středa 4. srpna 2010

S anebo bez?

Míchat nebo nemíchat?

Sedím v zoo na lavičce a zaslechnu tento rozhovor.

 

„Chceš kaši? Babča ti ji udělá."

„Jó, chci." odpoví dítě

Dialog přebírá ona babča a pokračuje ve výslechu: „Chceš ji s máslem a kakaem?"

„Ne." špitne dítě.  „Ee?" nechápe prarodička a  děvčátko dodává - „Jen s kakaem."

„Bez másla se to nedá jíst!" rozhodne generálsky babča a pohledem si vynutí souhlas okolních členů rodiny. Dítko nemá nejmenší šanci TOHLE převálcovat...

 

A já pak žasnu, jak jsem mohla tu krupici do sebe tolikrát dostat, když si na ni máslo taky nedávám...

 

No, když jsme u krupice s kakaem - míchat nebo nemíchat?

To není samozřejmě tak jednoznačné.

Přiznávám, že jako malá jsem byla spíš estét než gurmán, a když jsem ve škole v přírodě viděla spolužačku krupici zamíchat, málem jsem ji tam přihodila i tu svou. Vývoj člověk ovšem nezastaví - a časem jsem začala míchat taky.  Takže teď již coby vyspělý fajnšmekr snesu i tu míchanou...

 

A co vy? Mícháte? Mastíte?

 

Já třeba nenávidím  mastnotu na „tekutější" stravě. Krom másla na krupici to je třeba tukem polité zelí, čočka nebo nedej bože špenát, brrrr. 

  

37 komentářů:

  1. ježiš nemíchat, jasně že nemíchat a jíst hezky dokola kolem talíře až zbyde jen prostředek :-)) miluju kaši
    dneska přijela ostrava za náma a jak jsem slyšela ty krásný obraty jako bebechy a dupka hned jsem si na tebe vzpomněla

    OdpovědětVymazat
  2. [1] přítelko, tak u nás se už může míchat, ale jíst taky hezky dokola kolem (Což muž zdárně sabotuje.) :-)

    Jojo, bebechy a dupka, každodenní to náš slovník - velmi důležíté výrazy :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Nemíchám, mastím malinko, nesypu kakaem, ale výhradně skořicí a jím pěkně dokola kolem, až se doberu prostředka.
    Ale tohle je spíše vzpomínka, krupicová kaše patří do kategorie \"nanejvýš jednou do roka\" :-)
    A když mi nějaké kuchařské hovado poleje špenát omastkem, jsem schopna pět minut dělat meliorační cestičky, abych tu hrůzu centralizovala na jedno místo na talíři a tomu místu se pak zbytek jídla pečlivě vyhýbám!

    OdpovědětVymazat
  4. [3] Báro, tak \"odvodňovací\" kanálky jsem vytvářela zrovna nedávno.
    Po děsně dlouhé době jsem si objednala na menu čočku na husto - a donesli mi ji sice nařídko, leč zhusta politou takovým tím přepáleno-cibulkovým olejem (ble). To byla fakt makačka se toho jakž takž zbavit a vyvarovat...
    Ani mě nenapadlo, že by se to jednoduché jídlo dalo takhle zmršit, naposledy jsem to tak zažila ve školní družině... :-)

    Mimochodem, tu špajzku jsi měla úžasnou - takovou bych z fleku brala taky! :-)

    OdpovědětVymazat
  5. nemíchat a kolem dokola obírat
    nemastit, jen kakaem sypat

    OdpovědětVymazat
  6. Jako malý jsem ji jídal - máslo a kakao; míchanou naprosto neschopný pozřít.

    OdpovědětVymazat
  7. mastit a míchat! :-) A sypu kakaem i skořicí... Jím odkud mě napadne :-)

    OdpovědětVymazat
  8. mi vyklubala inspiraci. Krupicovou kasi miluju a dlouho jsem ji nemela... Sypu ji cukrem, skorici a maslem (nemusi byt), v pripade, ze dojde skorice, sypu kakaem. Taky jsem zvykla ujidat od kraje k prostredku, ale asi proto, ze na kraji neni tolik zhava! ;o)))

    OdpovědětVymazat
  9. lední brtník5. srpna 2010 v 2:28

    když jsem to ještě jedl, žádal jsem v jídelně \"bez té ropy\". estét se ze mě stal tak od 10 let, už jsem to nemíchal.
    dnes mi jídlo bílé barvy připadá úplně absurdní a nezdravé, jedinou výjimkou je frapé - s rumem, vaječným koňakem, zmrzlinou, čímsi bílým navrchu posypané něčím hnědým - a s tunelářským brčkem na ten rum. bohužel firemní kafomat to neumí :(

    OdpovědětVymazat
  10. Nejkrásněji popsal boj s přemašťěným špenátem náš milý Kamio ve své silvestrovské štramberské tetralogii. Zde díl druhý:http://kamilic.bloguje.cz...-ii.php
    Zase jsem se musela smát, to je neodolatelné :-)))

    OdpovědětVymazat
  11. Když to na talíři připomíná něco co už bylo pozřeno, tak to ztrácí status jídla ...
    A otázka zda míchat nebo ne, je v tomto případě zhola zbytečná :)

    OdpovědětVymazat
  12. Nemastit, nemíchat, posypat buď vanilkovým cukrem, skořicí nebo kakaem, v nouzi koleje se snese i nugeta. Z misky odjíst první vrstvu, posypat znovu, odjíst druhou vrstvu, posypat...no a tak dál :-)

    OdpovědětVymazat
  13. Hodně másla a nemíchat. I když míchaná mi taky neva, ale nějak hůř chutná. :D

    OdpovědětVymazat
  14. Omastit, nemíchat... ohlodávat dokola :-)

    OdpovědětVymazat
  15. Děkuji všem za spoluúčast při krupicovém průzkumu :-))

    [5] Henry, do mě ji v mimivěku nedostali ani omylem. Ale okolo nácti to bylo první (a dlouho jediné) jídlo, které jsem uměla (narozdíl od Robinsonky) bravurně uvařit :-)

    OdpovědětVymazat
  16. [6] Klupi, tuším že od doby, kdy se mi podařilo vdechnout to neomaštěné kakao a lehce se tím dusit jsem přešla na to míchání... :-)

    OdpovědětVymazat
  17. [7] Cirrat, Ty jsi holt živel a drak v jednom :-))


    [8] Oby, tak s chutí do toho! Měla jsem období, kdy bych se po ní utloukla - ale teď jsem ji nedávno měla tak po dvou letech (Tomíkovi chutnala ve školce, tak jsem to prubla i doma).

    Teď si ještě vybavuji, že je důležitá i hustota. Někdo má raději kyt a někdo poměrně řídkou. Znala jsem lidi, co tam milovali hrudky, já bych zas hrudkovitou nesnědla.
    Ono to nakonec má tooolik variant... :-))

    OdpovědětVymazat
  18. [9] Chi, lední brtníku, mám to přesně naopak - míchám tak od deseti... :-)

    Hm, ten firemní kafomat - to bude nějaký šunt... Reklamovat! :-)

    OdpovědětVymazat
  19. [10] Náhodou, Jake, když se to pěkně duhově promíchá, nepůsobí to zas tak špatně.
    Co teda na mě působí jako kdyby bylo předem pozřeno je bramborový salát od jedné osoby v rodině. To mi fakt dává zabrat, abych \"neurazila\"... :-)

    OdpovědětVymazat
  20. [12] Haplo, u nás by se teda v nouzi nugeta nenašla ani omylem. Ta se u nás neohřeje, ani když nouze není :-))

    To vrstvení je dobrý nápad :-)

    OdpovědětVymazat
  21. [10] Báro, tak ke Kamiovi nakouknu - se těším :-)
    Osobně jsem přemaštěný špenát měla naposledy ve školní družině, a doufám, že už to tak zůstane :-) Normálně ho miluju, ale tam jsem ho do sebe nenasoukala.


    ---
    Mimochodem, až do tohoto článku mě nenapadlo dát na krupici skořici. To může být taky dobré :-)

    OdpovědětVymazat
  22. [13] Wien, tak to mám přesný opak :-)


    [14] Žrádýlko, no aspoň že v tom ohlodávání dokola nejsem takový exot :-))

    OdpovědětVymazat
  23. Jako malá jsem dloubala v kaši kanály a rybníčky pro to rozteklé máslo, hotové Gabčíkovo-Nagymaros. Aby se dostalo skutečně všude po povrchu kaše. Protože neomaštěnou kaši nejsem schopná pozřít.

    A sypu kakaem, moučkovým cukrem a skořicí a míchám pouze ten objem, který vzápětí nabírám na lžíci:)

    OdpovědětVymazat
  24. [23] squire, tak v počtu kombinací, jak jíst krupici se řadíš na čelní místo s živelnou Cirrat :-)

    To je docela zajímavá varianta - míchat jen ten objem, který se vzápětí nabere na lžíci. Velmi elegantně vyřešen problém, zda míchat či nemíchat! Za to máš jedničku s hvězdičkou :-))

    OdpovědětVymazat
  25. Mimo téma, dnešní google na slovo \"nominek\":

    Ten starej hajzl - Obyčejná ženská
    8. březen 2010 ... Jenom, aby mě tam nepřepadl trpajzlík, nominek o tom ví své! ;o))) ... ad 25 + nominek: Mám řešení! Na každý záchod by se měl instalovat

    OdpovědětVymazat
  26. Místo suchého kakaa je lepší strouhaná kvalitní čokoláda, co se lehce začne roztavovat na povrchu kaše (může být i oříšková:-) ) A nemíchat -zamíchané mi připadá jako blebajz ;-) Kdyžtak jen trochu cukru, dostatek čokolády (málo bílých míst), případně skořice (ta by si trochu másla, případně šlehačky zasloužila) a jíst samozřejmě dokola a za tepla ;-)Ale to už popisuju spíše kalorickou bombu ;-)

    OdpovědětVymazat
  27. [25] Henry, ze sis to nepridal do toho sveho nadavaciho clanku, teda? Ani bys to nemel tak moc mimo tema... ;o)))

    OdpovědětVymazat
  28. [25] Henry, tak teď jsi mě totálně odrovnal. No, trpaslíci jsou fakt potfory, oni vlezou všude... :-)

    Tvůj Google je prostě bezkonkurenční... :-))

    OdpovědětVymazat
  29. [26] Bosorko, Ty jsi taky pěkná pokušitelka :-))
    Nastrouhaná čokolka - to ale fakt stojí za zvážení. Přidávám na seznam k nugetě :-))

    OdpovědětVymazat
  30. chodí na krupicovou kaši k nám! Nikdo jim ji neudělá tak, jako já:-). Nechávám krupičku chvíli politou trochou vody, pak přidávám mléko a vařím. Do uvařené vmíchám krapet másla a čerstvé vajíčko, ale ani jedno ani druhé nemusí být, obzvlášť, když není :-). A pak rozliju na spousty misek a dochutím: nastrouhaná mléčná čokoláda,nastrouhaná hořká čokoláda, granko na povrchu, granko rozmíchané, skořicový cukr, jahodový sirup, bez ničeho ... A vnoučata vybírají, hodnotí a nakonec zbaští všechny varianty. Takže si pro sebe ulejvám aspoň mističku s rozmíchaným grankem :-).

    OdpovědětVymazat
  31. [30] NULI, tak Tvá vnoučata můžou krupici naprosto oprávněně říkat \"pohádka mládí\" :-)

    OdpovědětVymazat
  32. med a skořice a máslo
    někdy kolem dokola, někdy míchám ;-)

    OdpovědětVymazat
  33. [32] Gombo, tak med tu ještě nebyl :-) To musí být taky dobrá mňamka :-)

    OdpovědětVymazat
  34. Oj sakra! Noční můra se mi vrátila jako bumerang;-) Bára je dobrá, že si vzpomněla na tetralogii, já bych si už nevzpomněl;-) A co se tématu týká, tak já nemastím, skoro vůbec nemastím. Máme v kolbence(c) takový blbý zlozvyk-bramborovou kaši a fláknou na to normální olej... z kastrůlku. Fuj! Už mě všude znají a ví, že nemastím, ale na začátku to byla hrůza. Po pozření jsem strávil dvě hodiny v keramické kanceláři-prostoj jak sviňa a zelený jsem odcházel z kolbenky(cú, až mě kolemjdoucí litovali, jak jsme dostal pracovně naloženo;-)

    OdpovědětVymazat
  35. [34] Uááá, bramborová kaše politá tukem - už jen ta představa mě děsí :-)
    Jediné, co mi připadá v normě je máslo na suchých bramborách nebo šťáva z masa na suché rýži - vše ostatní nebrat!
    Nehrozí ani tak keramická kancelář, ale prostě se mi to ekluje (když už jsi psal i o těch eklhatech)... :-)

    Ještě mi ta vaše kolbenková jídelna připomněla tu školní. Dělali docela dobrý rýžový nákyp, ale když jsem nekřičela \"Nééé, nepolívat!!\" dostatečně rychle a nahlas, tak na to kuchařky flákly takovou hnusnou sladkou tekutinu a tím to celé dodrbaly... :-/

    OdpovědětVymazat
  36. :) Tak to moje dcera je tukožrout:) Co není omaštěné nebo polité omáčkou, to nevezme do pusy.

    OdpovědětVymazat
  37. [36] squire, moje většinou taky. Jen u rajské dává přednost suchému knedlíku... :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.