správné jméno. Bude to sešitek malý, určený na nápady, takže je to jasné - Nenápadný nápadník.

Při procházce se mi slůvka názvu neustále v hlavě melou a přeskupují - až se takto sešikují:


                Hlavně nenápad

                                Napad´ mě
                                nápad
                               na pád
                                    pád měny:

rozdělíme se pade na pade…


-----

          Na pad

Na každý pád
            napadněme
                padouchy 
           
                         rampouchy…


-----

+ další dvě stati:


Značím si  staticky:

                  Statisticky se
        může stát,
že to bude stát
                  stát
                  stát
                  stabilitu.
Toť daň za
                   debilitu...

Sejmout jim tak i tu
                        ulitu - 
                   imunitu!

-----

           Buřičský status

                          Statisícům
                          statných
                          statkářů nezbyde
              než přestat
                   chlastat,
                          statečně
                    povstat za
přiměřené termostaty
                 a ztrestat
                     prostatické

                                byrokraty…




No, sešitek zatím sice pořízený nemám, ale hlavně že ty nápady už se líhnou :-)

28 komentářů:

  1. Na citáty mám několik knih, např. Velkou encyklopedii citátů a přísloví a Murphyho zákony, řadu jsem jich našel Googlem, někdy je hledám k článkům o malířích, bohužel velké anglické vydání Quotations jsem jednomu člověku půjčil a už se s ním neshledal, jen si vzpomínám, že tam docela nezvykle byly i citáty od Hitlera.
    Desítky jsem jich znal v mládí, myslel jsem, jak jimi budu oslňovat (zvláště) ženy :), ale časem mně došlo, že přirozenost je lepší než nazpaměť naučené moudrosti jiných, ale rád si je přečtu i tak.
    V přirozenosti je dynamika, v odříkávání naučeného STATika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten závěr je povedený :-) I když i té dynamice může slušet ono příležitostné prošpikování statickým citátem :-)

      Teda, té půjčené knihy je škoda.
      Aha, to je fajn využití - oživení článků citáty. Já je kdysi používala jako "nakopávače" v neveselých obdobích. A poslední dobou spíš jen žasnu, jak někdo umí stručně vystihnout nějakou tu životní pravdu...
      Občas si i pohrávám s myšlenkou sepsat si tady několik článků s citáty, co mě zaujmou, ale většinou nevím, jak to přesně uchopit a nechci se zahltit. Ale možná k tomu někdy dozraje čas :-)

      Murphyho zákony - ty jsou prostě nepřekonatelné :-) Docela mě i baví, když si člověk uvědomí, že nějaký ten M. zákon zrovna zažívá. :-)

      Mimochodem, vše nejlepší k dnešnímu svátku.

      Vymazat
  2. Tlusťjoch z mobilu:
    NáPADnik ArPÁD je PADavka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tlusťjoch;
      A myslím, že byl z PADovy.

      Vymazat
    2. Tlusťjoch:
      PADre má PÁDlo s ryPADlo.

      Vymazat
    3. Vlastně by to celé mohlo být pěkně PADnoucím příběhem, kdy padre vezme pádlem toho padavku, nápadníka Arpáda z Padovy. Jen to rypadlo nevím, jak tam napasovat :-)
      Jo, už vím, Arpád by pak ještě mohl PÁDit před rypadlem, kdyby se padre o trochu víc rozohnil. Jen aby při tom nedostal záchvat PADoucnice...

      Vymazat
  3. Nápadník je kouzelné jméno :-) Podobné věci mi přicházely na mysl, když jsem přemýšlela před lety nad názvem svého blogu. Teprve když jsem dorazila k myslánce z Harryho Pottera, mi došlo, jak poeticky krásné vlastně je slovo myšlenka a že je podobně něžné jako sněženka :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt, že jakmile si člověk začne s těmi slůvky pohrávat, tak objeví další rozměr :-)
      Myšlenka - sněženka, jo, to přirovnání je pěkné :-)

      Vymazat
  4. Zatím se dají myšlénky přechodně poznamenat do blogových stránek a následně přepsat do nápadníku nenápadně sešitkovitého :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čerfe, tak musím říct, že zatím asi vyhrává poznámkovník v mobilu :-) A jo, bloger jsem taky začala používat, akorát musím vychytat systém, ať mě koncepty nezavalí. :-)

      Vymazat
  5. Fredy Kruger

    Fuj !... něco ze mě vypadlo !
    lek´ jsem se !
    ... ihned mne napadlo,
    že je to bobek ! a co se pak stane !

    Přede mnou chlápek jde, volám : ,,hej ! pane !
    howno vám vypadlo z nohavice,, !
    Když volal jsem podruhé, do třetice,
    chlap pádný měl důvod otočit se !

    řve : ,,To, co mě vypadlo z nohavice,
    jest na každý pád moje peněženka !
    za to vám patří má poklona velká,
    neb díra mi v kapse až k pohlaví zeje !
    Až přijdu domů, hned vynadám ženě,
    že kapsu mi swinsky zašila ,, !
    Jann Hounno se zasmál jak kobyla !!

    " Co jsem to bože, za debila !!!"
    ( řve Wlado Undda ) : " Na každý pád,
    to já, jsem měl díru v kalhotách !!!

    ..... má šrajtofle !! .... než jsem se rozhoupal,
    je v pazourách ňákého padoucha !!

    Koruny , Ojra ! ... v ní zastrčeny,
    všecky mé prachy jsou ve prdeli !
    .... co z toho vyplývá ???
    PÁD MOJÍ MĚNY !!!"
    .... zadnice Unddova ( dřív sevřena ),
    rozčilením se rozevřela,
    troubením zachvěl se konečník !
    Vypadnul bobek ! ( teď skutečný ,
    včetně smradu jak v pekle ! )

    .... " Nevermore !!!"
    muž kop´ do něj vztekle !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak takovýto pád měny mě dostal :-)
      Nicméně, oškubání bylo trochu zasloužené, musím říct. Neb kdo jinému jámu kopá, sám do ní padá. :-) I když ten konec bych mu i odpustila, přijít takhle blbě o Ojra je už samo o sobě docela kruté :-)

      Vymazat
  6. Nomi, tohle mi nedělej. Kdo má pořád vstávat a o půl jedné psát na web bláboly jako tenhle: http://rowdy.blokuje.cz/pra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Rowdy, zrovna Ty mi nemáš co vyčítat :-) Konečně jsem před pár dny dostala z hlavy to tvé PF (a to radši už ani nehledám další papírek s poznámkami). :-)
      U té toho "PRA" by se asi taky dalo dobře vyřádit, tento týden už ale jedu na doraz, tak se pokusím odolat. Aspoň do víkendu :-)

      Vymazat
  7. Já si zas představila ty statné statkáře, jak s povzdechem odkládají lahve své vlastnoručně vypálené slivovice a buší na úřady, kde je fronta na WC tvořená ztrápenými úředníky...malebné!:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Psice, jsem si teď smíchem poprskala monitor. Sakra, takhle postavenou scénu teď z hlavy hned tak nedostanu :-) :-D Dost dobré!

      Vymazat
  8. Perfektní! :)
    Já si všechny poznámky včetně nákupů píšu do mobilu, protože ten je vždycky po ruce a je malá pravděpodobnost, že se ztratí nebo zapomene. Ale třeba nedám dopustit na papírový diář, ten kdybych ztratila, bylo by to jako ztratit hlavu :D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani, já nakonec taky, i když někdy je to díky automatickým opravám docela fuška rozluštit (většinou si to do mobilu zapisuji v noci, prd na to vidím a pak se nestíhám divit, co na mě ráno vykoukne).
      Ohledně termínů jsem nahraná bez stolního kalendáře. Diář jsem před pár lety (tuším během covidu) nějak přestala vést a zatím to jde, i když si občas vypomůžu upomínacím mailem psaným sama sobě :-)

      Vymazat
  9. Mám takový nápad.
    Napsat článek za použití křížovkářských legend.
    Např. Antoušek na tři popadl milence na pět za část hlavy na tři....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím se přiznat, že já v křížovkách moc kovaná nejsem (i když tu poslední v mailu jsem si docela užila). Toto by určitě šlo lépe Tobě, Oby či dalším úspěšným luštitelům rébusů :-)

      Ras popadl amanta za týl? (jsem aspoň blízko? :-) )
      Jo, to by mohlo být fakt zajímavé luštěninové psaní.
      Docela dobře si to u Tebe na blogu umím představit.

      Vymazat
    2. Tlusťjoch z mobilu za týl by šlo, ale já mínil UCHO

      Vymazat
    3. Tak aspoň vidíš, proč nejsem ve frontě výherců těch Tvých rébusů :-) To ucho tam fakt padne líp. :-)

      Vymazat
    4. Ale ten minulý jsi vyluštila, ne?

      Vymazat
    5. To byla křížovka. Rébus teď poprvé ten s tím rasem. Z počátku jsem si nebyla úplně jistá, jak na to a pak mi vždy kousek někde chyběl a nechtělo se mi hledat křížovkářský slovník. :-)
      Ale musím říct, že jak už jsem si ten slovník konečně připnula k záložkám, tak se docela těším na rébus další - dokážu si představit, že se to může stát až návykové :-)

      Vymazat
  10. Také jsem si kdysi dávno psala citáty, ale to už je opravdu hodně dávno. Murphyho zákony mám doma, občas si v nich čtu a fakt se bavím. Diář si pořizuji každý rok, zapisuji si hlavně návštěvy u doktora (v tomhle věku je to zcela pochopitelné 😀) přečtené knihy, návštěvy divadel a tak podobně. Mobil bych také mohla využít, ale jsem už takhle zvyklá. Zdravím, pá 😉😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nejvíc baví ty Murphyho zákony v praxi :-)
      Poslední dobou občas pročítám citáty, co mi přijdou mailem - a některé jsou fakt povedené. U těch jsem právě zvažovala, že si je zas nějak sepíšu - možná třeba tady. :-)

      Vymazat
  11. Obdivuji, jak si dokážeš hrát se slovíčky - ta čeština v tvém podání stojí za to .-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji, to je moc milé :-)
      Vlastně jsem donedávna takto slova neviděla, ale asi jsem se trochu nakazila od Tlusťjocha - a pak to začne samo naskakovat :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.