středa 15. března 2023

Taneční středa náladu zvedá


Ráda tančím. Odjakživa. Fakt moc!


A ani mi nevadí, když třeba nemám s kým. Docela dobře si při tanci vystačím i sama.


V období, kdy letěla zumba, jsem nadšeně cvičko-tančila i několikrát týdně. Lektorku jsem chytla úžasnou. Její hodily byly spíš jako bezvadná taneční pařba a s cvičením nemívaly až tolik společného. Zato se na nich vlnilo, vrtělo a občas i výskalo. Domů jsem jezdívala totálně nabitá energií a aerobní fyzičku měla po letech v tu dobu nejlepší. Bohužel se odstěhovala z Ostravy (lektorka, ne fyzička, tu jen rozklížil čas) a další podobnou se mi už objevit nepovedlo.

Zumba už mezitím není in a celkově je nyní docela problém na pořádné taneční hodiny narazit. Případně se mi kryjí s něčím jiným nebo jsou příliš pozdě.

Tak chodím aspoň jednou týdně na hodinu latino-dance pro ženy. 

Bezva. Čas i místo konání mi vyhovuje, akorát, tempo hodiny je tam na můj vkus dost pomalé. Části osazenstva to celkem sedí, jen já chvílemi tak trochu trpím. Ale občas se přece jen dočkám té své třešinky na dortu. 

Kdy? 

Jakmile se dostane na řadu jive a můžeme si vybrat skladbu. 
Nadšenci do pomalé rumby či bachaty se nervozitou až orosí, nebí ví, že ta vysoká vlevo bude chtít

        zas

             ZAZ

 


Přiznávám, jsem do téhle její písničky zakoukaná. Tančí se na ni bezvadně, ale i na poslech mi dobíjí baterky.


---

No, a jakožto milovnice i tance volného stylu nemohu očividný talent nechat bez povšimnutí. Při sledování seriálu Wednesday jsem byla opravdu unešená taneční choreografií hlavní hrdinky. 

Za mě byl tohle zlatý hřeb seriálu.

A proč to zde píšu?

Před pár dny se ke mně dostal odkaz na ještě vytuněnější verzi této taneční lahůdky a nemohu se o ní nepodělit:




Věnováno psici -  k jejímu článku Moje  máma je Wednesday.



PS: Přikládám odkaz i na původní tanec ze seriálu.

      A na ledě ta "Addamsovic holka" taky nevypadá špatně.




16 komentářů:

  1. Kdyby byl ještě rok Pavouka, tak bych citoval Charlese Dibdina:
    Hrome! Ten chlapík tančí šíleně! Kousla ho tarantule!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, když už jsi vytáhl ty pavouky, tak já bych "tančila" podobně i kdybych tarantuli jen spatřila :-)

      Vymazat
  2. Fredy Kruger

    " Odjakživa rád tančím !
    Né v blátě ! to se vždy zkančím,
    že jako to prase vypadám ! "

    Čuňáka Hynka cos napadá ,
    neb z blízké krčmy zní muzika !!!
    okamžitě tam utíká !
    rozechvěn celý jest Čuňák Hynek !
    ......onuce zastrčil do holinek,
    již ve dveřích stanul a zadupal !

    Když důkladně bláto oklepal,
    pak přiskočil v čistých holinách
    .... a aby se k muzice nepřidal !
    řve : " Na Šůměvěě je dóolinááá !"

    Tu zahlídnul dívenku ! jest milá!
    vida ! se jmenuje Jarmila !

    Hned pro dívku šel, chtíce tancovati !
    huláká dívka : " Jak divně se klátí !!"
    Upadla dívka, i její máti !

    Pak otec povstal a běží ho zmlátit !

    .... hoch vetřel se mezi muzikanty
    a začal tam hlasitě rapovati !!

    Kapelník Wohonn to poznal v mžíku,
    že Čuňák se neshodne s hermonikou,
    ni s kládynetem a rovněž i s hornou !
    neshodne se též s basflíghornou,
    neshodne se ni s Pepýkem Pouchem,
    jež tvrdí muziku wozembouchem !

    Jej OT dívky zahlíd !!¨řve " Ahátě !!"

    .... Čuňák, by dědek jej nezmlátě,
    vyběh´ ven !
    radž´ tančí ve blátě !

    V hospůdce venkovské, obyčejné,
    záchody nejsou, což je zřejmé !
    Když někomu "chce se", projde kol šenku,
    ,,velkou" i ,,malou" , udělá venku !

    .... když dívky se vymočit šel táta,
    Tančící Hynek vzal kus bláta
    řka : " Tady máš do xichtu ! ano ! ty !"

    .... Když mužovi spadly kalhoty,
    ( samozřejmě, též do bláta )
    rozpustilý hoch byl ta tam !

    " Počkej, ty Hynku ! ty debilo !
    kde ženo jsi ? kdes´ dcero Jarmilo ?

    .... z žen žádná se jen tak nevyleká,
    již očistily xicht Lubosche Špeka !




    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, ten Lubosch Špek,
      musel mít teda vztek!
      Na Hynka.
      Proklatě! Tancovat ve blátě?!
      K tomu prudit lepé ženy? Moh skončit víc potlučený…

      Vymazat
  3. S tímhle článkem tak moc souzním! Tanec miluju - v jakékoli podobě. Jak klasický párový podle pravidel, tak výrazový freestyle a la Wednesday až po tanečně-pohybovou terapii (která ostatně taky často vypadá dost jako ta Wednesday). A Zaz? Tu už jsem nějaký pátek neslyšela, ale jak ses o ní zmínila, hned jsem si několik písniček pustila a bylo to jako se vrátit domů :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jj, tanec je prostě bezva :-)
      Zaz jsem "znovuobjevila" na podzim a občas si ji taky jen tak pouštím. Má v sobě úžasnou energii.

      Vymazat
  4. Tančím tak jednou za dvacet let, naposledy na maturitním plese prvorozeného, ale tanec Wednesday, to je jiný šálek kávy. Miluju ji! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, tohle se fakt povedlo. Mě neskutečně baví i ten její výraz :-)

      Včera po vydání článku jsem se chvíli ještě sekla na You Tube - je tam teď toho plno, ani jsem netušila.

      Vymazat
  5. Tančím jako koza na ledě, tak vám tančícím můžu jenom tiše závidět.

    Kdysi v pravěku, když jsem byla velmi mladá a člověk by myslel jakéhos takéhos tance schopná, nás kolega v práci pozval na oslavu svého jubilea do nedalekého salonku. Gratulovalo se, jedlo, pilo a pak taky, uhodli jste - tancovalo. Kolega měl sólo a protočil všechny ženy, co tam byly. Na mě taky přišla řada, už ani nevím, co jsme to křepčili, asi něco ve volném stylu, klasiku neovládám, ale něco dost rychlého. Uklouzly mi střevíce, podrazila jsem jubilantovi nohy a už jsme se oba váleli na parketách. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Oby, ale zas takovýto taneční zážitek neupadne v zapomnění :-)

      Já myslím, že tanců je tolik druhů - že nějaký ten svůj si teoreticky může najít každý.
      Netvrdím, že mi to kdoví jak jde, jen si to prostě neskutečně užívám - a o tom to je :)

      Vymazat
  6. Děkuji za věnování i ten mistrovský kousek s panem Fazolí:) Taky mám tanec moc ráda! A zjišťuju, že věkem je tanec naopak čím dál libovější a odvážnější záležitost (no já vím, ono se to pak časem asi zarazí o bolavý klouby...), protože čím je člověk starší, tím méně si dělá starosti o feedback okolí:) Jednou jsem byla na improvizačně-hereckém workshopu se Simonou Babčákovou a ta o sobě tvrdí, že je s věkem čím dál větší mistr na "prdlé tance" a je jí úplně jedno, že se za ni kámošky stydí. Ale nějaký lidi tento dar v sobě mají už od malička: https://www.youtube.com/watch?v=CsdtYzjOfUU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, po publikování jsem těch kompilací shlédla ještě několik (jak mi je nabízel YT) a ta s Mr. Beanem se mi i tak zdá asi nejlepší :-)

      Jj, věk a tanec - když sleduji tady tento od Wednesday, tak má krční páteř doufá, že mě nenapadne se do toho s vervou pustit, zatímco ta méně uvědomělá část mě po ničem netouží víc :-)

      Ten workshop se S. Babčákovou musel být bezvadný, mám ji dost ráda. Prdlé tance jsou úplně nej :-) Zrovna jsem se taky na několik dalších proklikala a baví mě i je jen sledovat.

      Holčička z videa je boží :-) Ta má svůj krásně živý svět, zatímco kamarádka vedle se snaží jen decentně převtělit do plyšáka :-)

      Vymazat
  7. Já jsem na SŠ měl z tanečních noční můru a ani jsem nevydržel tam chodit až do konce. Po mnoha letech mě ale okolnosti (a choť) donutily chodit i na plesy a vždy po dosažení určité hladiny alkoholu v krvi ze mě obavy spadly :).

    Nevím, jestli i tato píseň od ZAZ je příhodná pro tanec, ale na poslech z těch jejich ji mám nejradši: La toy session je veux https://www.youtube.com/watch?v=FYtZvhxpSZU

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak tato písnička je super, taky ji mám moc ráda. A tančit by se na ni dalo taky bezvadně :-)

      No, na mě právě tanec působí, jako na ostatní alkohol - solidně mě uvolňuje.
      Ráda jsem mobilní, tak na večírcích nepiju, a pobavil mě právě kolega, který nemohl pobrat, že tančím, aniž bych "konzumovla" :-)

      Vymazat
  8. Před lety jsem tancoval celkem ochotně, leč od té doby, co mohu používat výmluvu, že "nemám s kým", prchám z osvětlených parketů do přítmí kaváren :-).

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.