neděle 5. března 2023

Vztahové veršíky

Co bych ještě dodala?  

Jeden můj, dva Plíhala.


Prostě jen tak... 


On:  
Jsi pro mě složitá jak kostka Rubika,
podstata stále mi zoufale uniká.
Netuším, jak tu hru hrát.

Ona:
A přitom stačí, 
jen mít  rád...


Nestranný pozorovatel:
Dyť je to věc jasná – říkej, jak je krásná.
Přidám bonusovou radu – měj v zásobě čokoládu.


-----

Když už jsem dnes zabrousila do veršovánek vztahových, poznačím si dvě úžasné básničky Karla Plíhala, které jsem zaslechla na jeho koncertu někdy před více než čtvrtstoletím:


V parku stojí socha, 
děvčete a hocha,
s neskrývanou rozkoší,
každou noc tam sousoší.

---

Na výstavě soch a plastik 
těším se domů 
na styk.


-----

No, tak ať to tady mám komplet, přidám i odkaz na svůj první veršovaný "sexy" pokus: 

A navrch jeden laděný trochu víc osobněji:  


-----

PS: Musím se přiznat, že mě baví ty tvary básniček, které vzniknou zarovnáním na střed. 
Co vám ty dnešní připomínají? 
Já v té horní části vidím vázu nebo číši na koktejl a v té druhé roztomile zaoblenou rybu otočenou čumákem dolů. :-)



30 komentářů:

  1. Středové zarovnání básník sluší.
    Jak kdysi v rádiu slyšel tuhle skvělou vztahovou:
    Nesu nesu oka
    Oka svého soka
    Ne že bych se vychloubal
    Sám jsem mu je vydloubal.

    Kdo je autor, už nevím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nesu oka svého soka - toť as doba středověká :-)

      Vymazat
  2. Všechny básničky jsou super a moc mě baví! ☺ I ty z minulých článků... od Plíhala znám Krtka a pár dalších veršovánek, tyto ovšem ne. ☺Hezkou neděli, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krtka? Myslíš První, druhá, třetí, čtvrtá, na zahradě krtek vrtá...? Nebo tato je od Nohavici a Plíhal má nějakou jinou? Nenašla jsem.

      Vymazat
  3. U nás doma máme ráj,
    popíjíme tatračaj,
    sem tam sáhnem do spížky
    pro solený oříšky...

    Rada s čokoládou je k nezaplacení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co teprve, kdyby ta čokolka byla oříšková :-)

      Vy jste se tu dnes ale krásně rozbásnili :-)

      Vymazat
  4. Směs něhy, erotiky, výtvarného umění, čokolády - tolik lákadel, že nepodlehl by jen sněžný muž :).
    S Karlem Plíhalem ti to sluší, určitě by i on byl spokojen.
    Obrat "sousoší" (podmět-podstatné jméno) "sousoší" (přísudek-sloveso) je nápaditý :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-)

      Jj, Plíhalovy básničky jsou neskutečně nápadité.
      Přesně to "sousoší" mě už tehdy před lety ohromně pobavilo.

      Vymazat
    2. Ještě doplnění k Plíhalovi - původně jsem si ty veršíky pamatovala trošku jinak, např. "s nebývalou rozkoší...", ale to jeho "s neskrývanou rozkoší..." je fakt dokonale doladěné.

      Vymazat
    3. Trochu bych, s dovolením, ten poslední veršík trošku přiopravila - s neskrývanou rozkoší imrvére sousoší. Jako nic proti Plíhalovi, ale že by sousoší sousošilo jenom v noci, to se mi moc nezdá. ;-)

      Vymazat
    4. Kamarád občas deklamoval:
      Slečno, ráčíte si odložit
      Budeme sou
      těžit.

      Vymazat
    5. Imrvére - mimochodem, můj docela oblíbený výraz :) A ve Frýdlantu nad Ostravicí se tak jmenuje jedna restaurace.

      ---

      Kamarád je dobrý filuta :) Jakou měla tato hláška úspěšnost? :-)

      Vymazat
    6. To nevím, kamarád není žádný intimní komunista, aby sdílel svoji úspěšnost.

      Vymazat
    7. Mi šlo o to, že v textu je to vtipné, ale úplně si neumím představit, v jaké situaci to mohl úspěšně používat. Do baru nebo tak podobně se to úplně nehodí, mi připadá. Tak mě to fakt trochu zajímalo :-)

      Vymazat
  5. Od Plihala znam drsne "Snecku snecku vystrc ruzky , dokud drzim v ruce nuzky" a pisnicku, kterou pry prokoukl a zakazal detem, ktere ji slozili:Pistavime snehulaka, ktery nikdy nehulaka, ktery deti nebije, nekouri a nepije"

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Plíhal je takový speciálně vtipný drsňák. :-)
      Sněhuláka jsem neznala. Děti se očividně potatili - a ten příběh k tomu je taky dobrý :-)

      Vymazat
  6. Nominku, na tebe leze už jaro :-) :-) Pěkný

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Asi fakt jo... :-)

      Obecně - jaro vyhlížím každý rok už od listopadu a nezakrytě závidím všem tvorům se zimním spánkem. :-)

      Vymazat
  7. Určitě nestačí ji mít rád. - Svět je plnej chlapů, co "jen mají rádi" a nikdo o ně nestojí, z dalších dělají ženský nemilosrdně paroháče.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, souhlasím, vztahy jsou ve skutečnosti podstatně složitější.
      Tohle jsou veršíky pro odlehčení...

      Vymazat
  8. Ze vztahu do vztahu žene mě vášeň,
    kdosi ve výtahu rozbil mi dáseň.


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc pěkné :-) Vy tady tomu Plíhalovi pěkně šlapete na paty :-)

      Vymazat
  9. Sousosi me rozesmalo v rannim metru:) Pekny. A tvarem tam mam pohar a butylku na med.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, butylka na med, to je ono :-)

      Jj, Plíhal prostě umí :-)

      Vymazat
  10. Jaro na nás leze
    osychají meze.
    Máme velké odhodlání
    bránit jejich rozorání.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda, tady to je dnes jeden veršík lepší než druhý! Taky dost dobré :-)

      Vymazat
  11. Fredy Kruger

    "V parku stojí básník Mácha,
    někdo tam na něm cosi páchá ! "

    křičí tři strážníci zaskočeni :
    "Silueta v tmě, nějaké ženy ?"

    .... přišli blíž, vidí jak Šoustková bába
    klasika nemravně ohmatává !
    Ano ! tam ve stínu akátu,
    vidět jest Šoustkovou Agátu,
    jak v rozkrok mu nestoudně hmatá tu !!

    Tři strážníci ?
    jak ti, jsou rozčileni !
    co viděli, - stačilo k zatčení ženy !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to se dost povedlo. Jsem se zasmála až nahlas a ne jen potutelně, jak tomu většinou u čtení bývá :-)
      Fakt nechápu, kam na ty nápady chodíš... :-)

      Vymazat
  12. Na navazování vztahů existuje i starý vtip:
    Jé, slečno, vy máte pěkného pejska.
    Mohu si vás pohladit?

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu blogu i za váš komentář.