neděle 26. března 2023

Čím dál častěji padám do „kořeněné šunky“

Jakpak se ze spamu jenom ven dostanu?   



SPAM – na úvod citace z wiki:

Název pochází ze značky amerických konzerv lančmítu. Slovo vzniklo jako zkratka ze slov spiced ham – okořeněná šunka a tyto konzervy se vyrábí od 30. let 20. století dodnes. V současnosti ale výrobce trvá na psaní velkým písmem – SPAM. 

zdroj: Pinterest


V období 2. světové války byla hojně rozšířená a stále méně oblíbená ve Velké Británii.

Proto se SPAM objevuje v závěrečném skeči 25. dílu televizního seriálu Monty Pythonův létající cirkus, kde všechny položky jídelního lístku v restauraci obsahují spam, i mnohokrát opakovaně, a spory zákazníků s číšnicí o objednávky přerušuje skupina Vikingů zpívajících „Spam, spam, spam…“


zdroj: Wikipedia


------


Se spamem v elektronické komunikace jistě přišel do kontaktu už každý z nás. Existují proti němu různé aktivní nástroje, ať už automatické, nebo vyžadující zapojení odesílatele. Například na Bloguje.cz byl u komentářů antispam složen z pěti písmen – a příležitostně vytvářel humorné kombinace - jakoby komentoval s námi.

No, a když je onen antispamový nástroj nejen aktivní, ale řekněme přímo horlivý, tak to začíná být nemilé, jako někdy na zdejší platformě.  

-----

Komu z nás se to během poslední doby nestalo - sepíšete komentář, těšíte se na případnou komunikaci – a prd. Né, že by na vás kašlala protistrana, ale antispamový systém si vás zrovna vzal na paškál.

Stejně jako lovím některé komentáře různých čtenářů ze spamu já u sebe, tak na jiných blozích se pokouší vylovit oni ty mé. No, a AI začíná očividně štvát, že jí tímto fušujeme do řemesla, takže už na spamový šuplík kašle a některé komentáře rovnou baští. Co baští, poslední dobou se jimi až nenasytně cpe.


Před pár dny mě ještě relativně pobavilo, když ve spamu skončil komentář, ve kterém píšu, že končím se spamováním (jo, trochu víc jsem se rozvášnila u oživení VBS). Nicméně všechny ty ztracené komentáře u dalšího dílu mě už nazlobily.
No dobře, krapet jsem si zas zařádila a nejednalo se o jedno krátké sdělení. Určitou sebekritiku jsem schopna uznat. 
Ovšem jako vrchol drzosti mi přišlo, když systém sežral komentář, ve kterém informuji, že systém žere komentáře!

-----


Chvilku si nad tím dumám a na slůvko "spam" mi v hlavě okamžitě naskakuje rým "stan". Pak už je jen krůček k tomu, abych se zacyklila u nápěvu „Mám malý stan, mě na nohy táhne snad ze všech stran…“





A za chvíli se mi začíná popěvek drobně upravovat a měnit, až se vyloupne toto:

Už zase spam, mně do něj to táhne, snad ze všech stran.
Jen řekněte, jak dostanu svůj dlouhý koment ze spamu,
ať vztekem třást se přestanu. Jak jej ven dostanu!?

Zas prázdno tam, ty texty tak dlouhé, ach, kde je mám?
Né, nejdu brečet do rohu, než vložím psanou úlohu,
tak přidám vhodnou zálohu, snad si tím pomohu.

Ó, naštvaná jsem na kvadrát, takhle už se nedá psát,
když zas padá, textů řada. Dyť, kdo by byl rád!

Už zase spam, mně do něj to táhne, snad ze všech stran.
A tak snívám často o „chatu“ *, kde psala bych jak po drátu,
kde nekradou text lupiči a kde věty neničí!


* chat – zde textový rozhovor, možná varianta při nesprávném skloňování:
„a tak snívám často o „chatě“, kde psala bych fakt srdnatě,“

---

Přiznám se, doposud jsem žádnou píseň nepředělávala – a docela mě to bavilo, byť by to šlo ještě doladit. Asi nejvíc mi dal zabrat modře označený řádek.

Pokud se chcete pustit do dalších úprav v komentářích, originál textu je k dispozici např. na supermusic.cz.  



Přepadla vás taky někdy taková spontánní chuť předělávky textu? U čeho?



27 komentářů:

  1. To je jistě vážně k zlosti, když tě antispam vyhostí.
    Též text občas zkopíruju, dříve, než ho odlífruju.
    Obvykle se mi však ztratí, nedám-li zkopírovati.

    Nepamatuju, že bych někdy chtěla předělávat text písně. Akorát jednou jsem uplácala říkanku, která se jakž takž dala zpívat na melodii písně Včera neděle byla: https://obyinontario.wordpress.com/2010/02/03/833576-zimni-prochazka/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, prima rýmy :-)

      Představ si, jakou novinku u mě antispam teď vymýšlí, včera jsem z něj tahala jeden Tvůj komentář starý pár dní, který původně v pohodě prošel a až s odstupem času si hupsnul do té "šunky"...
      Tak jsem si říkala, že je nejvyšší čas jej tady trochu veřejně "pomluvit" :-)

      Na článek ráda kouknu, jen asi zítra, v pondělky dost nestíhám...

      Vymazat
    2. Oby, to bylo příjemné nakouknutí do roku 2010.
      Ta písnička se Ti povedla a zároveň jsem si i nostalgicky početla v komentářích :-)

      Vymazat
  2. To, že se spam jmenuje po kořeněné šunce, je dost výstižné. Protože dokud na WordPressu nebyly antispamové filtry, naprostá většina ze stovek spamů peprně, byť nepřímo kritizovala moje pánské schopnosti nebo velikost některých částí těla!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, Rowdy, je fakt, že na takový ten "fajnšmekrovský" mail jsem taky už hodně dlouho nenatrefila.
      Člověk se u toho kolikrát nasmál a občas z toho na blozích vznikaly i dobré články, tuším před časem jeden napsala i Psice. (zkusím dohledat a přidám sem pak odkaz).

      ---
      Ale fakt je, že v přemíře je to opravdu obtěžující. Jak teď procházím ty různé blogy, někde na nějakém starším jsem na to natrefila, dost se to tam kupilo (jen si nevybavím kde).

      Vymazat
  3. "Džonn Puchoň ( strýc ) z Hnojného Víkalí
    hovoří : ,, Zajdi k nám pod skály !
    za to, vůbec nic nezaplatíš
    věz, - zažitky se tam obohatíš !

    ( o nebezpečí, však - ni zmínky ! )
    .... jdu kol jedné malé tam jeskyňky
    řku : ,, nebydlí - li tam poustevník, děda ,,?

    .... náhle jsem ve spárech lidojeda !!
    chlupatá ruka mne nepustí,
    zmáčk´mě, až prdy jsem vypustil !
    řve :
    ,,I starce sním z hladu ..... však kloučky,
    zvlášť, když jsou jako ty, tlusťoučkí ??
    Nejdříve zjistím si, zda nemáš muňky ?
    ( opláchnul bych si tě u blízké túňky )
    A vida !
    .... jaké máš pěkné šunky !
    šunky, tvá stehna si okořením,
    budu je požívat s knedlíky, zelím ,,!

    .... chlupatý děd, s sebou chechotem hází !
    lidojed ( většinou bývají nazí )
    .... z ruky, - si do nohy přehodil chlapce !!

    ( ??? ) Protistojné má na nohou palce !!
    což důkaz , že člověk je ze opice....
    Bill Huyer náhle trh´!!" vykroutil se
    a odhodil dědka na stranu,
    jak kdyby hodil jej ,,do spamu" !!

    .... marně řve lidojed : " Stůj !! .... si tě podám !"

    Hoch vrátil se ku strýci neohlodán !

    .... úlisný strýc se nań přátelsky cení .....
    chlapec již dříve měl podezření :
    ,, strýc lidojeda, jest naháněčem !!!,,

    Když strýc hocha přemlouvá : "Zůstaň tu večer !
    .... tetka nám uvaří k večeři šlichtu !"

    " Seru !" vmet´ chlapec do strýcova xichtu !
    pak všecko říct´ domů ! .... si popílil,
    tam všecky Huyery rozčilil !!

    .... též strýcova sestra ( hochova máma )
    rozčilena je !.... křičí : " Jsemť s váma !!!"
    válečná sekyra vykopána !!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uf, ještě, že to tak dobře dopadlo :-)
      Úžasně napínavý příběh. A navíc nedošlo k znečištění tůňky, a to se taky počítá. :-)

      Vymazat
  4. Fredy Kruger

    Když někdo ohrozí toho, který je mu drahý,
    rázem se rozpadnou příbuzenské vztahy !!
    .... strýc Puchoň ( jež v Hnojném Víkalí žije )
    bude teď v hledáčku policie !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No bodejť, dyť vztahy se kolikrát pokazí i kvůli prkotinám - než když jde o šunky :-)
      To mi teď připomnělo písničku P, Dobeše - Hruška, tam je fajn pasáž ve stylu, že kdyby šlo o politiku, to by spolu popili, ale kradená hruška se řeší pomocí násilí...
      https://www.youtube.com/watch?v=hqIVeI-1I-4

      Vymazat
  5. I kolečko salámu
    spadlo mi dnes do spamu
    spadlo spamu do chřtánu
    jak se k němu dostanu?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      Pokud šlo jen o salám měkký,
      není to problém až tak velký.
      Však přijít o uherák pravý,
      to atakuje rozum zdravý..

      Vymazat
  6. Hoj, spame, ty prevíte
    udav se tím lančmíte
    m.

    OdpovědětVymazat
  7. Zrovna dneska mi jeden blog vratil na koment odpoved, ze bych mela zpomalit, protoze posilam komentare v prilis rychlem sledu. Pobavilo, protoze ten koment byl pracne vyrobeny z pisemenek na mobilu, takze by se teto rychlosti nezaleklo ani vytacene pripojeni. Je to sikana!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)
      Jestli to ovšem neznamená průlomový fakt, že AI nejen pochopila, ale už i začíná používat ironii či sarkasmus - ještě před pár dny to u Rowdyho v komentářích odmítla. Ale možná jí nasadil brouka do hlavy ...

      ---

      Jinak u Tebe na blogu mi komentáře taky příležitostně mizí. Z počátku jsem si myslela, že něco špatně odklikávám, ale prostě řádí nějaký ten šotek...

      Vymazat
  8. Musím zaklepat na všechny dostupné dřevotřískové povrchy, ale tohle se mi skoro nikdy nestává. Aspoň k něčemu je dobré, že pokaždé znovu vyťukávám svou přezdívku a blogovou adresu :-)
    Každopádně díky za zajímavý exkurz :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marie Veroniko, tak to Ti taky držím palce, ať se to nějak nezakřikne :-)

      Mi to do letošního ledna taky nedělalo, jen v prosinci to poprvé sežralo komentář od Janinky - a to jsem teprve zjistila, kde ten spam u sebe na blogu najdu - od té doby jej bohužel využívám čím dál častěji.

      --

      To mě nenapadlo, že na to může mít vliv předvyplnění údajů. Když to někdy nepůjde, tak to zkusím taky tak.

      Vymazat
  9. Tak já vždy projedu komentáře a odfajfknu ty spamové, co spamové nejsou. Víc mě štvou ty spamové, co spamové jsou a té internetové kontrole je to jedno. A já pak 20 stejných zpráv značím jako spam...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to věřím, toto se mi zatím naštěstí neděje (a doufám, že to ani nenaběhne).

      Já to "odspamovávání" ještě nemám úplně zažité, ale už jsem se naučila na to příležitostně koukat - bohužel. Dřív mi to vůbec nedělalo.

      Vymazat
  10. Ju, ta předělaná písnička se ti povedla, nový hit :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)

      Vidíš, to vůbec nebyl původní záměr - jen takové pobrblávání si. Ale nasadila jsi mi brouka do hlavy - jak začíná být místo stanování běžnější to vysedávání u PC, tak se to možná fakt může hodit :-)

      Vymazat
  11. To by mě také zajímalo, jak Blogger.com komentáře dělí na nezávadné a spamy. Docela často u komentáře MarijiKes pravidelně a nepochopitelně musím vytahovat ze spamu a třeba mé komentáře u Mirka se nikdy nezobrazí a vidím je i s odpovědí až po čase, v tomto případě to ale může být tím, že mám nastaveno potvrzování.
    Každý den ale mažu nejméně15 spamů z mailu, že mám něco doplatit, nebo naopak mně někdo chce předat dědictví po nějaké osobě z Afriky, chodí strašně výhodné nabídky někam investovat, obnovit si heslo pro mail, jinak mně bude odstaven atd. Toto virtuální smetí neskutečně otravuje a občas tak smažu něco omylem a divím se pak, že mě někdo urguje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, tu komentářovou logiku Bloggeru jsem upřímně taky nepochopila. Dokonce tady u mě na blogu sem tam přesune do spamu i nějaký starší konmentář - taky netuším, proč. Naučila jsem se to už ve spamu průběžně kontrolovat...

      Pošta - tak to věřím, tohle musí být dost obtěžující. Jednou za čas - to by bylo pro zasmání, alel jestli se Ti toto děje denně, tak fakt nezávidím. Mi tohle naštěstí antispam v mailu asi umí odchytávat.

      Vymazat
  12. Tak dík, tuhle melodii klientům pouštím v jídelně, broukám si jí v práci, broukám si jí cestou domů a když už myslím, že jsem se jí konečně zbavila, vlezu sem a je to tady znovu, byť ve vtipnější verzi :D.

    Spamy mě děsně štvou, většinou mě z nich blogeři vyloví, ale občas se stane, že nejsem ani v tom spamu. A přitom mi chodí upozornění na nové komentáře, které zakliknu vždy až po zveřejnění toho svého. Skandál!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se omlouvám :-) Prostě není úniku, to tak bývá :-) Ale máš pravdu, ona je fakt nějak moc chytlavá, já jí taky pár dní z té hlavy dostat nemohla...
      Mi připadá, že vtipnější je ta první, neb originální nápad - ta má je ovšem aktuálnější. Tuším, že zrovna nám dvěma ten antispam z bloggeru dává dost zabrat :-)
      Jj, děje se mi to taky, že někdy úplně zmizne a nejde ani vylovit...

      S tím upozorněním na komentáře - s tím nemám moc zkušeností, vždy to přehlédnu. Jak přesně to funguje? Týká se to komentářů na osobním blogu nebo odpovědí na komentář ně blogu cizím?
      Aha, už to vidím, tak to schválně zkusmo zaškrtnu - akorát to asi bude chodit do gmailu, a na ten vždy zapomenu kouknout :-)

      Vymazat
    2. Na svém blogu to nepoužívám, tam mám nastavené, že mi chodí komentáře do e-mailu. Políčko zaškrtávám jen při komentování na ostatních blozích na Blogspotu, aby mi neutekly odpovědi. Je to neuvěřitelně pohodlné, a ano, chodí to do Gmailu, který mám vlastně jen kvůli Blogspotu.

      Vymazat
    3. Aha, děkuji. Gmail mám taky jen kvůli blogu, ale moc tam nechodím. I jako nominek používám spíš seznam.
      Ale je to určitě dobré řešení, zkusím to použít.

      Vymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.