sobota 18. března 2023

Anti-duplicitní opatření

aneb Chvilky marnosti   


Ano, podělím se s vámi o záznam prvního pokusu třídění blogů přidávaných na BlogoSvod.


Z počátku jsem docela tápala a dumala, jaký nastavit systém přidávání blogů zejména ohledně zamezení duplicit apod.

Nevymyslela jsem nic lepšího, než vzít si na pomoc excel a pro kontrolu založit i seznam řazený podle abecedy. 

A rozhodla jsem se rovnou si to sepsat, abych příště netápala.


Blogy přidávám najednou do tří různých seznamů, takže jsem si také musela stanovit přiměřený počet přidaných blogů na jeden zátah, neb při větším objemu už to začíná být nepřehledné a hůř se mi to kontroluje. 

Ovšem na začátek jsem se rozšoupla - dyť většinu z těch prvních blogů mám pod kůží, to bude hračka. Tak jsem rovnou zvolila sedm kousků a postup hledání  blogů k doplnění se současnou eliminací duplicit jsem zvolila následující: 


1. Navštívím stránku blogera (postupně, podle seznamu přidávaných blogů) a odtud zkopíruji do excelu přehled blogů z odkazů na zdejší oblíbené blogy. Chci získat výsledný seznam pro zpracování.

Někde jsou jen názvy blogů, to jde jednodušeji, 


jinde jsou ale zobrazeny i úryvky textů, loga apod., tak tam je třeba přiřadit pomocný znak pro filtrování:


2. Přidám abecední seznam blogů už navedených na BlogoSvod, kvůli log taky s upřesněním pro filtraci:




3. Část blogů se prolíná, část už je navedená, tak pro zamezení duplicit je seřadím do tabulky:

(V té ovšem bohužel ztratím proklik na odkazy)


4. Ale nemám vyhráno – některé blogy mají v odkazech upravený název. Tohle mi dává asi zabrat nejvíc. U některých vím, že se jedná o duplicitu rovnou, u některých si nejsem jistá.

Asi největší četnost změny názvu nasbíral na prvních sedmi zpracovávaných blozích Jan Turoň v závěsu s Bev a Liškou:


Takto si pak upřesním všechny ty duplicity. Zjistím, že některé mi i tak utekly a rovněž Petr Vápeník s Ostrovankou nasbírali čtyři různá pojmenování blogu namísto původně objevených tří. 

Mimochodem, v těsném závěsu se třemi kousky ze sedmi pak byl pojmenován blog Janinky, Tlusťjocha, Blondýny a několik dalších. 


---

Vsuvka

Prvotní nástřel tabulky s větší četností jednotlivých blogů mi ukazuje, jak je na jedné straně jednoduché se vzájemně nacházet mezi několika spřátelenými blogy, ale zároveň jednoznačně vidím, jak je zde kostrbatější to objevování blogů nových, což mě jen utvrzuje v pokračování realizace (ještě nedávno jen mlhavého) nápadu, i když je to docela fuška

---


5. V tuto chvíli nastává v reálu moment, kdy si říkám, do čeho jsem se to jen pustila… :-)

Pokračuji v třídění a upravování, abych se dopracovala k výslednému seznamu blogů pro další přidání na BlogoSvod.

Nyní skryju ty, které už na BlogoSvodu přidány jsou.


6. Konečně jsem se dopracovala k výslednému seznamu oblíbenců z prvních sedmi poznačených blogů. Uf.

Ještě si barevně poznačím upozornění na duplicity a mám to:


7. Ať se v tom neztratím, budu pokračovat postupným přidáváním dle jednotlivých blogů.

A hned u Oby objevím další duplicity:


A nejen u ní, najdu je téměř u každého. 


8. Když si takto připravené blogy výsledně sesumíruji, získám tento počet k doplnění:

Z toho ale tipuji, že několik dalších blogů uniklo v rámci různých názvů, některé už nejsou funkční a další jsou přístupné pouze na pozvání. Takže odhaduji, že jsem právě vytvořila seznam nových cca sedmdesáti kousků k doplnění na BlogoSvod. 


9. Jdu si je poznačit do původního seznamu s odkazy ať získám i potřebné prokliky:


10. Podle výsledného přehledu pak začnu krmit zavedené seznamy na BlogoSvodu, a to:

- chronologický,

- abecední,

- přidávací-postupný,

- seznam blogů zaniklých. (tento nejspíš aktualizovat nebudu, neb tohle mě prostě netěší)


Postupně, pozvolna, chvíli potrvá, než se tím vším proklikám...

a pak se časem vrhnu na další…


-----

Zatímco ti shovívavější z vás vidí před sebou zrod excelového maniaka, jiní se možná začínají obávat o mé duševní zdraví. 

A mi začíná teprve při sepisování tohoto manuálu pozvolna docházet, do jaké že to šílenosti jsem se pustila. 

No, bude to výzva. A velice dlouhodobá…

Tak mi držte palce, ať z toho nezcvoknu doopravdy :-)


----

Musím říct, že první část blogů se přidávala dobře, protože šlo o blogy mi známé a duplicity v názvech mě až tak nezaskočily. Systém jsem si vytvářela hlavně pro další postupné přidávání blogů, které doposud neznám, a chtěla ho takto na těch mi známých blozích otestovat. 

A protože hned z počátku mi dal vlivem různých úprav názvů jednotlivých blogů zabrat, cesta tudy rozhodně nepovede. 

Potřebuji najít schůdnější variantu a nejspíš se začnu řídit heslem „spěchej pomalu“ a brát to postupně po maličkých krůčcích – blog po blogu. 


No, a tento postup si zde značím zejména proto, abych se mu příště rozhodně vyhnula, kdyby mě to k tomu excelu zas nějak táhlo...  :-)


---

Pozn.: V tabulkách je vidět místo BlogoSvodu název BlogoSvěty. Ten jsem ale musela zavrhnout z důvodu existence již podobného sdružení blogů zaměřených zejména politicky.   


-----

A taky vyhlašuji tři historicky první místa v účasti na tomto projektu:

- První komentář    -    Oby

- První přidání do svých oblíbených     -    Janinka

- První odebírající čtenář     -    Galahad


Děkuji za podporu :-)


18 komentářů:

  1. Na blog.cz jsem kdysi napsal:
    "Dej menežerovi excel - grafem se ti odmění."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, je krásné svést to na ten excel.
      Jsem se v něm tak rozpumprdlíkovala, že ač nemenežer, střihla jsem si po čase taky zrovna jeden graf - pro změnu na BlogoSvodu :-)

      Vymazat
  2. No nazdar, ztratila jsem se v tom už při první tabulce. Klobouk dolů před tvou šikovností, trpělivostí a vytrvalostí. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, musím říct, že když jsem článek sepisovala přímo v průběhu toho řádění v excelu, tak mi přišel v pohodě.
      Když jsem ho sem s odstupem pár týdnu dala, tak už jsem se ztrácela taky. Netuším, co mě to tehdy popadlo :-) Ale chtěla jsem si zde hlavně dát to upozornění, jakou cestou se nevydávat :-)

      Jen teda tímto systémem už ani náhodou nepostupuji. Pouze u Klubu blogerů jsem to ještě jednou použila, ale tam ty bylo celkem v pohodě, ty názvy se až tolik nelišily.

      Vymazat
  3. Perfektní práce! Jak píše Oby, i já jsem se ztratila v první tabulce. Ale i tak jsem poctivě dočetla až do konce, pobavila se nad tím, že má můj blog tři různá pojmenování, a dmula se pýchou nad jedním z prvních míst v účasti na projektu. Držím pěsti, ať se z toho nezblázníš :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jani díky, už občas blbnu, hlavně když si přehazuji nicky :-) To musím ještě taky nějak vychytat. :-)

      Tohle první místo máš zasloužené! :-) Jsem opravdu za veškerou podporu moc ráda.

      Jinak těch pojmenování blogů nakonec nejvíc nasbíral Čerf - pět ze sedmi :-)
      Celkově, kdybych na to měla kapacitu, čas a nevím co ještě, ty pavouky odkazů, jak tak na ně narážím, by bylo fakt hodně zajímavé nějak zpracovat. Ale na to nemám, to by musel být nějaký zavilý, lehce šílený, ajťák :-)

      Vymazat
  4. Tomu říkám systém! Ty jsi můj člověk :-) Dělat něco takového, dělám to nejspíš velmi podobně. Každopádně všechna čest. Někdy mám pocit, že každý podobný nadšenecký projekt se nakonec ukáže asi tak desetkrát náročnější, než to původně vypadalo, takže do toho! Podporujeme, obdivujeme, smekáme a držíme palce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, podpora veškerá vítána. :-)

      Že jo, mi to nejdřív taky přišlo jako fajn systém, ale ty přejmenované odkazy mi jej trochu (spíš víc) zhatily :-)
      Teoreticky to vypadalo opravdu snazší, než při náběhu do praxe, to je fakt. Ale v podstatě - stále mě to baví, a to je podstatné.

      Vymazat
  5. Obdivuji, jak vědecky k tomu přistupuješ a kolik času tomu věnuješ.
    Před časem jsem si předsevzal založit na blogu rejstřík hesel (malířů, sochařů, architektů, navštívených destinací, ...) s odkazy na články, ale vždy mě představa, kolik času by to spolklo, od toho odradí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, vědecky :-) To úplně nevyšlo :-)

      Mi to svým způsobem čistí hlavu, když mi to nemyslí, tak třeba u televize brouzdám po těch blozích a přidávám. Ale je fakt, že na to musí být nastavení.
      Taky mám s blogem plno plánů, jen většinou se k tomu nějak nedostanu. Nedávno jsem pro změnu objevila tu horní lištu (jak máš třeba u sebe na blogu ty kategorie - to docela koukám, jak se Ti tam povedlo dostat i ty obrázky), tak si taky pohrávám aspoň s nějakým roztříděním - neb štítky mám dost chaotické od přesunu z původní domény, ale to asi až někdy výhledově :-)

      Jj, rejstřík, tak to by byl mazec, to věřím. Mi připadají jako slušný výkon i ty seznamy pod horními odkazy :-)

      Vymazat
  6. Super! Doufam, ze to vsem blogujicim vydrzi a hlavne, ze ty nam po te excelove akrobacii vydrzis:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od excelové akrobacie jsem postupně potupně upustila.
      Jen jsem si na BlogoSvodu ještě cvičně střihla jeden koláčový graf - a v komentářích se to pak lehce zvrhlo na diskuzi, které koláče jsou ty nej, což fakt nechápu, jak se jen mohlo stát ;-)

      Vymazat
  7. Nominku, já se lekla, že děláš návod, abys to někomu předala a pracoval pak podle návodu... já jen, že bych se o to nehlásila :-) Obdiv.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, návod to původně být měl :-) Jen se to holt překulilo do opozita.

      Neboj, balit to hned tak nehodlám a zatím mě to i dost baví :-) Děkuji.

      Vymazat
  8. Kolik jmen na blozích máš, tolikrát jsi člověkem :-). Máš mou úctu za systematičnost, přiznávám, že já bych na to asi neměl trpělivost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kéž by to bylo tak snadné :-) I třeba u jazyků – stačilo by je přidat do záložky a už by se to šprechtilo…
      Ale je fakt, že ty další různé blogy člověku opravdu rozšiřují obzory.

      Trpělivost? Dyť já ji hned u toho prvního pokusu ztratila :-)
      Mimochodem, nakonec jsi byl vítězem v počtu přejmenování blogů – pět různých názvů ze sedmi :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.