pondělí 2. ledna 2023

Výkřik zarytého prskavkáře

po dvou hodinách intenzivní rachejtlo-mánie:


Šampáňo třpytivých výstřiků

noc tahá za uši

a silvestru

nesluší

!



S dětmi jsme až do covidu chodívali na novoroční ohňostroj pořádaný na rondlu v Hrabůvce. Býval úchvatný. Ten první jsme zachytili úplně náhodou při návratu z novoroční návštěvy a pak už jsme se na ty další vydávali cíleně, plni očekávání jiskřivého představení.

V covidu se nekonal, a tak jsme chtěli vyrazit zas letos. Ještě v sobotu odpoledne jsem se na něj těšila, ale v neděli ráno už mě, po nechutně vytrvalém nočním burácení tisíců dělobuchů, při představě dalšího sledování těch hlučně sršících třpytek braly mory. 

Cítila jsem silnou rozmrzelost a  lehkou potřebu upustit páru:


Jako malá jsem milovala
ohňostroje, prskavky taky.

Těšení na krásu prožitek sílí,
od rána vzhlížení k jiskřivé chvíli -
prskavkami kreslit a ve vzduchu psát,
k tomu si z balkónu šťastný rok přát.

To všechno mívalo úchvatné kouzlo,
které však časem potupně sklouzlo
k nepěknému přesycení …


Tisíce kotlů Ostravou duní
třaskavé rachejtle vášnivě funí
vzduchem.
S puchem…

Stříbrná, zlatá, červená, modrá,
na krátký okamžik zábava dobrá.
Na krátký okamžik, jedenkrát za rok,
nechytal by z toho nikoho amok.

Po obloze stříkají rozličné záře,
ke smrti zděšené jsou němé tváře.
Já též už vnímám jen protivné pnutí
neb z toho nevidím
uniknutí…

Tisíce kotlů Ostravou duní
a já bych nejraděj dala po čuni
všem těm co vypouští třpytivé šmouhy.
Prostě v nich vidím ty rušiče touhy
po kreslení prskavkami…


Je toho mnoho na jednu noc,
příjemné bažení chybí mi moc...
Blahobyt zadupal nádherné snění,
takto se nadšení v naštvanost mění...

Milovala jsem ohňostroje, prskavky taky,
to nyní zabily chemie mraky...



Zdroj obrázku: Atlas Česka


11 komentářů:

  1. Všeho moc škodí.
    Ale až jednou pánbůch
    odpálí dělbuch....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tak toho se doufám nedožijeme...
      Mmch, všeho moc škodí - byl původní název článku :-)

      Vymazat
  2. Já jsem se ohňostrojů do sytosti nabažila v Austrálii. Tam je vážně milujou a umějí je udělat opravdu bombasticky. Ale přiznám se, že předevčírem jsme ani nevyšli před dům, abychom se podívali. Prostě jsme si přiťukli a pokračovali v rozehrané deskovce. Zdá se, že proti věku není léku :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mi se organizované ohňostroje taky líbí, ale tady toto je divoké dvouhodinové peklo...
      Jj, mlaďoši musí blbnout, abychom my dříve narození měli na co brblat :-)

      Vymazat
  3. U nás to tentokrát bylo celkem střídmé, takže se mi to nestihlo přejíst :-).

    OdpovědětVymazat
  4. Ohňostroje mám spojené se Žmurovým porodem a všemi jeho narozeninami. Když byl malý, myslel si, že jsou na počest jeho narozenin. Silvestrovské dítě je super, jen se trochu děsím jeho oslav, až mu bude 15+...:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To ale pro něj muselo být rozčarování, když jste mu tu libou iluzi rozmetali :-)

      Jo, to nebudou asi úplně statické oslavy :-) Chápu Tvé obavy.
      Já měla letos poprvé z domu OBĚ ratolesti a trochu jsem trnula. Možná i proto mě ten ohňostroj letos štval o kus víc než obvykle ...

      Vymazat
  5. U nás příšerne. Ohňostrojů kvanta,musel ICH kupit poblázněný Franta. Jinak to nevidím 😱

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jak to tak Fukčárinko vidím, bude to regionem razovitym :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.