úterý 13. října 2020

Osaměle posmutnělá...

...léčím se humorem


aneb Šene haksn mit chlupn u Kulele


Na samotě u lesa, 
možná srdce zaplesá.
V panelovém bytě, 
samota spíš sní tě… 

Jak trosečník na pustém ostrově…

Při telefonování se zadýchávám a skáče mi teplota.
Na návštěvy nemám energii a příhodný čas vycházek.
Nechci být hlavním spamerem mailů a zpráv všech známých.
Známí se mě pro změnu bojí kontaktovat, ať neruší…

Zacyklená v pošmournu. Podzimní temnota se blíží…


Potřebuji přebít trudnomyslnost! 
Ale komický převlek se mi šít nechce. 
Půjdu na to lehce, beru smíchu lekce: 

A oznámím veršíkem, 
že se léčím Menšíkem. 
Pak, do smíchu zabrána, 
přesedlám na Holzmanna

Když to Mládek rozbalí, 
veselost mě povalí. 
Grossmann – Šimek dvojicí 
potrápím též bránici. 

lepší se mi forma. 
A že nejsem posera, 
pouštím si i Izera. 

Člověk není tolik sám, 
když je s ním i Cimrman.
jsou též plné pohody.

Než šla bych plenit ledničku, 
dostanou mě do klidu. 
V tom pitomém covidu! 

Úsměv mi tak vrací zpátky 
mile klidné retrohrátky... 
Už mi není do pláče, 
a poslouchám Pokáče. 

V pozitivním přístupu
covid hymnu přidám tu:





A co vy? Máte nějakou svou oblíbenou scénku, komika, seriál, film či píseň do nepohody? Cokoli. 
Přivítám jakýkoli tip na další boj s podzimní plískanicí trávenou i nadále v klidovém režimu ponejvíce mezi čtyřma stěnami.
(Už ať je to za námi!)

23 komentářů:

  1. Ať už je to za námi a přeji hlavně bez teplot.
    Já je blbě snáším, zdají se mi totální debility.
    V krizi největší mne pomohl Okresní přebor, je to nenáročné, české a já to miluju.
    Dokážu stále dokola očumovat film Nějak se to komplikuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a taky jen doufám, že se to co nejdřív tak nějak celkově přežene...

      Opravdu moc díky za tipy, už mě pomalu nenapadá, na co bych se pro relax podívala a zrovna ten Okresní přebor jsem ještě neviděla. Náhodou jsem dnes odpoledne začala číst sloupky Jakuba Koháka a Ondřej Vetchý je můj oblíbený herec, takže to zkusím okouknout. A na Meryl Streep jsem v tomto filmu taky zvědavá. Jsem za ta doporučení moc ráda. :-)

      Vymazat
  2. Tak já bych se klidně uklidňovala s tebou na těch vtipech a a scénkách i písničkách, co jsi zadala ty. Super! A Covid hymna je také vtipná. Líbila se mi.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)
      Písnička - objevila jsem ji včera a taky mě pobavila. Celkově - Pokáčovy rýmy opravdu obdivuji, skoro každá z písniček mě něčím dostane

      Vymazat
  3. Já se léčím u Svěráků - Obecná škola, Na samotě u lesa, Nejistá sezóna nebo Kulový blesk - radši ani netipuju, kolikrát jsem to viděla, ale u všech vím, že to nebylo naposled. Z druhé strany, jestli ti nevadí nekorektní humor, Louis C.K. stojí aspoň za pokus:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, psice, to jsou sázky na jistotu, útěky ke starším komediím taky miluji. Od Svěráků mám úplně nejraději Marečku, podejte mi pero! A jejich hry jsem kdysi poslouchala jako uspávanky před spaním (v době kazeťáků, které se na konci kazety vypnuly) :-)

      Nekorektní humor mi nevadí, ale LCK neznám, čím u něj tak začít?

      Vymazat
  4. Skvělý veršování! Ale bacha na tu bránici, plíce potřebují voraz!

    OdpovědětVymazat
  5. Spojení podzimu a covidu
    může býti na štíru.
    Nevzdávat se, to je klíč,
    jak plýskanice ošálíš!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nevzdávat se? To je heslo!
      Do života správné veslo...

      Vymazat
  6. Hodně vtipný seriál jsou Simpsonovi a teď zrovna má muž puštěné Četnické humoresky, to taky není špatné. Mám ráda i starší české komedie a z cizích mě ještě napadá třeba film Dožeň, co se dá nebo Kohout na víně a v poslední době mě hodně rozesmál film Po čem muži touží se skvělou Aničkou Polívkovou v hlavní roli. :D
    Pěkné veršování, s humorem jde všechno snáz. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za tipy, určitě se budou hodit, dopingu humorem není nikdy dost a teď po dlouhé době na to mám konečně i čas :-)
      Jj, u toho filmu Po čem muži touží jsem se nedávno dost nasmála :-)

      Vymazat
  7. No, já pokud čas dovolí, relaxuju u starších českých seriálů. Momentálně jsou to Chalupáři. Je tam spousta dost vtipných situací a hlášek. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, taky díky za tip, Chalupáře jsem nikdy nedokoukala komplet, tak teď na to bude čas. I když, začínám ho mít nějak méně a méně, jak jsem se teď zadrápla u obnovy blogu :-)

      Vymazat
  8. Jé to je úplně přesně co poslouchámi já,když je mi ouvej! V autě jedeme s dětma furt dokolečka Holzmanna a Šimka,Krampola a spol. A jak už to znám všechno nazpaměť, tak tohle je prášek na usínání, pustím Hospodu na mýtince a jsem do deseti minut tuhá. A tobě přeju, ať to odchází už, vím že se už opakuju, ale pořád mi to připomíná tu Morovou ránu -léčbu tbc, v sanatoriích nesměli snad ani číst ani mluvit, aby se jim nezrychloval dech, prostě směli jen ležet snad první dva měsíce, jedinej recept na léčbu. Plíce jsou mrchy koukám :-(.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Helgo, to býval vše takový dost sofistikovaný a přitom zdánlivě jednoduchý humor, je fakt ohromně příjemné se k němu vracet :-)

      Děkuji. Ta Morová rána, dost jsi mě na ní navnadila, v knihovně ji teď bohužel nemají a já si ji vybavuji už jen velice matně.
      A jo, to co zmiňuješ, dává logiku - postupně jsem k tomu taky docházela, že ohromná spousta dalších věcí to zhoršuje, nejen pohyb. Kdybych to nezkusila na vlastní kůži, ani neuvěřím.

      Vymazat
    2. Zkus hledat "co život dal a vzal" v ní jsou tři knížky vč. morové rány, myslím že se v lecčem najdeš, i v tom humoru a nadhledu :-)

      Vymazat
    3. Jj, dohledala jsem :-) V té pobočce, kam trefím, je to půjčené, tak jdu studovat trasu na pobočku další. Zítra chystám výpravu :-) I když jsem docela překvapená, jak málo těch jejích knih na celou Ostravu v knihovnách mají...
      Vím, že se mi kdysi její styl ohromně líbil a knížku Vejce a já, kterou jsem dávno před lety původně koupila kamarádce na narozeniny, jsem nakonec nedala z domu. Bude moc fajn se k tomu jejímu vyprávění vrátit. A děkuji za povzbuzení :-)

      Vymazat
  9. Pokáč je bezva, toho sjíždíme doma taky :D a Morovou ránu/Co život dal a vzal taky doporučuju! A na podobnou notu mám ráda i naši Ivanku Devátou :)

    Seriály? To je těžké, já mám docela specifický vkus, strašně moc jsem se bavila u Silicon Valley a Derry Girls, ale mám za muže ajťáka a chvíli jsme žili v Irsku, tak je to takové osobně zabarvené. Ale za mě osobně fakt geniální.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Quanti, jj, Pokáče teď mám na liště a zrovna ráno mě další jeho písnička dost pobavila - je fakt neuvěřitelně vtipný. Teď mě napadá - sice je to jiný styl - ale asi podobně mě dokázaly bavit písničky od Mládka. Myslím takové to opravdu vtipné rýmování. No, a Nohavica, ten to taky zvládá bravurně.

      Seriály - beru tip na cokoli. Většinou jsem sitcomová, jen mě už nenapadá, na co se kouknout.
      Na jaře jsem shlédla např. The IT Crowd, teď v srpnu pro změnu seriál The Great - každý odlišný, ale nasmála jsem se u obou.
      Ty Tvé tipy neznám, určitě aspoň nakouknu, díky.
      Jo, Ivanku Devátou jsem taky kdysi ráda četla. A ještě se mi z pohodového čtení dnes ráno vybavil jako tip Ivan Kraus. Taky možná opráším. :-)

      Vymazat
  10. No, tipy na rozosmiate nemám. Mne úsmev na tvári robí Pampúšik, dnes sa prvýkrát posunul na brušku spôsobom húseničky - som na neho taká hrdá :-) A pesnička je super. No tak pusu mi dej :-) A páčilo sa mi ako pekne tam zakomponoval pán slovenské hnevať sa :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nikky, miminko je ten nejlepší nakopávač úžasné nálady a energie, užívej si to, co jde, je to jedno z nejkrásnějších období :-)

      Jj, Pokáč má neuvěřitelně trefně vtipné texty, často mi padá údivem čelist, jak se mu to podaří vystihnout...

      Vymazat
    2. Je úžasný, čerpám z neho životnú energiu, som z neho hotová, ako sa vyvíja, rozvíja.
      No, budem si ho musieť viac naštudovať niekedy vo "voľnom" čase.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.